Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-nainen-suomi -sanakirja

Vierailija
21.09.2017 |

Uudessa Suomessa oli hyvä blogi miten naista on vaikea tulkita. Paljon erilaisia kommelluksia mutta yksi oli esim. näin: nainen oli tekstiviestissä pyytänyt miestä teatteriin, tämä oli keskeyttänyt työnsä ja vastannut "sopii", johon nainen sanoi että unohdetaan koko juttu kun vastasit niin ikävästi. :D Suomi-nainen-suomi -sanakirjan mukaan olisi pitänyt vastata "kuulostaa mukavalta, sopii oikein hyvin (hymiö hymiö hymiö)" tms.

Tuleeko teille mieleen vastaavia esimerkkejä, jossa sanakirjalle olisi ollut tarvetta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuulin "sopineeni" jostain pikku hankinnasta vaimon kanssa eilen. Lähemmin tiedustellessani sopimuksen syntyvaiheita, ilmeni että olin "ehkä ynähtänyt jotain myöntymykseen viittaavaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä sulla on kun murjotat? 

- Ei mikään.

Murjotus jatkuu pari viikkoa. Murjottaja oli mies. 

Vierailija
4/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olisin vastannut samoin. Onneksi mieheni ei loukkaannu. Naiset kyllä loukkaantuvat. Täytyy siis jatkaa naisten ärsyttämistä kaveeraamalla heidän miestensä kanssa. Oma vikansa, mitäs ovat niin loukkaantuvaisia!

Vierailija
5/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö meni ensitreffeille pojan kanssa. Treffien aikana hän huomasi, ettei heillä ollut mitään yhteistä, vaikka poika olikin muuten mukava. Tyttöä alkoi hermostuttamaan tilanteen jäykkyys ja oli huojentunut kun poika toi hänet lopuksi kotiovelle. Yllättäen poika sanoi: "oli kivaa, nähdäänkö uudelleen?”, johon tyttö hämmentyneenä sanoi "joo". Oikeasti tyttö tarkoitti ”en usko että meidän kannattaa nähdä enää, meillä ei ole mitään yhteistä".

Vierailija
6/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ei mikään.

Ei tuossa ole mitään epäselvää, mies ei halua olla enää kanssasi. Ei miehet muuten viikkokausia murjota.

Naisella tuollainen murjottaminen tarkoittaa "olen loukkaantunut ja sinun kuuluu kaivaa selville mistä olen loukkaantunut ja pyytää anteeksi".

Vierailija
7/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ei mikään.

Ei tuossa ole mitään epäselvää, mies ei halua olla enää kanssasi. Ei miehet muuten viikkokausia murjota.

Naisella tuollainen murjottaminen tarkoittaa "olen loukkaantunut ja sinun kuuluu kaivaa selville mistä olen loukkaantunut ja pyytää anteeksi".

Jaa, oma isä on tuollainen murjottaja, mutta on vaan pysynyt äitini kanssa naimisissa yli 50 vuotta. Mikä lie masokisti.

Vierailija
8/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ei mikään.

Tai se ei vain ole saanut. Tosin lopputulos on todennäköisesti sama.

Vierailija
9/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ei mikään.

Jaa, oma isä on tuollainen murjottaja, mutta on vaan pysynyt äitini kanssa naimisissa yli 50 vuotta. Mikä lie masokisti.

Murjottiko se siis kaikille? Sehän on vain perinteinen suomalainen mökkihöperö.

Vierailija
10/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ukot alkavat murjottaa viimeistään 50-vuotiaana - kai ne miesten vaihdevuodet sitten kyseessä...

Pirullisiksi ne muuttuvat viimeistään silloin, kun on 80 v. mittarissa.

Vierailija
11/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yleistykset naisten muka vaikeasta tulkinnasta on johtanut siihen ettei yksikään mies ihan oikeasti ole ymmärtänyt minua vaan ylianalysoi kaiken mitä sanon ja teen. Ei minussa ole mitään mitä pitää analysoida, teen ja sanon niin kuin asiat on. Tuli lopulta sellainen antaa olla olo joka suhteessa kun piti selittää että kyllä, tarkoin että minulla on nälkä kun sanoin että minulla on nälkä.

Vierailija
12/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tarvittaisiin se sanakirja mieheen.

Paras tilanne on tullut kun miehelle iski se 30 kriisi ja tajusi että olen vienyt häntä kuin pässiä narussa.. Ei ollut oikeastaan halunnut kai mitään mitä minä olin päättänyt.

Jaksaa edelleen jauhaa tuota " olen oman elämäni matkustaja".

Kun teen jonkun päätöksen liittyen meidän elämään, saan siitä yleensä haukut.

Ovea olen tarjonnut mutta ei ole kelvannut.

Tämä kaikki alkoi oikeastaan siitä kun jäin kotihoidontuelle kun en enää jaksanut hoitaa kaikkea yksin ja kaipasin rauhallisempaa arkea.

Mikään ei ole mennyt oikein mutta olenkin oikein kaamea pirttihirmu, ilmeisestikin.

Vierailija
13/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa tässäkin asiassa vanha totuus :

Yksi mies ja yhdet puheet.

Yksi nainen ja sanakirja.

Vierailija
14/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ei mikään.

No ei. Murjottaja jatkoi näitä murjottamisiaan pari vuosikymmentä, luulisi siinä ajassa jo tajuavan lähteö jos ei halua kanssani olla. Itse jouduin jättämään prinsessan. 

Vierailija
15/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille miesten murjottajakommentoijille, voisitteko perustaa aiheesta erillisen ketjun. Niin voitaisiin pysyä aiheessa täällä.

Vierailija
16/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista pitää aina muistaa kehua, vaikka tämä olisi miten pahasti sössinyt, ellet sitten halua kokea viikkojen mittaista mykkäkuuria:)

Vierailija
17/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä yleistykset naisten muka vaikeasta tulkinnasta on johtanut siihen ettei yksikään mies ihan oikeasti ole ymmärtänyt minua vaan ylianalysoi kaiken mitä sanon ja teen. Ei minussa ole mitään mitä pitää analysoida, teen ja sanon niin kuin asiat on. Tuli lopulta sellainen antaa olla olo joka suhteessa kun piti selittää että kyllä, tarkoin että minulla on nälkä kun sanoin että minulla on nälkä.

No joo, nälkä tarkoittaa naisenkin sanomana nälkä. Sen sijaan "ei ole nälkä" voi tarkoittaa mitä vain...

Aihetta hieman sivuava tarina tuli mieleeni kun nuorena miehenä matkustin aamujunalla tyttöystävän kanssa Helsinkiin. Sanoin aamiaisella että syödään nyt kunnolla koska ravintolavaunussa on huono ruoka/kallista/ahdasta eikä juomavalikoimassajaan ole hurraamista. Laitoin jopa puolileikillään lisää ruokaa tämän lautaselle, mutta ei suostunut syömään ja toisteli vain "ei ole nälkä". No anna ollakaan kun oltiin vasta tunti oltu junassa niin alkoi kinuaminen "nyt on nälkä". Pitihän se viedä sinne ravintolavaunuun sittenkin. Tyttö oli siis 18v silloin, ei mikään ihan kersa.

Vierailija
18/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen käytös kuulosta pelkästään naisen käyttäytymiseltä, vaan jonkun sekopään jolla varmaan bipolar tai jotain. En ole koskaan itse perunut mitään menoja sen takia, koska joku ei olisi "oikein" vastannut. Ehkä nämä tälläisten "nainen-suomi-nainen" kirjoittajat aina seurustelevat vain pelkästään ylidramaattisten jatkuvaa huomiota vaativien naisten kanssa mikä on ehkä joku 2% naisista. Todennäköisesti saavat jotain kiksejä siitä, että partnerilla ei ole kaikki rattaat päässä.

Vierailija
19/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, nälkä tarkoittaa naisenkin sanomana nälkä. Sen sijaan "ei ole nälkä" voi tarkoittaa mitä vain...

Aihetta hieman sivuava tarina tuli mieleeni kun nuorena miehenä matkustin aamujunalla tyttöystävän kanssa Helsinkiin. Sanoin aamiaisella että syödään nyt kunnolla koska ravintolavaunussa on huono ruoka/kallista/ahdasta eikä juomavalikoimassajaan ole hurraamista. Laitoin jopa puolileikillään lisää ruokaa tämän lautaselle, mutta ei suostunut syömään ja toisteli vain "ei ole nälkä". No anna ollakaan kun oltiin vasta tunti oltu junassa niin alkoi kinuaminen "nyt on nälkä". Pitihän se viedä sinne ravintolavaunuun sittenkin. Tyttö oli siis 18v silloin, ei mikään ihan kersa.

Ei ole nälkä tarkoittaa ettei ole nälkä. Ei se ole tuon vaikeampaa vaikka kuinka niin haluaisitte usko.

Vierailija
20/33 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yleistä ohjeistusta naisten suhteen. Jokaiseennaiseen on tutustuttava jotta tätä ymmärtää. Ei oikoteitä 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi