Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko oikeasti, että pienen lähimarketin viinivalikoima olisi laaja!!

Vierailija
19.09.2017 |

Siis oikeasti. Pienen lähimarketin viinivalikoima tulee olemaan suppea. Joku iso halpa tölkkiviini.

Kauppa myy sitä mikä menee kaupaksi. Halvat viinit.

Nyt yritetään myydä unelmaa, että lähikaupasta löytyy merkkiviinejä yms.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ihan oikeasti, että lähikaupassa olisi ihan kelpo viinivalikoima. Ja kohtuuhintaan.

Miten viinin vapauttaminen ruokakauppoihin vaikuttaisi alkoholiveroon? Suomessa ei alkoholia saisi kohtuuhintaan, vaikka viinaakin saisi ruokakaupasta.

Vierailija
22/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ennemmin keskitytä siihen, että ravintoloilta poistetaan alkoholinmyyntirajoituksia? Ne keillä anniskeluoikeudet, vois myydä myös ulos. Vai onko sitten helvetti irti kaduilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos alkoholin käyttämiseen vaadittaisiin täysi-ikäisyyden lisäksi pakollinen alkoholipassi, jonka suorittamiseen vastuullisella alkoholin käyttäjällä ei olisi minkäänlaista estettä eikä se maksaisi mitään mutta tapa juopolla koe ei menisi läpi ja poliisi voisi ottaa juopottelu luvan pois

Vierailija
24/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ihan oikeasti, että lähikaupassa olisi ihan kelpo viinivalikoima. Ja kohtuuhintaan.

Miten viinin vapauttaminen ruokakauppoihin vaikuttaisi alkoholiveroon? Suomessa ei alkoholia saisi kohtuuhintaan, vaikka viinaakin saisi ruokakaupasta.

Ei se veroon vaikuta, mutta monopoliliikkeellä on monopolin katteet. Onhan jo todettu, että IV-olutta myytäisiin selväsi alkoa halvemmalla maitokaupoissa, vaikka vero pysyisi ennallaan.

Vierailija
25/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että suomalaiset ja tanskalaiset eroaisivat ihmisinä niin paljon toisistaan, että vapaa alkoholikauppa onnistuu ihan hyvin Tanskassa, mutta sama johtaisi muka Suomessa katastrofiin.

Vierailija
26/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä jos alkoholin käyttämiseen vaadittaisiin täysi-ikäisyyden lisäksi pakollinen alkoholipassi, jonka suorittamiseen vastuullisella alkoholin käyttäjällä ei olisi minkäänlaista estettä eikä se maksaisi mitään mutta tapa juopolla koe ei menisi läpi ja poliisi voisi ottaa juopottelu luvan pois

Kiljun valmistaminen ja tenun kiskominen onkin niin vaikeaa.

Vierailija
27/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet viiniä ja puolet pizzaa, perunalastuja, keksejä, limsaa ja tupakkaa.

Ovensuussa on tarjouksessa salaattikerä, joka heitetään nahistuneena roskikseen.

28/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se lähikaupan tuotevalikoima riippuu siitä kauppiaasta, miksipä viinienkään kanssa olisi toisin. Kauppias varmaan kokeilisi erilaisia vaihtoehtoja keskusliikkeiden laajasta tarjonnasta ja pysyvästi myyntiin jäisi suhteellisen suppea (kuten kaikkien muidenkin elintarvikkeiden kohdalla) mutta kohtalaisen hyvin kaupaksi käyvä valikoima.

Asuin vuosia Keski-Euroopassa. Ostin viinit yleensä tarjouksesta supermarketista laatikoittain samalla kun muutenkin lastasin ostoskärryllisen tavaraa viikottain. Lähikaupasta ostin vain paitsi tuoretta leipää niin sellaisia tuotteita, jotka olivat epähuomiossa loppuneet tai unohtuneet. Viiniä oli kotona aina joten sitä ei tarvinnut lähikaupasta ostaa (itse asiassa sitä kerääntyi niin että Suomeen palatessa toin mukanani satojen pullojen varaston jota on vieläkin jäljellä). Kerran-pari vuodessa suurilla kauppaketjuilla oli erityisiä kampanjaviikkoja, jolloin oli hyviä tarjouksia ostaa isompia määriä kerralla tai toisaalta hervinaisempia ja eksoottisempia juomia edullisesti.

Itse käytän nykyään hyvin vähän alkoholia joten henkilökohtaisesti asia on minulle merkityksetön mutta kannatan silti ainakin viinien vapauttamista ruokakauppamyyntiin. MIljoonille ihmisille viini on peruselintarvike ja niin se voisi aivan hyvin olla meilläkin. Juomatapamme eivät kehity ellei holhouksesta luovuta ja anneta ihmisten itse oppia tolkullisiksi tässäkin asiassa.

Vierailija
29/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

MIljoonille ihmisille viini on peruselintarvike ja niin se voisi aivan hyvin olla meilläkin. Juomatapamme eivät kehity ellei holhouksesta luovuta ja anneta ihmisten itse oppia tolkullisiksi tässäkin asiassa.

Alkolla saattaa hyvin olla se vaikutus, että viiniä/viinaa mennään hakemaan perjantaina ja lauantaina ihan varmuuden vuoksi jos alkaakin tekemään illalla mieli. Alkoholin vapauttaminen ruokakauppoihin ei tätä mahdollista vaikutusta eliminoisi kokonaan, koska ne eivät ole auki 24/7 ja niistäkään ei saa alkoholia yhdeksän jälkeen. Mutta saattaisi se vähentää sen vaikutusta.

Nyt viinaa haetaan varmuuden vuoksi, vaikka ei välttämättä vielä päivällä tekisikään niin mieli.

Vierailija
30/30 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

MIljoonille ihmisille viini on peruselintarvike ja niin se voisi aivan hyvin olla meilläkin. Juomatapamme eivät kehity ellei holhouksesta luovuta ja anneta ihmisten itse oppia tolkullisiksi tässäkin asiassa.

Alkolla saattaa hyvin olla se vaikutus, että viiniä/viinaa mennään hakemaan perjantaina ja lauantaina ihan varmuuden vuoksi jos alkaakin tekemään illalla mieli. Alkoholin vapauttaminen ruokakauppoihin ei tätä mahdollista vaikutusta eliminoisi kokonaan, koska ne eivät ole auki 24/7 ja niistäkään ei saa alkoholia yhdeksän jälkeen. Mutta saattaisi se vähentää sen vaikutusta.

Nyt viinaa haetaan varmuuden vuoksi, vaikka ei välttämättä vielä päivällä tekisikään niin mieli.

Varmasti se pakettiautollinen Virosta tuotua viinaa myös lisää kulutusta verrattuna siihen, että haettaisiin pullo kerrallaan lähimarketista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän