Olen 19v ja mulle on ruvennut tulemaan ryppyjä silmien ympärille... :/
Vaikken hymyilisi, niin silmien alla on sellaisia "fine lines", joita minulla ei ollut vielä vuosi sitten. Kun hymyilen niin sittenhän vasta tuleekin harakan varpaat silimien ympärille. En polta (enkä ole koskaan polttanutkaan), en juo alkoholia, en ota aurinkoa, enkä käytä mitään huumeita tms. Pidän ihostani myös hyvää huolta (kosteutan, pesen kurin jne.). En ymmärrä miksi noita ryppyjä on jo ruvennut tulemaan. En ajatellut, että vielä alle 20-vuotiaana tarvitsisi huolehtia rypyistä. Inhoan peiliin katsomista. Mitenköhän hirveältä tulen näyttämään 30-vuotiaana, jos jo teini-ikäisenä rypyt pukkaa naamaan... Masentaa... :/
Kommentit (17)
First world problems. Kova elämä tulossa jos tuosta masennut...
Vierailija kirjoitti:
First world problems. Kova elämä tulossa jos tuosta masennut...
No, en masentuisi jos olisin 30+, mutta kun olen vasta 19v ja haluaisin olla vielä nuori..
Laita kuvaasi linkki, niin kerron kuinka hyvältä näytät.
Tervetuloa elämään. Vähennä Instagramin ja silikoninukkejen blogien tuijotusta.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa elämään. Vähennä Instagramin ja silikoninukkejen blogien tuijotusta.
En edes ole instassa tai muuallakaan somessa, enkä todellakaan tuijota silikoninukkeja, muttei se ole kivaa, että iho rupeaa yhtäkkiä vanhenemaan jo tämän ikäisenä... :(
Kuiva iho. Omaan naamaan ne ensimmäiset rypynalut ilmestyi juuri parinkympin tienoilla. Kunnon rasvauksella nuo rypyt eivät ole kyllä pahentuneet vuosien kuluessa.
Kyllähän se rupeaa, se on elämää.
T.nainen 31
Vierailija kirjoitti:
Vaikken hymyilisi, niin silmien alla on sellaisia "fine lines", joita minulla ei ollut vielä vuosi sitten. Kun hymyilen niin sittenhän vasta tuleekin harakan varpaat silimien ympärille. En polta (enkä ole koskaan polttanutkaan), en juo alkoholia, en ota aurinkoa, enkä käytä mitään huumeita tms. Pidän ihostani myös hyvää huolta (kosteutan, pesen kurin jne.). En ymmärrä miksi noita ryppyjä on jo ruvennut tulemaan. En ajatellut, että vielä alle 20-vuotiaana tarvitsisi huolehtia rypyistä. Inhoan peiliin katsomista. Mitenköhän hirveältä tulen näyttämään 30-vuotiaana, jos jo teini-ikäisenä rypyt pukkaa naamaan... Masentaa... :/
Mutta tuohon ei auta muu kun että ole onnellinen, olet nuori vielä! Se ei kestä todellakaan kauaa, nuoruus on kuin savu, joka hetken näkyy ja sitten ei enää! Et kuitenkaan ole niin vanha kuin tulet olemaan, joten älä murhehdi huomisen murheita tänään, muuten joudut murehtimaan saman murheen kaksi kertaa!
Ne on vaan nauruviivoja. Katselin norjalaissajaa Skam, jossa näyttelijät olivat n. 17-20-vuotiaita. Siinä sarjassa nuorten kasvoja ei ole meikattu pakkelilla tukkoon, vaan hymyviivat ja muut kasvojen ilmejuonteet näkyvät. Kaikilla oli niitä. Ja ihan kuules näyttivät ikäisiltään niistä huolimatta. Sinä myös! Iästä kertovat kunnon rypyt tulevat vasta paaaaaaaljon myöhemmin, älä huoli.
Ymmärrän että tuossa iässä omaa ulkonäköä arvioidaan usein täysin vääristyneen kriittisesti, mutta sinun ikäiselläsi ei yksinkertaisesti VOI olla vielä mitään vanhenemisesta aiheutuvia juonteita kun et ole vielä ihan täysikasvuinenkaan. Melkein kaikilla on jo nuorena pieniä ilmejuonteita jos ihan läheltä syynää, kavereillasi et vain niihin kiinnitä huomiota eikä sinunkaan "ryppyjäsi" kukaan muu huomaa kuin sinä itse. Netissä julkaistut kuvat taas alkavat nykyään olla paitsi julkkiksilla, myös nuorilla taviksilla kaikki käsiteltyjä joten niissä ei toki mitään muuta näykään kuin täydellistä posliininuken ihoa.
Itseään myös kannattaa ihan oikeasti opetella arvostamaan ihan siitä riippumatta miltä näyttää. Muuten tulee takuuvarmasti elämässään masentumaan, oli kuinka kaunis hyvänsä.
Stressi, unen määrä, ulkoilma, liikunta, riittävä nesteen saanti veden ja vesipitoisten hedelmien/kasviksien muodossa...Eli sekin voi selittää kun tiedät millainen laita on noitten asioitten suhteen.
No voi harmi että sulle on käynyt noin ikävästi. Minä täytin juuri 64 vuotta eikä ole rypyn ryppyä. Iho on kuin 15-kesäisellä. Tasan ei käy onnen lahjat!
Vierailija kirjoitti:
...muttei se ole kivaa, että iho rupeaa yhtäkkiä vanhenemaan jo tämän ikäisenä... :(
Ei sille mitään voi, vaikkei kivaa ole... Olen kuitenkin varma että ryppysi ovat vielä sitä luokkaa ettei niitä kukaan muu edes huomaa. Pienet rypyt, varsinkin silmien ympärillä, voivat sitä paitsi näyttää tosi sympaattiselta ja viehättävältä.
Itselleni tuli n. 17 vuotiaana ensimmäiset viivat silmien alle koska lapsenomainen kasvojen pyöreys väheni. Nyt yli kolmekymppisenä ihmiset luulevat vieläkin kaksikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Stressi, unen määrä, ulkoilma, liikunta, riittävä nesteen saanti veden ja vesipitoisten hedelmien/kasviksien muodossa...Eli sekin voi selittää kun tiedät millainen laita on noitten asioitten suhteen.
Nukun suht tarpeeksi: 7-8h, juon 2-3l päivässä, syön paljon vihanneksia ja hedelmiä, stressaan tosin ihan sairaan paljon kaikkea..ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun suht tarpeeksi: 7-8h, juon 2-3l päivässä, syön paljon vihanneksia ja hedelmiä, stressaan tosin ihan sairaan paljon kaikkea..ap
Mullakin stressistä tulee selviä fyysisiä vaikutuksia, näppyjä naamaan, silmäpussit ja huono olo muutenkin. Se jos stressaa vielä siihen päälle omasta ulkonäöstä niin se ei auta siihen ulkonäköön millään lailla..Henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista kannattaa pitää huoli tasapuolisesti. Toivon että olet kiitollinen siitä mitä sinulla jo on.
Elämä on