Miesten vastaus " aha vainiin no selvä on sitten" ja miten siihen kuuluu reagoida?
" jaano, selvä" aha, tehdään sitten niin"
Sitten kuulostetaan vähän ärtyneiltä jolloin korjaa tietysti "että ei tarvi" " ei ole pakko" jolloin vastaus on " eiku joo joo kyllä kyllä"
Olen oppinut jo välttämään näitä tilanteita mutta joskus on pakko pyytää jotain ja silloin vastaus on tämä.
Mitä tarkoittaa?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi tulla parempia vastauksia, jos kertoisit mitä hevonpaskaa sä siltä mieheltä olet oikein vaatinut.
No oikeastaan kaikki nykyään. Kaupasta maitoa, toisko ruokaa tullessaan, tekiskö jonkun kotihomman.
Miten siihen pitäisi vastata, että tykkäisit, jos myöntävä vastaus ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi näköjään onnistua.
Miten musta tuntuu että nainen ei oikein voi onnistua.. En ole niin sievästi vielä oppinut pyytämään että vastaus ei olisi ärtynyt " jaaha vai niin no kai se on sitten pakko"
Vierailija kirjoitti:
Miten siihen pitäisi vastata, että tykkäisit, jos myöntävä vastaus ei kelpaa?
No musta tuntuu että jos mies pyytää jotain ja mä vastaisin siihen aina ärtyisästi " joo niin kai sitten on tehtävä" tai " joo joo kai mun sitten täytyy" niin vois aika äkkiä saada melko viddumaisen akan leiman..
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuulostetaan vähän ärtyneiltä jolloin korjaa tietysti "että ei tarvi" " ei ole pakko" jolloin vastaus on " eiku joo joo kyllä kyllä"
Olen oppinut jo välttämään näitä tilanteita mutta joskus on pakko pyytää jotain ja silloin vastaus on tämä.
Mitä tarkoittaa?
Eikö sinulle "kyllä" kelpaa vastaukseksi?
Niin, että pitääkö se vaan olla pyytämättä mitään vai olla välittämättä vaikka selvästi ärsyttää toista pyynnöllään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa?Eikö sinulle "kyllä" kelpaa vastaukseksi?
Joo, kyllä kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu että nainen ei oikein voi onnistua.. En ole niin sievästi vielä oppinut pyytämään että vastaus ei olisi ärtynyt " jaaha vai niin no kai se on sitten pakko"
Lainaus muuttunut siitä, mitä se oli alussa. Mies vasta väärillä sanavalinnoilla ja sä rupeet uhrituu.
Todella ärsyttävää, nämä "Voit sä vaihtaa lampun" "Ai noo, ai lamppu - no joo" - "No ei sitten tarvii" - eli mitä sitten siihen olisi pitänyt vastata? "Ihanaa, että kysyit. Olinkin jo odottanut tätä" vai. Ei ne kotityöt nyt niin hirväesti innosta, mutta kyllä "jaano selvästä" työhön "on kai sitten pakko" on matkaa.
Kokeile kysyä siltä mieheltä seuraavan kerran suoraan, että "kerropa, mikä tässä pyynnössä tai tilanteessa ärsyttää noin paljon, niin osaan sitten ensi kerralla toimia toisin?". Ja jos väittää, ettei mikään ärsytä, niin kerro, että sinun korvaasi hänen vastaustapansa kuulostaa siltä, että ärsyttää, joten mielestäsi olisi kiva, jos hän jatkossa vastaisi vain kyllä tai ei tai muuten asiallisesti. Ja sano, että voi sitten halutessaan, jos kuitenkin ärsyttäisi, tulla myöhemminkin kertomaan, mikä on hätänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus muuttunut siitä, mitä se oli alussa. Mies vasta väärillä sanavalinnoilla ja sä rupeet uhrituu.
Todella ärsyttävää, nämä "Voit sä vaihtaa lampun" "Ai noo, ai lamppu - no joo" - "No ei sitten tarvii" - eli mitä sitten siihen olisi pitänyt vastata? "Ihanaa, että kysyit. Olinkin jo odottanut tätä" vai. Ei ne kotityöt nyt niin hirväesti innosta, mutta kyllä "jaano selvästä" työhön "on kai sitten pakko" on matkaa.
Ei, kyllä se vastaus olisi ärtyisä " jaa no niin kai sitten"
En pyytele yleensä enää lampunvaihtoja, ettei toinen tunne että häntä komennellaan tai jotain mut joskus on pakko..
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kysyä siltä mieheltä seuraavan kerran suoraan, että "kerropa, mikä tässä pyynnössä tai tilanteessa ärsyttää noin paljon, niin osaan sitten ensi kerralla toimia toisin?". Ja jos väittää, ettei mikään ärsytä, niin kerro, että sinun korvaasi hänen vastaustapansa kuulostaa siltä, että ärsyttää, joten mielestäsi olisi kiva, jos hän jatkossa vastaisi vain kyllä tai ei tai muuten asiallisesti. Ja sano, että voi sitten halutessaan, jos kuitenkin ärsyttäisi, tulla myöhemminkin kertomaan, mikä on hätänä.
Niinpä...
Mistä hitosta me voidaan tietää, mitä juuri sinun miehesi tuolla tarkoittaa.
Minä menettelisin niin, että se ensimmäinen joo tai kyllä miehen suusta on voimassa. Ei siihen tarvita enää mitään minun "no ei tartte" -mielenmuutosta päälle. Jos mikä minua ärsyttäisi niin jahkaaminen, ensin pyytää jotakin ja sitten sanookin ettei tarvitsekaan.
Kieltämättä minua voisi ärsyttää sekin, että toinen pyytää jotain noin pikkuhommaa kuin lampunvaihtoa. Miksei tee itse? Pitäähän se jokaisen osata! Vai onko tässä joku miesten työt ja naisten työt -juttu takana; lampunvaihtaminen on tekninen asia ja kuuluu siksi miehelle? Mutta ilmaisisin sen ärtymyksen kyllä suoremmin, sanoisin että olen sitä mieltä että opettele itse vaihtamaan, ei se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta me voidaan tietää, mitä juuri sinun miehesi tuolla tarkoittaa.
Minä menettelisin niin, että se ensimmäinen joo tai kyllä miehen suusta on voimassa. Ei siihen tarvita enää mitään minun "no ei tartte" -mielenmuutosta päälle. Jos mikä minua ärsyttäisi niin jahkaaminen, ensin pyytää jotakin ja sitten sanookin ettei tarvitsekaan.
Kieltämättä minua voisi ärsyttää sekin, että toinen pyytää jotain noin pikkuhommaa kuin lampunvaihtoa. Miksei tee itse? Pitäähän se jokaisen osata! Vai onko tässä joku miesten työt ja naisten työt -juttu takana; lampunvaihtaminen on tekninen asia ja kuuluu siksi miehelle? Mutta ilmaisisin sen ärtymyksen kyllä suoremmin, sanoisin että olen sitä mieltä että opettele itse vaihtamaan, ei se niin vaikeaa ole.
No kuten sanottu, en pyytele enää mitään pikkujuttuja enää. En todellakaan pyydä lampunvaihtoja koska en vaan jaksa noita " jaa no selvä" vastauksia.
Joskus on ihan pakko pyytää jotain ja aina vastaus on " jaa no selvä on sitten" ei se ole joo tai kyllä.
Ilmeisesti tätä on tapahtunut useammankin miehen kanssa, koska aiheessa kuitenkin puhutaan monista miehistä. Ap:n siis ensisijaisesti kannattaisi alkaa etsiä syytä itsestään, koska on ainoa yhteinen nimittäjä.
Mikä ihme "miesten"? Kenen miesten? Tunnen paljon miehiä ja olen ollut parisuhteessakin sellaisten kanssa ja tälläkin hetkellä olen enkä ole ikinä saanut tuollaista vastausta mihinkään.
Monikossa "Miesten vastaus"? Kannattaa vähentää niitä miehiä, tai valkata semmoisia jotka vastaa toisella tavalla.
Eli muiden ukot vastaa asiallisesti kun pyydätte hakemaan mairotölkin? Selvä, kiitos tiedosta.
Saattaisi tulla parempia vastauksia, jos kertoisit mitä hevonpaskaa sä siltä mieheltä olet oikein vaatinut.