Oletteko huomanneet ihmisten yleistyneen tavan kuunnella kaiuttimista videoita katsoessaan bussissa ym. julkisissa kulkuvälineissä?
Eikö ihmisillä ole enää alkeellisiakaan käytöstapoja?
Kommentit (26)
Eilen apteekissa aikuinen nainen huudatti puhelimestaan jotain videoita odottaessaan vuoroaan.
Tässä on taas tätä tuttua suomalaista kulttuuria. Ei siitä tarvi tulla foorumille valittamaan, mikä siinä on niin vaikeaa sanoa että laitatko sen pois? Itse monta kertaa sanonu ja aina pistäny sen vehkeensä äänettömälle sen jälkeen kun sanoin...
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos kajareista kuuluu muuta kuin suomea. Eihön sitä kukaan ees ymmärrä niin miten se voi ketään häiritä@ kuuntelen paljon esim englanninkielisiä videoita niin tuskin se haittaaa kun kumminkin esim suomaloaiset vanhemmat ihmiset ei ymmärrä emglantia. Jos taas nuoret kuulee ne ymmärtäää mut niitä ei haittaa koska me elettään tämmösessä kultuurissa että kaikki kuuntelee paljon kaiuttimila ja muitakin kuin suomenkielisiä videoita
Miksi ihmeessä kuvittelet, että ongelma olisi se kieli?
On yleistynyt ja minä ihmettelen missä välissä siitä on laitteitaan huudattavien ihmisten mielestä tullut soveliasta käyttäytymistä.
Yksi ihan aikuiselta vaikuttanut nainen selosti bussissa tapaamalleen tuttavalleen kuinka käteviä ovat whatsappin ääniviestit, kun ei jaksa näpytellä. Ehkä olisi pitänyt antaa mennä ja lisätä, että todentotta näppäriä, koko bussi pääsee kuuntelemaan viestinvaihtoa, halusivat taikka eivät!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa mikä älämölö siitä syntyisi jos kaikki kulkuvälineessä kuuntelisivat kaiuttimilla.
Tosin minulle riittää ärsytykseksi jo yhden kaiuttimista kantautuvan mölinä.
Katselkaa niitä videoita kotona, jos teillä ei ole varaa kuulokkeisiin, moukat.
Ap
Viime sunnuntaina noin puolentoista tunnin bussimatkalla ihan aikuinen mies. Hänellä oli nappi korvassaan, mutta ei se leffan ääniä mihinkää häivyttänyt. Siirryin kauemmaksi istumaan.
Kyllä todellakin alkaa ikävöidä Tokion metroa, jossa oli kaikilla kapulat järjestään äänettömällä. Junissa puheluiden soittaminen oli ylipäätään kiellettyä, eikä haitannut ketään. Ihanan hiljaista, harvoin kuuli ihmisten edes juttelevan, eikä silloinkaan kovaan ääneen...