Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sain kuulla olevani elämämkoululainen, koska en ole töissä ja minulla ei ole koulutusta

Vierailija
19.09.2017 |

Vastasin siihen sitten että elämä on tiputtanut minut kyydistään, enkä ole itse sitä tahtonut, näin kävi kuitenkin kiusaamisen takia, jonka vuoksi olen sairastunut myös mielenterveysongelmiin, keskivaikeaan masennukseen ja ahdistushäiriöön joka oireilee pakko-oireisuutena ja välillä pakko-oireet on niin pahoina etten pääse kodista ulos kun koko ajan pelkään että hella jäi päälle, hana jäi auki ja aiheutan hirveät vahingot ja mikään määrä tarkisteluja ei riitä. Miten voisin olla tälläsenä ees työkykyinen? käyn hoidossa näiden sairauksien takia. Tämä jätkä oli 21v, joka opiskelee teknistä vissiin ammattikorkeakoulussa ja vihjaili minua elämänkoululaiseksi, laiskaksi ja ettei arvosta kun saan toimeentuloni kelasta ja että masennus, ahdistus on heikkojen ihmisten tekosyy olla töistä/koulusta pois ja että kyllä mun kannattaisi mennä kouluun kun ihmiset on vallan mukavia koska kaikki aikuistuneet ja hän tykkää olla kuulemma kusipää. Aika lapsellista, eikö? väittää että ihmiset on nyt aikuisena mukavia mutta hän kuitenkin tykkää olla kusipää... vaikka ois mikä korkeampi koulutus, niin ei se näköjään käytöstapoja opeta ! ja sanoin kyllä että mulla on halua hankkia ammatti, kunhan saan ensiks itteni kuntoon, merkonomin ammatti tarkoitus hankkia oppisopimuksella. En silti saanut tältä jätkältä mitään arvostusta, empatiaa, enkä ymmärrystä. Että mä vihaan tuollasia ja herkkänä ihmisenä ottaa koville!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, itse olen alin ameeba suomessa: lähihoitaja. Sinulla on toivoa.

Vierailija
2/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se kiertokoulu parempi kuin nykyinen elämänkoulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osalla ei oo empatiakykyä tai kykyä jutella rakentavasti. Omat ongelmansa heilläkin kuin meillä kaikilla. Arvota itse itsesi ja päämääräsi.

Vierailija
4/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
5/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kerroin avoimesti taustoistani ja että en tee hänen arvostuksellaan yhtään mitään, niin sieltä näppäimistöltä tuli tällänen kommentti: " arvasinkin että väität jotain tuommosta :DDDDDDDDDDD " leuka levis siis vähän liikaa, eikä edelleenkään osannut vakavoitua minun tuskaan ja siihen minkälaiset traumat mulle on kiusaamisesta jäänyt. Sen takia aionkin ammatin suorittaa oppisopimuksella, koska koulussa en pysty pääsääntöisesti olemaan, koulut ahdistaa minua niin paljon.

Vierailija
6/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sinä olet, toistaiseksi

Vierailija
7/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään oo koko aikaa ollut tekemättä mitään, oon ollut työkokeilussa ja yritin päästä tarjoilijaksi, mutta en soveltunut sille alalle. Se että minä oon yrittänyt käydä ees noissa työkokeiluissa, on ollut mulle tosi raskasta masennuksen ja ahdistuneisuuden takia, ahdistus kun aiheuttaa myös unettomuutta niin kiva yrittää rankkaa duunia painaa puolikuntoisena, mutta olen kuitenkin yrittänyt... eikö se ole tärkeintä??

Vierailija
8/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset ovat paljon enemmin kylmiä ja kovia toisiaan kohtaan kuin ymmärtäväisiä ja empaattisia, jolloin osaisivat myös asettua toisen asemaan ja tietää miltä toisesta tuntuu kuin kohdellaan huonosti."

https://www.city.fi/blogit/superassarit/10+ohjetta+siihen+kuinka+otat+v…

Vierailija
9/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä olet, toistaiseksi

Toistaiseksi, mitä tarkoitat?

Vierailija
10/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkkii kirjoitti:

"Ihmiset ovat paljon enemmin kylmiä ja kovia toisiaan kohtaan kuin ymmärtäväisiä ja empaattisia, jolloin osaisivat myös asettua toisen asemaan ja tietää miltä toisesta tuntuu kuin kohdellaan huonosti."

https://www.city.fi/blogit/superassarit/10+ohjetta+siihen+kuinka+otat+v…

Itse kuulun näköjään sitten vähemmistöön, mä oon syntynyt perusluonteeltani kiltiksi ja empaattiseksi enimmäkseen ja varsinkin kun elämä on kohdellut mua kovalla kädellä, takaa sen etten halua aiheuttaa turhaan tuskaa muille! Se tuntuu aivan oksettavan hirveälle kun ihmiset kiusaa ja on ilkeitä tahallaan...

Vierailija
11/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajatellaan puhtaasti termejä, niin itse käsittäisin niin, että elämänkoululla viitataan kai useimmiten tietyllä tavalla levottomaan elämään päihteineen ja suhdedraamoineen. Ei elämänkoulua ole ahdistuksen vuoksi kotiin syrjäytyminen.

Vierailija
12/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kännykällä valokuva hellasta ja hanoista lähtiessäsi, joten sinulla on monta asiaa vähemmän mieltäsi vaivaamassa.

Vierailija
13/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole elämämkoululainen, vaan mielenterveysongelmainen.

Vierailija
14/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä altistu vaa ole itsenäinen oman elämäsi herra. Mikä tämän kieltää?

Vierailija
15/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, minäkin olen elämänkolululainen, ylioppilas, koulupudokas ja ikiteekkari. Töissä kyllä käyn ja saan kohtalaista palkkaakin.

Vierailija
16/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahdistu tommosten tyyppien kommenteista, semmosilla ei oo mitään arvoa. Tärkeintä tällä hetkellä on että saat mielenterveytesi kuntoon ja vasta sitten ammattia hankkimaan. Toki, jos millään jaksat niin suosittelen että opiskelet ihan vain huviksesi, lainaa kirjoja, joidenka opeista voi olla hyötyä sitten kun opiskelet merkonomiksi. Käy ulkoilemassa ja älä keskustele (netissä?) törppöjen kanssa.

Vierailija
17/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa jutella siihen asti, kunnes tuo jätkä alkoi kyselemään mun koulutuksesta ja oonko töissä. Jos ihminen vastaa että on työtön, niin sen jälkeen heti kysytään että mitä kouluja oot käyny, monet etenkin näköjään nuoret ihmiset olettaa työttömyyden johtuvan laiskuudesta ja siitä ettei oo koulutusta, no minun kohdalla päteekin tuo jälkimmäinen... mutta suomessa on oikeesti paljon työttömyyttä, vaikka ois koulutus, niin silti ei töitä löydy! tästä asiasta on puhuttu myös uutisissa. Miten voi olla ettei tajuta tällästä asiaa?. Ja sitten ällöttää nämä ihmiset jotka määrittää toisen ihmisarvon koulutuksen ja sen perusteella miten hyvin on menestynyt töissä, itse kun määritän ihmisarvon sydämellä ja jokaisella mielestäni on sama ihmisarvo syntyessään ja sitä ihmisarvoa korkeintaan alentaa huonot teot, esimerkiksi henkirikokset. Olemalla ystävällinen ja mukava toisia kohtaan, sen pitäisi ainoastaan määrittää arvosi hyväksi ihmiseksi!

Vierailija
18/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet törmännyt idioottiin ihmiseen. Hän on koulussa, sinä et. Hän on typerä ja keskenkasvuinen.

Sinun ei kannata sekuntiakaan enää miettiä mitä hän on ääliöstä turvastaan ulos päästänyt.

Vain normaalien ja fiksujen ihmisten mielipiteillä on väliä. Idioottien ja kiusaajien mielipiteet ovat täysin arvottomia. Yritä keskittyä ihan mihin tahansa muuhun, kuin idiootteihin ja kusipäihin.

Vierailija
19/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole elämämkoululainen, vaan mielenterveysongelmainen.

Ja mielenterveysongelmainenkaan en ollut ennen kiusaamista.

Vierailija
20/26 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mukavaa jutella siihen asti, kunnes tuo jätkä alkoi kyselemään mun koulutuksesta ja oonko töissä. Jos ihminen vastaa että on työtön, niin sen jälkeen heti kysytään että mitä kouluja oot käyny, monet etenkin näköjään nuoret ihmiset olettaa työttömyyden johtuvan laiskuudesta ja siitä ettei oo koulutusta, no minun kohdalla päteekin tuo jälkimmäinen... mutta suomessa on oikeesti paljon työttömyyttä, vaikka ois koulutus, niin silti ei töitä löydy! tästä asiasta on puhuttu myös uutisissa. Miten voi olla ettei tajuta tällästä asiaa?. Ja sitten ällöttää nämä ihmiset jotka määrittää toisen ihmisarvon koulutuksen ja sen perusteella miten hyvin on menestynyt töissä, itse kun määritän ihmisarvon sydämellä ja jokaisella mielestäni on sama ihmisarvo syntyessään ja sitä ihmisarvoa korkeintaan alentaa huonot teot, esimerkiksi henkirikokset. Olemalla ystävällinen ja mukava toisia kohtaan, sen pitäisi ainoastaan määrittää arvosi hyväksi ihmiseksi!

Minustakin ihmisen arvo määrittyy sillä miten hän kohtelee toisia elämänmuotoja; eläimiä, ihmisiä, kasveja, vesistöjä..Ei todellakaan sen perusteella millainen lappu on kädessä tai paljonko tienaa.

Aika hankala on arvostaa sellaista tyyppiä, joka laukoo kaikkea paskaa turvastaan ulos.