Paljonko eläkelaskurin mukaan tulisitte saamaan eläkettä?
Kommentit (8)
Optimistinen laskuri. Tällä hetkellä alle 40v henkilö, ei tule pääsemään eläkkeelle ikinä, paitsi sairaseläkkeelle. Ellei säästä ja sijoita itse tarpeeksi, tai saa perintöä.
Tuo ei näytä ihan koko totuutta koska olen ollut myös valtiolla ja se ei näy tuossa.
Laskuri näytti 1340€ (viimeisin palkka brutto 3440€) mutta olen tk eläkkeellä ja saan tätä 1900€/kk, varsinainen eläke tulee olemaan muutaman satasen enemmän.
About 1500. En kuitenkaan usko että tulen pääsemään eläkkeelle saati sitten eläkettä nauttimaan. Tää romahtaa ennen sitä. T 23-vuotias
Jos jään alimmalla eläkeiällä eläkkeelle (67v1kk) eläke on noin 2585€/kk ja tavoiteeläkeiällä (70v0kk) 3144€. Tosin nuo iät tulee nousemaan vielä pari kertaa eikä eläke tule kuitenkaan olemaan noin paljoa... jos tonnin saan niin olen tyytyväinen. Yritän saada rahastot siihen kuntoon, että voin lopettaa työt 60v
1150 € brutto, jos jaksaisin vielä 20 vuotta tehdä tätä työtä. Ei ole aikomustakaan, joten jään omalle eläkkeelle viim. 58-vuotiaana.
Minäkin aina kuvittelin, etten jaksaisi työskennellä eläkeikään asti. Ja aina sanottiin, että eläkejärjestelmä romahtaa, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle.
No nyt suuret ovat olleet eläkkeellä jo kauan, eläkerahastot saavuttivat 200 miljardin ennätyksen tänä vuonna. Ja minä viihdyn työssäni niin hyvin, että jatkan todennäköisesti töitä vielä virallisen eläkeiän jälkeen eli neljän vuoden päästä.
Jos heti, kun mahdollista jäisin, niin 1900 ja päälle tulee vapaaehtoinen eläkevakuutus, joka mahdollistaa kaksi vuotta aikaisemmin eläkkeelle lähtemisen.