Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sain kuulla olevani elämämkoululainen, koska en ole töissä ja minulla ei ole koulutusta

Vierailija
19.09.2017 |

Vastasin siihen sitten että elämä on tiputtanut minut kyydistään, enkä ole itse sitä tahtonut, näin kävi kuitenkin kiusaamisen takia, jonka vuoksi olen sairastunut myös mielenterveysongelmiin, keskivaikeaan masennukseen ja ahdistushäiriöön joka oireilee pakko-oireisuutena ja välillä pakko-oireet on niin pahoina etten pääse kodista ulos kun koko ajan pelkään että hella jäi päälle, hana jäi auki ja aiheutan hirveät vahingot ja mikään määrä tarkisteluja ei riitä. Miten voisin olla tälläsenä ees työkykyinen? käyn hoidossa näiden sairauksien takia. Tämä jätkä oli 21v, joka opiskelee teknistä vissiin ammattikorkeakoulussa ja vihjaili minua elämänkoululaiseksi, laiskaksi ja ettei arvosta kun saan toimeentuloni kelasta ja että masennus, ahdistus on heikkojen ihmisten tekosyy olla töistä/koulusta pois ja että kyllä mun kannattaisi mennä kouluun kun ihmiset on vallan mukavia koska kaikki aikuistuneet ja hän tykkää olla kuulemma kusipää. Aika lapsellista, eikö? väittää että ihmiset on nyt aikuisena mukavia mutta hän kuitenkin tykkää olla kusipää... vaikka ois mikä korkeampi koulutus, niin ei se näköjään käytöstapoja opeta ! ja sanoin kyllä että mulla on halua hankkia ammatti, kunhan saan ensiks itteni kuntoon, merkonomin ammatti tarkoitus hankkia oppisopimuksella. En silti saanut tältä jätkältä mitään arvostusta, empatiaa, enkä ymmärrystä. Että mä vihaan tuollasia ja herkkänä ihmisenä ottaa koville!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä altistu vaa ole itsenäinen oman elämäsi herra. Mikä tämän kieltää?

Se että minä olen niin rikki, en kestä enää yhtään tuollasia ilkeitä kommentteja, vittuiluja, kiusaamista. Mä yritän kyllä, mutta mun psyykkeen sietokyvyn yli on menty!

Vierailija
22/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin, olen merkonomi ja marketin kassalla. Voisin huoletta ottaa tatuointeja kun ei ole urakehtys vaarassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä olet, toistaiseksi

Ja sulle idiootti tiedoksi, mikä ongelma sulla on kun sun täytyy lyödä lyötyä enemmän pohjalle, aiheuttaa lisää toiselle pahaa mieltä? tule vastaamaan minulle tähän kysymykseen. Etkö sinä tajua että nuoria ihmisiä jää usein eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä, joten ei oo koskaan varmaa tulenko selviämään tästä työ-elämään, joten siinä mielessä tuo kommenttisi että olen toistaiseksi elämämkoululainen ja laiska on kerrassaan törkeä !!! ennemmin pitäisi panostaa sinun kaltaisiin paskiaisiin, että ette kiusaa, koska kiusaaminen esimerkiksi aiheuttaa vakavia mielenterveysongelmia... Mulla ei oo ikinä ollut päihteiden kanssa ongelmia (en tällä hetkellä edes juo alkoholia, en polta, enkä tietenkään käytä mitään huumeita.) ja mulla ei oo myöskään rikosrekisteriä, joten olen kaukana elämänkoululaisesta! HÄPEÄ.

Vierailija
24/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole masennusta mutta pakko oireinen häiriö on tuttu. Pahimmillaan se oli mulla teininä ja joskus alle kolmekymppisenä. Nyt kolmekymppisenä se on yhä läsnä niin että kotoa lähtö edellyttää aina samanlaiset tarkistus rituaalit kuin sullakin. Sitten on pakko ajatuksia eli asiat pitää saada symmetriaan eli jos asettelen piha laattoja ne pitää olla suorassa tai päivä on pilalla.

Vierailija
25/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että idioottimaisuuksia laukovat kertovat AINA vain itsestään ja omasta pahastaolostaan, eivät siitä millainen sinä olet. Ihmisillä joilla on tarve lytätä muita ei koskaan ole kaikki läheskään kunnossa, olivat elämän ulkoiset puitteet millaiset hyvänsä. Sinun ei tarvitse todistaa tuollaisille tyypeille yhtään mitään, he eivät ole sen arvoisia ja saisivat itkeä onnesta jos heidän ongelmansa vaihtuisi sinun diagnooseihisi. Parempi vaan jos he eivät "kelpuuta" sinua- kuka sellaisia myrkkysieniä oikeasti elämäänsä haluaa? Sinulle jäävät sitten ystäväkandidaateiksi ne kiltit ja mukavat, eiks niin?

Teetkö parhaasi saadaksesi asiasi kuntoon ja päästäksesi eteenpäin? Minusta kuulostaa että teet. Se riittää. Sen enempää ei kukaan voi keltään vaatia eikä kukaan ulkopuolinen voi myöskään päättää puolestasi mihin pystyt ja mitä jaksat. 

Olet vielä nuori ja ehdit vielä vaikka mitä. Se mitä olet 21-vuotiaana ei kerro mitään siitä mitä elämästäsi tulee.

Nyt vaan nokka pystyyn ja tyhmän tyypin tomut näppikseltä pois.

Vierailija
26/26 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuo tyyppihän osoitti käytöksellään olevansa itse lähempänä elämänkoululaista kuin sinä. Ei se koulutus tai opiskelupaikka itsessään kenestäkään parempaa tee, kyse on siitä mitä on korvien välissä, arvot ja asenteet ja etenkin suhtautuminen toisiin ihmisiin. Sinulla vaikuttaa olevan siellä korvien välissä tervettä järkeä, joten elämänkoululainen et ole, enkä usko että sinusta sellaista tulisikaan vaikka jäisitkin työkyvyttömäksi. Voi elää hyvää elämää ns. hyvänä ihmisenä ja kehittää itseään vaikka olisikin opiskelu- ja työelämän ulkopuolella. Kaikkea hyvää elämääsi!