Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhun sujuvaa englantia ja venäjää, mutta ruotsia osaan vain pari sanaa

Vierailija
21.09.2017 |

Kouluaikana ruotsi sekoitti englannin ja venäjän opiskelua ja pahasti. Varsinkin englannin arvosana alkoi pudota ruotsin opintojen aloittamisen takia. On täyttä huuhaata väittää ruotsin opiskelun tukevan englannin kielen opiskelua. Pikemminkin päinvastoin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana ruotsi sekoitti englannin ja venäjän opiskelua ja pahasti. Varsinkin englannin arvosana alkoi pudota ruotsin opintojen aloittamisen takia. On täyttä huuhaata väittää ruotsin opiskelun tukevan englannin kielen opiskelua. Pikemminkin päinvastoin.

Sittenhän sulla on se kielitaito mitä maailmalla tarvitaankin. Varsinkin suomalaisen näkökulmasta. Englannilla pärjää kaikkialla paitsi Venäjällä ja lisäksi osaat venäjää. Minäkin muuten opiskelen venäjää.

Nojoo. Mutta englannin ja venäjän taitoni voisivat olla paremmat jos ruotsi ei olisi sekoittanut pakkaa.

Ap

Vierailija
22/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieli b--oikott-- iin.  Ei sillä, etteikö se olisi monella jo muutenkin mutta ehkä on syytä tehdä vielä tiukempi ja armottomampi pesäero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä olit ruotsintunneilla?

Ruotsintunnilla. Missäs muualla?

Ap

Jos vähänkin paneutuu niin oppii

Ruotsinkielestä oli mulle vain ja ainoastaan haittaa. Varsinkin englannin kanssa meni sekaisin ja aiheutti englannin arvosanan putoamisen ja näin ollen mun piti panostaa enemmän englantiin ja venäjään. Ilman pakkoruotsia puhuisin noita kahta kieltä huomattavasti paremmin.

Ap

Vierailija
24/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat osaavat huonosti ruotsia vaikka ovat sitä vuosia opiskelleet. Ruotsin kielen opiskelun motivaatio on niin huono kaikilla suomalaisilla ja ihan syystä.

Motivaatio saattaa olla hyvä, mutta kielitaitoa pitäisi ylläpitää.

Minä luin ruotsia sen pakollisen 6 vuotta, pidin siitä varsinkin yläasteella, jossa oli kiva opettaja ja arvosanatkin oli ihan hyviä. Kirjoituksista on nyt 15 vuotta enkä ole käyttänyt ruotsia kertaakaan. En ole käynyt Ruotsissa enkä ruotsinkielisillä seuduilla, en katso ruotsinkielisiä ohjelmia eikä täällä Itä-Suomessa kuule ruotsia missään. 

Tuskinpa sillä enää pärjäisin.

Vierailija
25/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pitkän ruotsin ja kirjoitin E:n. En osaa enää ruotsia. Se kuuluu mun unohtuneiden kielten listaan kuten saksa. Sen sijaan osaan englantia, espanjaa ja jotenkuten ranskaa.

Vierailija
26/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin pitkän ruotsin ja kirjoitin E:n. En osaa enää ruotsia. Se kuuluu mun unohtuneiden kielten listaan kuten saksa. Sen sijaan osaan englantia, espanjaa ja jotenkuten ranskaa.

Juurikin näin. Sitä ruotsinkieltä ei tarvitse juuri missään.

Vierailija
27/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa ja italiaa.

Eipä haitannut ruotsin opinnot muuta oppimista.

Noloa vedota omaan tyhmyyteen argumenttina ruotsin opiskelua vastaan.

Vierailija
28/28 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osaan ruotsia, englantia, saksaa, ranskaa ja italiaa.

Eipä haitannut ruotsin opinnot muuta oppimista.

Noloa vedota omaan tyhmyyteen argumenttina ruotsin opiskelua vastaan.

Kaikilla ei ole hyvää kielipäätä. Se ei kerro tyhmyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi