Avaatteko koskaan arkena viinipulloa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Minä en kestäisi tai sietäisi aina samaa jaahas viikonloppu siivous-ruoka-viini-sauna-sänkyyn. Tai hillittömiä turhia pelkotiloja herrajumala lasi viiniä arkena, sehän on välittömästi lumihanki-kirves-poliisi.
Jos ihminen tuntee itsensä ja rajansa niin aivan sama, jos se kerran tuntuu siltä ja vaihtelu virkistää.
Hyvin ilmaistu, täsmälleen samaa mieltä. Huvittaa tyypit, jotka vetää sylkeä henkeensä, kun kertoo juoneensa pullon viiniä sunnuntaina, tai syöneenäs pizzaa jouluaattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kestäisi tai sietäisi aina samaa jaahas viikonloppu siivous-ruoka-viini-sauna-sänkyyn. Tai hillittömiä turhia pelkotiloja herrajumala lasi viiniä arkena, sehän on välittömästi lumihanki-kirves-poliisi.
Jos ihminen tuntee itsensä ja rajansa niin aivan sama, jos se kerran tuntuu siltä ja vaihtelu virkistää.
No ole kestämättä. Olen elänyt lasisen lapsuuden ja juttusi kirves-poliisi pelosta ei naurata yhtään, kun sellaista on kokenut.
Juotiinko lapsuudenkodissasi viiniä ruuan kanssa?
Eihän nyt tietysti muuten, paitsi jos edellinen pullo loppuu.
Vierailija kirjoitti:
En ,enkä pyhänäkään
En minäkään,järkyttävän pahaa litkua.
On näköjään mammoille sallittua ottaa viiniä,mutta mies on heti juoppo jos ottaa tölkin olutta töiden tai saunan päälle.
Arkena voi hyvin avata, jos siltä tuntuu, lasillinen riittää. Elämän ja arjen pieniä nautintoja.
Kohta uudet beaujolais viinit saatavilla, sopivat marraskuun hämäriin iltoihin.
En avaa, paitsi lomalla voin avata. Tykkään kovasti varsinkin punaviinistä, mutta se yksikin lasillinen aiheuttaa mulle univaikeuksia. En selviä seuraavasta päivästä töissä jos en ole nukkunut kunnolla. Viikonloput on aina vapaata, silloin ei ole niin väliä jos nukun toisen yön vähän huonommin.
En. Enkä avaa edes kerran vuoteen, viini on pahaa kuten on kaljakin.
Säälin teitä alkoholisteja jotka uskottelee itselleen että "olen niin fiini kun lipitän viiniä, en voi olla alkoholisti koska hienostelen ruoan kanssa,hik" .
Niin, olette ihan yhtälailla juoppoja kuin ne jotka "juon pari kaljaa illassa rentoutumiseen" ym kootut selitykset.
Faktaa on, että on paljon paremman makuisia juonia kuin pilalle käyneet mehut. Alkoholistin suuhun toki se viini maistuu paremmalta kuin se käymätön mehu.
Paha sitä on pullosta ulos saada avaamatta.
Itse juon silloin jos lähden ulos ystävien kanssa, muuten en koskaan. En mitään perjantai viiniä tai saunakaljaa/siideriä.
Ulkona ts. dokaamassa käyn noin 4-5 kertaa vuodessa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
8 sentistä viiniä ei tule kun paha mieli.
8 senttiä on vahvan viinin, esim. portin annoskoko.
Olen juuri tällaista tarkoitusta varten ostanut sellaisia 2-2,5 desin pulloja. Yhdestä pullosta voi ottaa naukkua juuston kaveriksi kolmena eri iltana, kun sattuu sille päälle.
Lapsuudenkodistani opittu tapa, ateria ilman viiniä ei ole mistään kotoisin.
Humalassa en ole vanhempiani tai isovanhempiani nähnyt koskaan, vaikka lasillinen aina kuuluu ateriaan.
Omat lapseni tottuivat viinipulloon ruokapöydällä, eikä kukaan heistä ole juoppo. Kännääminen on yök, viini on jes.
Mulla on aika huono viinapää ja tulee helposti krapula, että en. Olutta voin juoda lasillisen, siitä ei tuu mitään. Sitäkin harvoin arkena.
Vierailija kirjoitti:
En. Enkä avaa edes kerran vuoteen, viini on pahaa kuten on kaljakin.
Säälin teitä alkoholisteja jotka uskottelee itselleen että "olen niin fiini kun lipitän viiniä, en voi olla alkoholisti koska hienostelen ruoan kanssa,hik" .
Niin, olette ihan yhtälailla juoppoja kuin ne jotka "juon pari kaljaa illassa rentoutumiseen" ym kootut selitykset.
Faktaa on, että on paljon paremman makuisia juonia kuin pilalle käyneet mehut. Alkoholistin suuhun toki se viini maistuu paremmalta kuin se käymätön mehu.
"Jotka uskottelee itselleen"
Olisiko sun itsesi aika opetella erottamaan juoppo ihmisestä joka juo lasin viiniä. Pullo ja lasi. Mieti eroa.
Viinin juominen ei ole hienostelua, ja veikkaankin että sulla on alkoholiongelmainen tausta.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ,enkä pyhänäkään
En minäkään,järkyttävän pahaa litkua.
On näköjään mammoille sallittua ottaa viiniä,mutta mies on heti juoppo jos ottaa tölkin olutta töiden tai saunan päälle.
Kun meillä avataan viinipullo, oli se sitten arkena tai pyhänä, niin kyllä siitä saa molemmat yhtä lailla.
Joo iltaisin lipitän semmoiset 1,5 dl. Noin viitenä iltana viikossa joten siinähän sitä hurahtaa koko pullollinen viikossa. Kamalaa tollanen, mut ei voi mitään kun viinin makuun olen niin mieltynyt...
Voi minua hienostelevaa juoppoa!
Paljon on peikkoja ihmisillä, pelätään kun ei osata. Minä tiedän varmaksi ettei meillä tule alkoholista ongelmaa, sen verran vuosia takana. Nautin viinistä kuten ruuasta, viinihän on rakkauden materiaa. Joten helppo nostaa lasi ilmaan ja hymyillä, nautin elämästä, viinistä, ruuasta ja rakkaudesta.
En avaa arkena enkä viikonloppuna. Johtuu rahatilanteesta. Olisi joskus mukava se viinipullo, mutta rahat on käytettävä ruokaan. Joisin mielelläni koko pullon viikonloppuna, mutta vielä mieluummin syön pientä ekstraa.
No ole kestämättä. Olen elänyt lasisen lapsuuden ja juttusi kirves-poliisi pelosta ei naurata yhtään, kun sellaista on kokenut.