Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet ihmisten yleistyneen tavan kuunnella kaiuttimista videoita katsoessaan bussissa ym. julkisissa kulkuvälineissä?

Vierailija
21.09.2017 |

Eikö ihmisillä ole enää alkeellisiakaan käytöstapoja?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa mikä älämölö siitä syntyisi jos kaikki kulkuvälineessä kuuntelisivat kaiuttimilla.

Tosin minulle riittää ärsytykseksi jo yhden kaiuttimista kantautuvan mölinä.

Katselkaa niitä videoita kotona, jos teillä ei ole varaa kuulokkeisiin, moukat.

Ap

Vierailija
2/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja se on ihan pirun ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onkose yleistynyt, mutta on kyllä harmillista :( Viime aikoina myös aikuiset ovat tehneet tätä, aiemmin olen törmännyt vain lasten / teinien toimivan näin.

Vierailija
4/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kultamunat harrastaa tätä.

Vierailija
5/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rikas rakastaja teki niin. Kyllä meni hermot. Olis hänellä ollut varaa kuulokkeisiin, rikas kun oli.

Vierailija
6/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaiutinkuuntelija löysi tämän ketjun :D

Vierailija
7/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen ja se on musta huonoa käytöstä. Halpiskuulokkeet maksaa max 10e, puhelimet moninkertaisesti enemmän joten ei ole rahasta kiinni onko kuulokkeita vai ei.

Nykyään on niin paljon taustamelua muutenkin, ärsyttää ihmisten röyhkeys soitattaa jotain "mystoryaan" kulkisissa. Millon suomeen tulee hiljaiset vaunut??

Vierailija
8/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon huomautan aina ja vaadin ääntä pois tai kuulokkeet päähän! En anna näiden terrorisoida koko bussia. Ei näytä tajuavan ennen kuin joutuu sanomaan. Ja minähän sanon.

Vierailija
9/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekästä. Vähät väliä muista. Minäbja minun napa.

Vierailija
10/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos kajareista kuuluu muuta kuin suomea. Eihön sitä kukaan ees ymmärrä niin miten se voi ketään häiritä@ kuuntelen paljon esim englanninkielisiä videoita niin tuskin se haittaaa kun kumminkin esim suomaloaiset vanhemmat ihmiset ei ymmärrä emglantia. Jos taas nuoret kuulee ne ymmärtäää mut niitä ei haittaa koska me elettään tämmösessä kultuurissa että kaikki kuuntelee paljon kaiuttimila ja muitakin kuin suomenkielisiä videoita

Vierailija
11/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä ulkomaanlisä. Kalliossa yksi rasta on vetänyt kärrynkokoista kaiutinta mukanaan koko kesän. On surullista ettei hiljaisuutta arvosteta (moni möykkää kirjastossa pulisten).

Käyttäkää kuulokkeita.

Vierailija
12/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jos kajareista kuuluu muuta kuin suomea. Eihön sitä kukaan ees ymmärrä niin miten se voi ketään häiritä@ kuuntelen paljon esim englanninkielisiä videoita niin tuskin se haittaaa kun kumminkin esim suomaloaiset vanhemmat ihmiset ei ymmärrä emglantia. Jos taas nuoret kuulee ne ymmärtäää mut niitä ei haittaa koska me elettään tämmösessä kultuurissa että kaikki kuuntelee paljon kaiuttimila ja muitakin kuin suomenkielisiä videoita

Minäkin siteeraan latinan vanhoja merkityksellisiä kirjoituksia kovaan ääneen täydessä kulkuvälineessä tai kahvilassa. Kukaahan ei sitä tietenkään kuule, koska harva edes ymmärtää latinaa. Yksinkertaista!

Vierailija
13/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä et ymmärrä miten huonotapaista ja idioottimaista se on. Opettele kunnioittamaan muita ihmisiä. Tosin typerä provohan tämä taitaa olla.

Vierailija
14/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle "mitä väliä jos kajareista kuuluu muuta kuin suomea...."  Olisikohan syytä opiskella sitä suomea, edes kirjoittamaan...aika heikko on taso.

Vierailija
15/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Toisaalta, jos sen äänen pitää ihan pienellä, niin ei se sen enempää häiritse kuin vaikkapa keskustelu.

Vierailija
16/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen "ilo" olla bussissa, jossa takaosan vallanneet teinit huudattavat musiikkia kännyköistään, kikattavat ja kiroilevat niin että koko bussi raikaa.

Vierailija
17/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Ja viikottain näkee/kuulee, kun joku puhuu puhelua kajarin kautta. Ja mobiilipelissä on äänet kovalla (kuuluu monen penkkirivin päähän). Ja puhutaan puhelimessa kovaan ääneen hyvinkin yksityisiä asioita. Ja ei osata enää kulkea tuijottamatta kokoajan ruutua.

Vierailija
18/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yks eukko kulki Prismassa kärrynsä kanssa niin että siinä pauhas joku video. Se oli jo hyvin erikoista. Onkohan sellainen tulevaisuutta?

Vierailija
19/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä liikkuu ihmisen päässä joka kuuntelee kaiuttimilla julkisissa? Etenkin jos kyseessä ihan aikuinen ihminen. Teiniltä voi odottaa niin tyhmää käytöstä.

Vierailija
20/26 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, tämä on lisääntynyt kuluneen vuoden aikana ihan selvästi. Ennen oli lähinnä teinien juttu, nyt aikuisillakin on tätä samaa käyttäytymistä. Kuluneella viikolla eräässä pitkänmatkan junassa, joka oli täynnä töistä tulleita matkustajia, eräs isä laittoi lapselleen kovaäänisiä piirrettyjä pyörimään. Kyllä näki ilmeistä, että ihmiset olisivat halunneet levätä eivätkä kuunnella sitä möykkää...muutama vaihtoi paikkaa.

Kaipaan Suomeen Japanin mallia, jossa puhelimet pidetään äänettömällä ("manner mode") julkisissa ja vältetään kaikenlaisen metelin tuottamista muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme