Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuisuusriidanaiheet ja raivon tunteet. Apua?

Vierailija
19.09.2017 |

Tiedän, että jokaisessa parisuhteessa on ne ikuisuusriidanaiheet, jotka eivät ratkea eikä niitä kai edes tarvitse ratkaista vaan mieluummin antaa olla, koska ne ei ole merkityksellisiä aiheita oikeasti. Meillä on harvinaisen vähän ikuisuusriidanaiheita, oikeastaan vain yksi. Ja se on minun tapa hoitaa eräs asia. Asia joka on minulle aika yhdentekevä (tai ei siis herätä minussa mitään tunteita) ja miehelle taas se asia on äärimmäisen tärkeä ja herättää paljon tunteita. Minä siis teen sen asian miehen mielestä väärällä tavalla, vaikka lopputulos on sama. Hän hermostuu joka kerta kun näkee minun tekevän sen (ei tosin tapahdu onneksi kuin pari kertaa vuodessa). Hän siis hermostuu, että en tee sitä hänen tavalla vaan omalla tavallani. Olen yrittänyt hänen tapaa, mutta en opi sitä (kyseessä monimutkaisempi asia) joten siksi pysyn omassa tavassani, tai olen myös sanonut että voin olla kokonaan tekemättä jos tapani niin ärsyttää häntä. Hän kuitenkin jääräpäisesti vaatii minua tekemään se asia tarvittaessa ja vain ja ainoastaan hänen tavalla, ja joka kerta tulee riita siitä että minä en osaa sitä "oikein".

Minä hermostun hänelle takaisin hänen jääräpäisyydestä. En oikeastaan koskaan tunne raivoa häntä kohtaan paitsi tuossa tilanteessa, hänen jääräpäisyys tuon asian suhteen saa minut oikeasti kamalan raivon valtaan. En tosin näytä raivoani vaan annan asian vain aina olla, koska kyseessä on hänelle tärkeä asia ja minulle sinänsä yhdentekevä asia. Mutta ihmettelen näitä tunteitani. Miten oppisin olemaan raivostumatta niin paljon? Hän ei muissa asioissa ole erityisen jääräpäinen, mutta tämä yksi asia on kuin punainen vaate hänelle, hän suunnilleen hyppii silmilleni jos en välittömästi osaa tehdä sitä hänen haluamalla tavalla.

Ikuisuusriidanaihe siis, asia jota ei oikein voi ratkaista vaan pitäisi vaan antaa olla ja olla välittämättä. Miksi joudun silti raivon tunteiden valtaan? Ja miten voin lopettaa sen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen asia jäi puuttumaan. Eli mikä tämä pari kertaa vuodessa tapahtuva asia on ja millä tavalla mies sen tekee ja millä tavalla sinä.

Vierailija
2/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen asia jäi puuttumaan. Eli mikä tämä pari kertaa vuodessa tapahtuva asia on ja millä tavalla mies sen tekee ja millä tavalla sinä.

Se liittyy erääseen miehen harrastukseen, jossa käyn välillä auttelemassa miestä (en siis harrasta sitä itse). Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten tee sitä, jollei kelpaa.So simple.

Vierailija
4/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä sitten tee sitä, jollei kelpaa.So simple.

Sitä olen monta kertaa ehdottanut, koska siis kyseessä on oikeastaan tilanne, jossa autan miestä, en siis itseni takia siihen tilanteeseen edes menisi. Mies kai toivoo, että se olisi molemmille tärkeää ja mukavaa tekemistä, ja olisin siinä hyvä jne, ja voitaisiin jakaa yhdessä kiva hetki, mutta pieleen menee. Pieleen menee sekin, jos sanon että en tule enkä tee ollenkaan kun tulee riita, koska mies siis oikeasti tarvitsee apuani siinä ja toisekseen sitten hän pettyy kun en "koskaan" osallistuisi hänelle hyvin tärkeään asiaan. 

En usko, että voimme tätä asiaa koskaan ratkaista, vaan se on ikuisesti riidan aihe. Se ei maailmaa kaada, koska lopulta kyse on pikkuasiasta, mutta minä ihmettelen omia raivon tunteitani. En kestä mieheni jääräpäisyyttä tuossa. Minusta hän muuttuu ihan oudoksi eri ihmiseksi kuin mitä on koskaan muulloin, inhottavalla tavalla, enkä osaa arvostaa häntä silloin yhtään.

Ap.

Vierailija
5/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku auttaa? Onko normaalia että tunnen yhtäkkiä syvää raivoa toisen jääräpäisyydestä? Ap.

Vierailija
6/6 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko, että riita järjestetään väen väkisin? Voihan vielä yrittää sopia, että hän ei ole prosessin aikana paikalla, jos sen katseleminen ärsyttää? Muutenhan ei liene järkeä osallistua harrastukseensa, ainakaan tältä osin. Hänhän voi pyytää poikaystäväänsä apuun, ja voit mennä paikan päälle katsomaan, kehtaako tälle "maukua". ;) On kai riita/murjotys kumminkin vähäisempää, jos jättäydyt kokonaan ja pysyvästi poies, ja keksitte uuden, yhteisen harrastuksen?