Voisiko rikkaat lahjoittaa köyhien hyväksi kuukauden palkan?
Jos jokainen rikas suomalainen(yli 4000€ palkka) lahjoittaisi meille köyhille kerran vuodessa kuukauden palkan niin täällä olisi parempi elää. Ttt ja at ovat niin pieniä ja eikö omatunto kolkuta kun mersulla ajetaan leipäjonon ohi? Hirveää kun joutuu syömään aina vaan makaroonia ja pihistämään lääkkeistä.
Kommentit (78)
Yksi asia mitä tuilla elävät eivät ymmärrä, on se että me palkansaajat maksetaan kaikesta täysimääräisenä. Ei mitään helpotuksia tai alennuksia mistään.
Ystävälläni kävi niin, että sai pieneen palkkaansa kolmensadan euron korotuksen. Ja lopputulema oli, että kuukaudessa jää vähemmän käteen! Päivähoito kallistui ja asumistukea ei enää saanut.
Kun maksat kaikesta, ilman mitään helpotuksia, ei isostakaan palkasta jää paljon ylimääräistä. Itse tienaan 3500 ja se mistä näkee eron tähän pienituloisempaan ystävääni on, että käymme perheen kanssa kerran vuodessa ulkomailla (ja sekin aika pienellä budjetilla). En ehkä jokaista senttiä joudu laskemaan kaupassa, mutta en voi ihan vapaastikaan ostaa. Lasten ulkovaatteita ja urheiluvälineitä on ihan samalla tavalla kyttävä alennuksesta ja auton remontti sotkee kuukauden budjetin täysin. Ja kyllä, ilman autoa ei töihin pääse ja kaikki muut ajot niin minimissä kuin voi.
Toinen ero on sitten se, että minä maksan omaa asuntoa ja ystävä asuu vuokralla. Eli toivoa on, että jonain päivänä mulla on omaisuutta sen asunnon verran, mutta muuttotappioalueella siitä tuskin koskaan saan omiani pois.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mitä tuilla elävät eivät ymmärrä, on se että me palkansaajat maksetaan kaikesta täysimääräisenä. Ei mitään helpotuksia tai alennuksia mistään.
Ihastuttava jako kahtia. Yhteiskunta koostuu "tuilla eläjistä ja paljansaajista". Ja he ajattelevat tietenkin juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On valtion asia käyttää keräämänsä järjettömän suuret verorahat oikeudenmukaisesti, eli tukea Suomalaisia heikko-osaisia ja avuntarvitsijoita, eikä ylläpitää sosiaalitoimistoa avoinna koko maailmalle.
Niin kauan kun hallitus ja lähes koko arkadianmäen ämmälauma käyttää valtiolle maksetut verorahat Suomen, Suomalaisten ja Suomalaisuuden tuhoamiseen, ei myöskään aivoilla ajattelevilla parempituloisilla ole korkeaa motiivia veronmaksuun, koska he kykenevät ymmärtämään arkadianmäen käyttävän jokaisen veroeuron asioihin, mitkä sotivat kaikkea oikeustajua ja oikeudenmukaisuutta vastaan.
Minulle on kyllä ihan se ja sama mikä on pummin ihonväri. Kyllä niitä ihan kantasuomalaisia pummejakin on ihan reilusti. Mieluummin minä suon eurojani käytettävän pienipalkkaisen, mutta työtätekevän maahanmuuttajan tukemiseen ja avustamiseen, kuin syntymäpummin.
Tuo sinun työssäkävä maahanmuuttajasi on varastanut työpaikan tukiakaipaavalta Suomalaiselta, mutta tätähän sinä et ymmärrä.
Päivän paras! : D
Joku taloustieteen opettaja sanoi kerran, että vaikka joka aamu jaettaisiin maailman omaisuus kaikille asukkaille tasan, jo illalla ovat valtavat varallisuuserot olemassa eli ei se kannettu vesi kaivossa pysy. Jos ihminen ei ole itse ahkera ja säästeliäs, kukaan muu ei häntä voi auttaa. Ammatti pitää jokaisen hankkia: siis ei anneta sitä kalaa, vaan opetetaan ihminen kalastamaan. Kaupassa olen katsonut, mitä valmista ja kallista mättöä nuoret ja vanhat ostavat. Jos ei edes ruokaa osaa laittaa, ei ole toivoakaan mistään elämänhallinnasta.
Mutta kun se jakautuu, vielä niin että on jo kolmannen samassa suvussa kolmas tuilla elävä sukupolvi menossa.
Isotuloset näkyy olevan erityisen tyhmiä, ainakin tässä ketjussa. Kaikki pienituloisimmat saavat alle 20% kaikesta tulonsiirrosta.
Titämättömät käyttää suurinta ääntä, niinkuin typerykset yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokainen rikas suomalainen(yli 4000€ palkka) lahjoittaisi meille köyhille kerran vuodessa kuukauden palkan niin täällä olisi parempi elää. Ttt ja at ovat niin pieniä ja eikö omatunto kolkuta kun mersulla ajetaan leipäjonon ohi? Hirveää kun joutuu syömään aina vaan makaroonia ja pihistämään lääkkeistä.
No oletko valmis myös tekemään töitä sen eteen vain ilmaiseksiko pitäisi saada? Ei se raha seinästä tule noin vaan.
"Tilastokeskuksen tulonjakotilaston mukaan köyhin kymmenes suomalaisista saa tulonsiirroista vain 9,4 prosenttia. Rikkain desiili saa tasan kymmenen, siis pikkuisen köyhiä enemmän. Loput 80,6 prosenttia jakautuvat väliryhmille."
http://annakontula.fi/2016/10/rikkaiden-tulonsiirrot/
Rikkaat saa enemmän rahaa valtiolta kuin köyhät.
Vierailija kirjoitti:
"Tilastokeskuksen tulonjakotilaston mukaan köyhin kymmenes suomalaisista saa tulonsiirroista vain 9,4 prosenttia. Rikkain desiili saa tasan kymmenen, siis pikkuisen köyhiä enemmän. Loput 80,6 prosenttia jakautuvat väliryhmille."
En luota lähteeseesi, sillä lähteellä on selkeä bias. Jälleen kerran tuossa ei ole eritelty mitä nämä maagiset tulonsiirrot ovat joita töissäkäyvät hyvätuloiset saavat? Minä tosissani haluan tietää. Minullekin ne kelpaisisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota lähteeseesi, sillä lähteellä on selkeä bias. Jälleen kerran tuossa ei ole eritelty mitä nämä maagiset tulonsiirrot ovat joita töissäkäyvät hyvätuloiset saavat? Minä tosissani haluan tietää. Minullekin ne kelpaisisivat.
Jos olisit huomioinut, niin tässä on mukana eläkkeet. Tämä sama tieto on saatavissa muualtakin joten pitänee paikkansa. Jos eläkkeitä ei huomioida niin ylin desiili saa 5,6% tulonsiirtoja siltikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tarkemmin tuon ja tarkoitushakuisuus paljastui heti kun alkoi ajattelemaan.
tuolla puhuttiin "veronalaisista tulonsiirroista". Eli näppärästi unohdettiin että melkoisen iso osa tulonsiirroista on itseasiassa verottomia eli tämän vassun tarkastelun ulkopuolella. Näppärästi valitsemalla itselle edullinen osajoukko aineistosta voidaan tehdä politiikkaa joka puhuttelee omaa äänestäjäkuntaa. Valtaosan tuosta veronalaisesta osuudesta selittää ansiosidonnainen työttömyysturva. Eli jälleen kerran suuripalkkaiset eivät ole tässä joukossa.
Jäätävää että 4000 euroa bruttona tienaava kategorisoidaan jo rikkaaksi. Sillä palkalla ei verojen, asumiskulujen, pakollisten menojen ja lasten kulujen ja harrastusten jälkeen todellakaan eletä herroiksi.
En voi. Mut, hei, ap; opiskele sinäkin dippainssiksi, kuten minä olen, niin saisit ihan omaa palkkaa, eikä sinun tarvisi haikailla muiden rahoija. Kuule, kun ei nämä ura ja palkka minulle muropaketista tulleet, vaan ihan opiskelemalla saavutin tämän kaiken, kuten sinäkin, mitä työtä sitten teetkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit huomioinut, niin tässä on mukana eläkkeet. Tämä sama tieto on saatavissa muualtakin joten pitänee paikkansa. Jos eläkkeitä ei huomioida niin ylin desiili saa 5,6% tulonsiirtoja siltikin.
Ja maksaa 70% ansioverokertymästä. Reiluako? Kyllä ne murusia saa takas siihen nähden mitä antavat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se jakautuu, vielä niin että on jo kolmannen samassa suvussa kolmas tuilla elävä sukupolvi menossa.
Mikset sitten muuta pois sieltä Kihniöstä jos tuilla eläminen rassaa, eikä töitä meinaa löytyä?
Realisti kirjoitti:
Joku taloustieteen opettaja sanoi kerran, että vaikka joka aamu jaettaisiin maailman omaisuus kaikille asukkaille tasan, jo illalla ovat valtavat varallisuuserot olemassa eli ei se kannettu vesi kaivossa pysy. Jos ihminen ei ole itse ahkera ja säästeliäs, kukaan muu ei häntä voi auttaa. Ammatti pitää jokaisen hankkia: siis ei anneta sitä kalaa, vaan opetetaan ihminen kalastamaan. Kaupassa olen katsonut, mitä valmista ja kallista mättöä nuoret ja vanhat ostavat. Jos ei edes ruokaa osaa laittaa, ei ole toivoakaan mistään elämänhallinnasta.
Ja senhän näkee jo siitäkin kuinka läskejä monet köyhät ovat. Tuo aiemmin tässä ketjussa verotuksestaan avautunut reppanakin on todennäköisesti aika plösö.
Minä olen itse se köyhä, joka elää yhteiskunnan maksamalla työttömyyskorvauksella ja kiitos teille veronmaksajille siitä. Mieheni maksaa veroja 3000€/kk köyhien (minut mukaanlukien) elättämiseksi ja muuhun yhteiseen hyvään. Eikö tämä riitä? Vieläkö pitää saada lisää?
Jonoa muodostuu aina sinne, missä jotain jaetaan ilmaiseksi. Siksi en pidä leipäjonon mittaa minään köyhyysindikaattorina. Siellä käyvät monet myös ahneet ja pihistelijät, joilla olisi varaa maksaa omat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Realisti kirjoitti:
Ja senhän näkee jo siitäkin kuinka läskejä monet köyhät ovat. Tuo aiemmin tässä ketjussa verotuksestaan avautunut reppanakin on todennäköisesti aika plösö.
Köyhät joutuvat syömään vain hiilihydraatteja jotka lihottaa. Niinhän niitä sanotaan leipäjonoiksi. Ei edes rasvaa saa leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Realisti kirjoitti:
Kyllähän sitä nyt vähän pyöreyttä ja pehmeyttä pitää olla. On sitten mukavaa puristella sopivista ja sopimattomista paikoista intohimon nostaessa päätään pissavaippaa vaihdettaessa.
Arto-vauva, 61 v.
Olisit kouluttautunut vähän pitemmälle niin tulosi olisivat paremmat. Turha täällä on itkeä pienipalkkaisuuttasi koska tse sinä siihen valinnoillasi vaikutat, ei kukaan muu.