Kuinka paljon juotte kahvia?
Kommentit (82)
Kolmesti päivässä, pari desiä kerrallaan, siis 5-6 dl.
Terveiset seiskalle: SIIVOA SUUSI!
2 Taika-mukillista aamulla, 2-3 muumimukillista töissä ja sitten vielä kotona saatan juoda Taika-mukillisen-pari. Ilman aamukahvia ei voi elää <3
Join pari vuotta joka päivä muutaman kupillisen mutta lopetin. Tuntuu jotenkin paremmalta.
En yhtään. Kahvi on pahaa. Samoin alkoholi, en juo sitäkään.
N42
0-2 mukia päivässä. Olen enemmänkin koukussa energiajuomiin.
Ennen join 2-3 dl päivässä, nykyään kun olen raskaana en ole pystynyt juomaan voimakkaan kahvin hajun vuoksi yhtään.. kahvi on jäänyt kokonaan, enkä ole edes kaivannut kahvia ollenkaan, vaikka ennen en pystynyt olemaan päivääkään ilman :D
Ehkä litran päivässä. Kahvi on terveellistä. Ainoa haittapuoli on se, että kahvin happamuus lisää mahahapon eritystä ja voi näin aiheuttaa närästystä. Joskus männävuosina Hesarissakin oli koko aukeaman juttu kahvin terveysvaikutuksista.
2-4 dl / vuosi.
Jos juon kahvia saan yleensä vatsakipua. Joskus kun on tukeva ateria alla, voin juoda pikkaisen jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä litran päivässä. Kahvi on terveellistä. Ainoa haittapuoli on se, että kahvin happamuus lisää mahahapon eritystä ja voi näin aiheuttaa närästystä. Joskus männävuosina Hesarissakin oli koko aukeaman juttu kahvin terveysvaikutuksista.
Öh niin, terveellistä 2 pientä kuppia päivässä juostuna, ei litra kaupalla.
Noin kolme kuppia päivässä', en oikein ole oppinut vieläkään tekemään hyvää kahvia tai sitten minulle osuu aina paska keitin! Frezzaa/Eilaa kaksi tai kolme pulloa viikossa ja satunnaisesti kaupungissa makulaten.
Noin 8-10 mukillista päivässä, mitä sitten lienee deseissä.. Taitaa olla melkein pari litraa päivässä.. Olen juonut kahvia jo kolmen vanhana ja joka päivä aloin juomaan 6-7- vuotiaana. On siis melkoisen vaikea vähentää tai lopettaa. Ei vanhemmat silloin aikanaan ajatelleet asiaa. Antoivat juoda koska minä tykkäsin kahvista maidon ja sokerin kera. Sokeria en kuitenkaan ole käyttänyt yli 25 vuoteen. Hassua sinänsä että äitini unohtaa sen joskus edelleen. Sokerikahvi maistuu pahalle. Maitoa käytän vielä, mikä vähentää siis itse kahvin määrää kuppia kohden, eli todellinen arvio onkin ehkä litran hujakoilla.
Aamuisin menee pari kolme isoa Taika-mukillista. Deseissä en osaa sanoa koska laitan aika paljon maitoa ja täydennän kuppia välillä. Kahvini on siis aika mietoa. Päivällä juon vielä kupillisen ja se on siinä.
Mutta ilman aamukahvia ei tule mitään. Se on päivän paras hetki. Paljon kahvia ja ihan rauhassa, näin vatsakin alkaa toimia. Kahvista tulee kyllä ihan järkyttävät vieroitusoireet, siis päänsärky jos sitä ei juo. Kesällä olin vatsataudissa ja pari päivää juomatta kahvia, mietin että kuuluuko tautiin järkyttävä jysäri johon ei kipulääkkeetkään auta mutta otettuani hörpyn kahvia kipu hävisi.
En kuitenkaan lopettanut tai vähentänyt kahvinjuontia tautiin, vaan jatkoin samalla tavalla kun paranin.
Hyvä aamukahvi on elämän parhaita iloja! Se myös maistuu parhaalta. Jos kahvia juo liikaa, se ei enää maistu hyvältä.
Käyttääkö joku l-teaniinia kahvin kanssa? Ajattelin hakea ja kokeilla.
Join 3-5 dl. Kesällä lopetin ja kyllä muuten tuntui vieroitusoireet vaikka en edes juonut paljon. Lievitin oloa alkuun vähän kofeiinitableteilla, mutta joku viikko meni melkein kuin sumussa. Nyt juon enää ainoastaan teetä silloin tällöin.
noin 5 dl päivässä jos maitoa ei lasketa, kuulostaa suurelta määrältä, mutta ei kyllä tunnu siltä juodessa.. .
Vierailija kirjoitti:
Kofeiini ei tosin ole terveellistä. Samat terveyshyödyt saa kofeiinittomastakin kahvista. Suomalaiset tosin juovat kahvia kofeiinin vuoksi. Suomalaisten on vaan pakko liikakäyttää kaikkia huumausaineita. Kahviahan täällä kulututetaan ylivoimaisesti eniten per asukas koko maailmassa.
Mulla on sellainen kahden Teema-mukin vetoinen kahvimotti. Juon kaksi sellaista aamuisin klo 8-9 välillä, yhden puoliltapäivin lounaan jälkeen ja kaksi taas iltapäivällä klo 14-15 aikaan. Joskus vielä kupillinen viiden-kuuden maissa, kun mies tulee töistä. Kuulostaapa paljolta näin kirjoitettuna!