Voisiko rikkaat lahjoittaa köyhien hyväksi kuukauden palkan?
Jos jokainen rikas suomalainen(yli 4000€ palkka) lahjoittaisi meille köyhille kerran vuodessa kuukauden palkan niin täällä olisi parempi elää. Ttt ja at ovat niin pieniä ja eikö omatunto kolkuta kun mersulla ajetaan leipäjonon ohi? Hirveää kun joutuu syömään aina vaan makaroonia ja pihistämään lääkkeistä.
Kommentit (78)
Se lahjoitus tehdään jo veroissa. Lisäksi, jos puhutaan rikkaista niin en kyllä miellä siihen yli 4000 euroa tienaavia, ellei heillä ole takataskussa paria miljoonaa euroa omaisuutta ja arvopapereita. Mielestäni rikkaaksi voi kutsua ihmistä, jolla on niin mittava omaisuus, ettei työnteko elannon eteen ole pakko. Kaikki suurituloiset eivät siten ole rikkaita, joskin voi olettaa isotuloisten saavan omaisuutta kasaan vuosikymmenien kuluessa.
Palkkaveroina lahjoitetaan paljon enemmän kuin kuukauden palkka. Itse lahjoitan veroina 13000 vuodessa.
Lahjoitan jo joka kuukausi 1500 euroa veroina. Niistä maksetaan sinunkin tt-tukesi. Sen lisäksi lahjoitan kyllä kolmenumeroisen summan joka kuukausi, mutta lahjoitan mieluummin järjestölle kuin rupean itse selvittämään, kuka köyhä osaa oikeasti käyttää rahaa järkevästi ja kenellä se menisi tupakkaan ja rakennekynsiin.
5000 eur / kk tienaava
Keski- ja pienituloiset ovat jo lahjoittaneet kuukauden palkan suurituloisille. Niin päin se toimii. Muistakaa äänestää Kokoomusta, Keskustaa ja Perussuomalaisia myös ensi vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokainen rikas suomalainen(yli 4000€ palkka) lahjoittaisi meille köyhille kerran vuodessa kuukauden palkan niin täällä olisi parempi elää. Ttt ja at ovat niin pieniä ja eikö omatunto kolkuta kun mersulla ajetaan leipäjonon ohi? Hirveää kun joutuu syömään aina vaan makaroonia ja pihistämään lääkkeistä.
Voi kulta pieni, kun me "lahjoitetaan" se jo moninkertaisesti! Pistä nolla perään ja se on mitä minä "lahjoitin" viime vuonna veroina, joka on sama asia.
Juuri näin! Minä lahjoitan lisäksi nuorille alkoholisteille viinaa ja rauhottavia lääkkeitä jos he tulevat asunnolleni auttamaan minua pissavaippani vaihdossa.
Arto-vauva, 61 v.
Minä lahjoitan jo suoraan melkein 5 kk palkan, Lisäksi välillisesti vielä melkein 2 kk palkan. Eiköhän toi riitä.
Ei 4000/kk tienaava ole rikas, vaan korkeintaan hyvätuloinen. Rikkaiden ei edes tarvitse käydä töissä vaan he elävät pääomatuloilla, ja he myös muuttavat helposti ulkomaille jos tällaisia älyttömiä ehdotuksia alkaa tulla tarpeeksi (ainakaan virallisilta tahoilta).
Mitäs jos tulisit tekemään kuukaudeksi sen 8h työpäivät matkoineen sen palkan eteen, niin minä voisin jäädä siksi ajaksi toimeentulotuella kotiin. Ja jotta voit sitä työtä tehdä niin opiskele ensin vaadittava koulutus ja aloita alkupalkasta.
Niin kauan kun maksan jokaisesta tienaamastani eurosta 48 senttiä veroa, ei tehdä diiliä. Paitsi JOS voisin varmistua siitä, että se kaikki mitä antaisin menisi köyhien lasten (liikunta) harrastusten rahoittamiseen, voisin harkita uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Keski- ja pienituloiset ovat jo lahjoittaneet kuukauden palkan suurituloisille. Niin päin se toimii. Muistakaa äänestää Kokoomusta, Keskustaa ja Perussuomalaisia myös ensi vaaleissa.
Kerrotko miten minä hyödyn Keski- ja pienituloisten tuloista? Olen siis suurituloinen, mutta eipä ole mitään sellaisia palveluja/tukia virrannut tännepäin mitä muut eivät saisi. Päinvastoin, maksan monesta palvelusta täyden hinnan tai ainakin kalleimman mukaan.
Nuo köyhät saastat ovat kyllä kiittämättömiä. Hyi olkoon!
Arto-vauva, 61 v.
Ehdota sille tyypille, joka muutama päivä sitten teki aloituksen blogistaan, jossa kertoo elämästään toimeentulotuella (saa palkkaa x summan). Hän varmaan mielellään antaa palkka - ttt-erotuksen köyhälle. Tulis blogiinkin autenttisuutta tuota kautta.
En lahjota. Kuinka monta kertaa pitää maksaa köyhemmille osinkoa? Bruttopalkka on nipin napin 4000 ja rahaa ei ole yhtään ylimääräistä. Jos antaisin yhden palkan pois, jättäisinkö ostamatta ruokaa vai lainan rästiin. Miehen palkka ei riitä elämiseen yksin.
Ap:n käsitys on aika hatara, jos kuvittelee, että 4000 euron tuloilla on rikas. Edes 4000 Euron nettotuloilla ei ole rikas. Esimerkiksi veljeni saa tuon verran käteen, mutta elätettävänä on kaksi lasta ja kotihoidontuella oleva puoliso. Ei siinä pahemmin mällätä, nettotulot on yhteensä alle 4500 lapsilisien kanssa. Siitä maksaa lainan, asumiskulut, laskut ja ruuat, niin eihän siitä isoja summia jää. Ja autoakin pitää huoltaa jne.
Vierailija kirjoitti:
En lahjota. Kuinka monta kertaa pitää maksaa köyhemmille osinkoa? Bruttopalkka on nipin napin 4000 ja rahaa ei ole yhtään ylimääräistä. Jos antaisin yhden palkan pois, jättäisinkö ostamatta ruokaa vai lainan rästiin. Miehen palkka ei riitä elämiseen yksin.
Ap:n käsitys on aika hatara, jos kuvittelee, että 4000 euron tuloilla on rikas. Edes 4000 Euron nettotuloilla ei ole rikas. Esimerkiksi veljeni saa tuon verran käteen, mutta elätettävänä on kaksi lasta ja kotihoidontuella oleva puoliso. Ei siinä pahemmin mällätä, nettotulot on yhteensä alle 4500 lapsilisien kanssa. Siitä maksaa lainan, asumiskulut, laskut ja ruuat, niin eihän siitä isoja summia jää. Ja autoakin pitää huoltaa jne.
No, miksi et hanki työtä josta saa normaalia palkkaa? Vai onko tuo köyhäily sinusta jotenkin trendikästä ja hienoa?
Ei pysty. Pitää maksaa asuntolainaa, työmatkakulut, ruoka ja muut päivittäiset menot, lasten harrastukset yms. Eipä tällainen kahden lapsen 5000 € bruttokuukausituloilla elävä yh pysty edes mersua ostamaan.