Miksi torissa on niin vaikeaa myydä mitään laadukkaampaa?
Eikö siellä käy keskituloisia ekologisia ihmisiä ollenkaan. Ilmaiseksi varmaan kelpais, mut jos olet ostanut lapsille haalarit uusina, että pitää varmasti veden ulkopuolella, ei menekään kaupaksi tai ehkä pilkkahinnalla. Ei maksa vaivaa siis.
Kommentit (29)
Hinta ratkaisee. Vaatteissa arvo ei säily kovinkaan hyvin. Moni maksaa mieluummin sen muutaman euron enemmän, jotta saa sen upouuden.
Olen huomannut saman. Ei mene enää kaupaksi kunnon vaate/kenkä. Vielä muutama vuosi sitten oli erilaista.
Ihmiset haluavat kalliiden vaatteiden kohdalla varmistaa, ovatko ehjiä, nyppyisiä, kulahtaneita, tahraisia, harmaantuneita tms
Pyydät liian kovaa hintaa, ei ne ole enää käytettynä niin arvokkaita mitä kuvittelet niiden olevan.
85% saat suoraan ottaa pois siitä ostohinnasta.
Olet hinnoitellut tuotteet väärin, yleisin syy. Tehtaanmyymälästä ostin Reimatec-haalareita 30-50€/kpl uusina, en tosiaan maksa samaa hintaa käytetyistä vaikka niiden myyjä olisi aikanaan pulittanut tuotteesta toistasataa euroa.
Peuhun haalari maksoi uutena alessa 15€ ja käytössä osoittautui ihan yhtä hyväksi kuin jotkut reimat ja molot. Jälleenmyyntiarvo ei tietenkään samaa luokkaa kuin "merkkivaatteissa" mutten sitä myytäväksi ostanutkaan.
Minä myös ostan vaatteet mieluummin kirppikseltä. Varsinkin pienten lasten vaatteita myydään ihan pilkkahintaan. Juuri löysin uutta vastaavat Reimatec-haalarit tytölleni viidellä eurolla. Eipä olisi Torista löytynyt tuohon hintaan vastaavia.
Hinta on ollu mielestäni kohtuullinen 100€ haalari polkuhintaan 25€. Yhden kauden aina yhdellä lapsella käytetty. Lapsilla iso ikäero niin ei voinut suoraan kierrättää isommalta. Tuohon päälle pitäis vielä kotiovelle ilmaiseksi saada. Mitä minä siitä hyödyn, että laitan myyntiin. Tarkkailen viestiliikennettä ja poltan bensaa. Ei maksa siis vaivaa. Ja on totta, että kaikenlaisia huijareita on toki liikenteessä myös, joskaan en usko, et mitättömän kuluman pitäis vaikuttaa mihinkään, jos hinta on tuo ja haalari lähes uusi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ostan vaatteet mieluummin kirppikseltä. Varsinkin pienten lasten vaatteita myydään ihan pilkkahintaan. Juuri löysin uutta vastaavat Reimatec-haalarit tytölleni viidellä eurolla. Eipä olisi Torista löytynyt tuohon hintaan vastaavia.
En usko. Ei kukaan ole niin tyhmä, että myy uudenveroiset reimatecit vitosella. Ei kukaan. Valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Laatu tuskin on este kaupankäynnille, hinta voi ollakin.
Itse olen valmis maksamaan hyväkuntoisista lastenvaatteista, mutta haluan omin silmin todeta niiden kunnon ja laadun. Siksi menen mieluummin palvelevalle lastenkirppikselle kuin jonkun kotiovelle syynäämään. Huutis menettelee, koska siellä kuitenkin kuntoluokitus ja vertaispalaute.
Vainoharhainen?
Koska moni myy laatua joka ei ole laatua nähnytkään tai on menettänyt laatunsa jo sukupolvi sitten. Ostan sieltä halpaa ja laadun ostan kaupasta, jossa on takuu. Ikävä, että yhtä fiksua myyjää kohtaan löytyy 20 ei niin fiksua.
Ei kannata ostaa tavaraa siksi että sillä olisi jälleenmyyntiarvo. Ne ajat oli ja meni. Ne joille laatu on tärkeä ja joilla rahaa on, ostavat kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät liian kovaa hintaa, ei ne ole enää käytettynä niin arvokkaita mitä kuvittelet niiden olevan.
85% saat suoraan ottaa pois siitä ostohinnasta.
Uskomaton puhetyyli "sä teet näin ja ajattelet näin". Väärin! Minä kerron mitä minä ajattelen ja miten minä toimin ja se on juuri noin, että olen ottanut 80% hinnasta pois.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hinta on ollu mielestäni kohtuullinen 100€ haalari polkuhintaan 25€. Yhden kauden aina yhdellä lapsella käytetty. Lapsilla iso ikäero niin ei voinut suoraan kierrättää isommalta. Tuohon päälle pitäis vielä kotiovelle ilmaiseksi saada. Mitä minä siitä hyödyn, että laitan myyntiin. Tarkkailen viestiliikennettä ja poltan bensaa. Ei maksa siis vaivaa. Ja on totta, että kaikenlaisia huijareita on toki liikenteessä myös, joskaan en usko, et mitättömän kuluman pitäis vaikuttaa mihinkään, jos hinta on tuo ja haalari lähes uusi.
ap
Sellaista se on, käyttötavaroista tippuu jälleenmyyntiarvo hyvin nopeasti. Toisaalta, jos maksat 100€ haalarista, maksat brändistä. Lastenvaatteet on todella erikoisia tuotteita, koska niistä ollaan valmiita maksamaan ihan tolkuttomia summia brändin ja maineen vuoksi, mutta tämä brändikimallus pysyy yllä vain niin kauan kuin tuote on priimakuntoinen, kulunut brändituote ei ole samassa suhteessa arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa tavaraa siksi että sillä olisi jälleenmyyntiarvo. Ne ajat oli ja meni. Ne joille laatu on tärkeä ja joilla rahaa on, ostavat kaupasta.
Näinhän se taitaa olla, mutta uteliaisuudesta: Miksi ne meni? Jos tiedät..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sellaista se on, käyttötavaroista tippuu jälleenmyyntiarvo hyvin nopeasti. Toisaalta, jos maksat 100€ haalarista, maksat brändistä. Lastenvaatteet on todella erikoisia tuotteita, koska niistä ollaan valmiita maksamaan ihan tolkuttomia summia brändin ja maineen vuoksi, mutta tämä brändikimallus pysyy yllä vain niin kauan kuin tuote on priimakuntoinen, kulunut brändituote ei ole samassa suhteessa arvokas.
Eijeijei. En todellakaan maksa brändistä. Enhän mä mikään lammas ole! :D Maksan tuulen ja vedenpitävyydestä, koska haluan lapsilleni parasta suojaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis maksamaan hyväkuntoisista lastenvaatteista, mutta haluan omin silmin todeta niiden kunnon ja laadun. Siksi menen mieluummin palvelevalle lastenkirppikselle kuin jonkun kotiovelle syynäämään. Huutis menettelee, koska siellä kuitenkin kuntoluokitus ja vertaispalaute.
Vainoharhainen?
Sanotaan näin, että ehkä olen vähän perehtyneempi vaatteisiin kuin moni myyjä. Minulle nyppyinen ei ole uudenveroinen, akryylipaita ei ole villapaita eikä mikä tahansa raitapaita marimekkoa. Ehkä se on vainoharhaisuutta, mutta hyvin olen elämässäni pärjännyt ostamalla tarvitsemani tavarat livenä kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eijeijei. En todellakaan maksa brändistä. Enhän mä mikään lammas ole! :D Maksan tuulen ja vedenpitävyydestä, koska haluan lapsilleni parasta suojaa.
ap
Ulkovaatteen vedenpitävyys on hävinnyt murto-osaan kolmen konepesun jälkeen, joten jälleenmyyntihintaa ei kannata perustella ainakaan ominaisuuksilla. Eikä kyllä sen puoleen kannata myydä likaistakaan.
Laadukkaita vaatteita saa ilmaiseksikin-puoli-ilmaiseksi esim. seurakunnan kirppikseltä. Vaatteen hinta ei vielä kerro laadusta. Yllättävän moni ei maksa brändistä. Kaikenlaisten luteiden yms. aikana en ostaisi mitään vaatetta, mitä ei voi pestä 60 ° C: ssa
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko haalari siis vuosia maannut jossain varastossa? Eli vaikkei siinä kulumaa olisikaan on vanhan näköinen ja ostaja saattanee miettiä monellakohan lapsella sitä on ehditty käyttää.
Ja tosiaan, ostajana minua ei kiinnosta paljonko tuotteen myyjä on tuotteesta aikanaan maksanut. Jos vastaavia tuotteita (ei ehkä samaa merkkiä mutta laadultaan tasavertaisia) saa kaupasta uutena halvemmalla tai lähes samaan hintaan niin miksi maksaisin silloin käytetystä saman? Jostain tietystä kuosista voisin maksaakin, esimerkiksi Molon Rainbow (meniköhän oikein) ja Lassien pesukarhu, Reimalla oli yksi vihreä kettu-pupu-haalari aivan ihana, ei minua ne merkit kiinnosta vaan se käyttötarkoitukseen soveltuvuus ja ulkonäkö. Keväisin tai kesälläkin (myös näin syksyllä uusien mallistojen tultua jos niitä vanhoja vielä löytyy) kaupat myyvät viime talven haalareita -50% ja -70%, laskepa huviksesi paljonko satasen haalarille jää uutena tuolloin hintaa ja onko sinun hintapyyntisi tuohon verrattuna ollenkaan kohtuullinen. Kaupasta voi saman tuotteen löytää siis 30-50€ hinnalla ja sinä pyydät 25€.