Kumpi on Suomen ykköspoptähti: Antti Tuisku vai Robin?
Tuisku sanoi Idolsissa, että hän olisi. Itse olin ajatellut, että Robin on mennyt kyllä ohi... Millainen mielikuva muilla asiasta?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Robin aiheuttaa isompaa hypetystä, mutta Antti Tuiskulla on jatkuvasti uusia biisejä korkeilla sijoilla listoilla toisin kuin Robinilla. Robin on pinnalla, koska oli juuri Vain Elämää -ohjelmassa mukana kun taas Antti Tuisku on pinnalla omilla meriiteillään eli biiseillä, joita ihmiset haluavat kuulla. Robinissa on toki enemmän potentiaalia henkilönä, koska miellyttää useita eri ryhmiä, mutta hän tarvisi hyviä biisejä, koska on kuitenkin laulaja, eikä pelkästään esiintyjä.
Vilkasepa Robinin tämän vuoden sijoitukset. Ei häpeile juuri Antille. Antin viikko sitten julkaistun levyn biisit on jyrkässä laskusuhdanteessa ja Robin top10:ssä kuukauden jälkeen julkaisusta. On muuten ollu tiukat julkaisuviikot nyt kotimaisilla artisteilla ja vain elämää tähän lisäksi.
Nähtäväksi jää mitä tapahtuu sitten kun Robin palaa tauoltaa. Monen vuoden päästä; pystyykö nousemaan takaisin samalle tasolle. Nykypäivänä ei mitenkään helppo juttu.
Tuiskukin kai jää ensi vuonna (ehkä kesän jälkeen??) tauolle. Katotaan mikä on tilanne kun molemmat taas yhtä aikaa back in business.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin aiheuttaa isompaa hypetystä, mutta Antti Tuiskulla on jatkuvasti uusia biisejä korkeilla sijoilla listoilla toisin kuin Robinilla. Robin on pinnalla, koska oli juuri Vain Elämää -ohjelmassa mukana kun taas Antti Tuisku on pinnalla omilla meriiteillään eli biiseillä, joita ihmiset haluavat kuulla. Robinissa on toki enemmän potentiaalia henkilönä, koska miellyttää useita eri ryhmiä, mutta hän tarvisi hyviä biisejä, koska on kuitenkin laulaja, eikä pelkästään esiintyjä.
Vilkasepa Robinin tämän vuoden sijoitukset. Ei häpeile juuri Antille. Antin viikko sitten julkaistun levyn biisit on jyrkässä laskusuhdanteessa ja Robin top10:ssä kuukauden jälkeen julkaisusta. On muuten ollu tiukat julkaisuviikot nyt kotimaisilla artisteilla ja vain elämää tähän lisäksi.
Hula hula on varmasti aika suosittu, mutta jokseenkin keinotekoisesti tämän juhannustempauksen takia. Kyseessä on muutenkin feat-kappale, jossa en vähättelisi Nelli Matulan osuutta suosioon, koska hänellä on juuri tuon biisin aikoihin ollut omia kappaleitaan, jotka olivat suosittuja.
Jos ihmisiltä kysyttäisiin kumman biisejä tunnistaa enemmän, niin voittaja olisi varmasti Antti Tuisku ilman tätä vain elämää -ohjelmaa. Aika hankala sanoa kuinka paljon tuo on vaikuttanut, koska en ole edes itse katsonut sitä.
Antti on taas ollu tauolla monta kertaa ja tehny useamman "comebackin" ja aina pystynyt nousemaan takaisin.
Bile-biisit saavat aika vahvan suosion. Antti Tuisku osaa tämän genren paljon Robinia paremmin. Itse kuuntelisin mieluummin Robinilta jotain rauhallista ja tunteikasta musiikkia.
Antti ja Tuisku tsemeppaa molemmat toisiaan, koittaisitte tekin olla tekemättä numeroa tästä. Ne on oikeastaan vielä eri kategorioissa, kun toinen yhä niin nuorikin (samaa ikää kuin Antti aloittaessaan). Toki Robin on ikäänsä nähden jo aika kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Antti ja Tuisku tsemeppaa molemmat toisiaan, koittaisitte tekin olla tekemättä numeroa tästä. Ne on oikeastaan vielä eri kategorioissa, kun toinen yhä niin nuorikin (samaa ikää kuin Antti aloittaessaan). Toki Robin on ikäänsä nähden jo aika kokenut.
Antti ja Robin siis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti ja Robin siis :D
En usko, että tuo alkuperäinen väitteesikään oli virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Robin vetoaa ehkä nippanappa täysi-ikäisiin ja sitä nuorempiin, Antti taas paljon vanhempaan yleisöön. Veikkaan että Antti vetää siksi voiton, osa on kuunnellut jo sieltä 14v(?) takaa ja seurannut uraa. Onko Robin edes 14v vielä?
Minä valitsin Robinin, Antti oli hyvä joskus vuosia sitten, nykyään lähinnä ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin vetoaa ehkä nippanappa täysi-ikäisiin ja sitä nuorempiin, Antti taas paljon vanhempaan yleisöön. Veikkaan että Antti vetää siksi voiton, osa on kuunnellut jo sieltä 14v(?) takaa ja seurannut uraa. Onko Robin edes 14v vielä?
Minä valitsin Robinin, Antti oli hyvä joskus vuosia sitten, nykyään lähinnä ällöttävä.
Ja ikää reilu 30v.
Ihan on makuasiota. Ja asia on paremmin verrattavissa, kun Robin tekee uuden paluunsa sitten joskus. Mutta aika aliarvioivia kommentteja täällä on molemmista. Kumpikin on isoja staroja, ei tähdenlentoja kumpikaan.
Mää sanoisin et Robin, ja syy on se et vetää keikat livenä, silti lavashow ja laulu ei kärsi, itse vaan yksinkertaisesti arvostan tällaisia artisteja enemmän.
Molemmat on toki ihan huippuja, ja se kumpi on se ykkönen, riippuu varmaan siitä keltä kysytään. Antilta on viimeaikoina varmaan tullut enemmän musaa, jotenki ehkä soittojakin saattaa olla enemmän. Kokonaisuudessaan kuitenki sanoisin Robinin olevan vahvempi, jotenki hän on jollain tapaa kokonaisvaltaisempi ja useammalla osa-alueella se "parempi".
Kaikesta tälläki palstalla keksitään väitellä :DD
Robinin pitäisi siirtyä laulamaan englanniksi! Ainakin ne sen coverit on huikeita!
Vierailija kirjoitti:
Nähtäväksi jää mitä tapahtuu sitten kun Robin palaa tauoltaa. Monen vuoden päästä; pystyykö nousemaan takaisin samalle tasolle. Nykypäivänä ei mitenkään helppo juttu.
Mua on alkanu epäilyttää, että onko se tauko edes niin pitkä, kun osassa haastiksissa puhuttu ainakin vuodesta. Toisaalta sillä on se armeija pian reilun vuoden jälkeen, että pitkää comebackiä ei ennen sitä ainakaan ehdi.
http://www.ifpi.fi/tilastot/virallinen-lista/albumit/2017/37
Antti 12.
Robin ei 50. myydyimmän joukossa
Armeijaan se menee vasta 2019, mutta tiedä jos siinä välissä tulee takasin.
Viikko sitten Antti veti laimeen playback sohvanhinkkaus esityksen Elämä lapselle konsertissa, Robin taas lauloi livenä tyypillisellä lavavarmuudellaan.