Jos ruoka-ajat ovat nämä, niin mitä kannattaa syödä mihinkin aikaan, että paino lähtee laskuun?
Ongelmana jättisuuret annoksen ja sen päälle napostelu. Miten pidän napostelun kurissa? Haluan syödä helposti ja nopeasti muuten jää syömättä terveelliset ruuat.
eli mitä söisin mihinkin aikaan?
klo 10
klo 14
klo18
klo 23-01välillä
etenkin klo 10 ja 18 tekee mieli mättää järjettömät määrät ruokaa ja sen päälle makeaa vielä. Liikuntaa harrastan 2-4 krt viikossa+ hyötyliikunta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva ja hyvänlaatuinen liha(proteiini),ei siis vähärasvaista,pitää kylläisenä pitkään. Marjat kermavaahdon(ei sokeria) kera herkkuhetkiin.Ei lihota vähähiilihydraattipitoisuuden vuoksi.Näin vain esimerkkinä.Lopeta kalorien lasku!
Rasva, rasva, rasva... Mistäköhän syystä karpaustrendin aikaan raskaana olevien ylipainoja lihavuus alkoi yleistyä? Entä sydänkohtausten määrän kasvu? Itse ajattelen ruokavaliota kokonaisuutena.
:D:D:D:D
Ei kyllä kannata syödä mitään rasvatonta lihaa. Mitä enemmän läskiä sen parempi.
Ruoka-aika lähestyy. Taidan syödä einesaterian ja leipää. Mikään munakas tai puuro ei maistu nyt ja muuta ei ehdotettu. Voisin syödä muutakin, mutta mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-aika lähestyy. Taidan syödä einesaterian ja leipää. Mikään munakas tai puuro ei maistu nyt ja muuta ei ehdotettu. Voisin syödä muutakin, mutta mitä?
Syö ihmeessä einesateria ja leipää lisäksi. Kohta haluat lisää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä einesateria ja leipää lisäksi. Kohta haluat lisää jotain.
Mitä ehdottaa hän en ole vielä aloittanut ja kauppakin on vieressä?
Helppoa ja nopeaa
klo 10 pölyä
klo 14 pölyä
klo18 pölyä
klo 23-01välillä Täh? Olet syönyt jo koko päivän???!!!
Broilerin koipi ja pala rasvaista juustoa?
Jos juot lasin punaista maitoa ruuan kanssa, sinulla kestää kauan ennen kuin tulee nälkä.
Olipa mielenkiintonen haasta. Ehdottaisin seuraavaa, vastaa omia tän päivän syömisiä (tosin syön vain kolme kertaa eli viimeinen ateria jää syömättä. Usein syön puuron illalla, se sopii mulle iltaruoaksi paremmin kuin aamuun.)
Aamulla turkkilaista jugurttia ja marjoja ja hedelmiä.
Päivällä lohisalaatti runsailla kasviksilla, kuitupitoisia ja hitaastisulavia, jos haluat siivu täysjyväleipää. . Kahvi ja pala-kaksi tummaa suklaata.
Kuudelta kahden munan munakas ja kasviksia & juureksia.
Viimeiseksi annos kaurapuuroa voisilmällä ja vaikka puolikas banaani.
Mitä helvetin neuvoja täällä annetaan? Kysymys oli painon laskemisesta. Jos se on tavoitteena, pyritään mahdollisimman pieneen energiamäärään. Rasvassa ja sokerissa on eniten energiaa. Kyllä nälänhallintaan pitää käyttää muita keinoja. Syö vähäenergisiä ja hitaasti sulavia ruokia. Mahdollisimman hitaasti, jotta näläntunne ehtii poistua ennen kuin tulee syötyä liikaa. Makeanhimo on hankala, mutta jos kärvistelee muutaman päivän ilman sokeria, helpottaa makeanhimo kummasti. Onnea yritykselle. Muutaman alkupäivän kärsimällä, alkaa jo tulokset tuntua. Ne motivoivat jatkamaan.
Mä en halua neuvoa muita,
mutta itse pudotin +30 kg vähähiilarisella ruokavaliolla.
En harrasta mitään muuta, kuin hyötyliikuntaa (koiran kanssa lenkkeilyä), 2 x viikossa uimista
ja 2 x viikossa ratsastusta.
Syön ihan normaalia ruokaa.
Alussa oli aina nälkä, kun oli tottunut pastaan, sipseihin yms.
Mut kyllähän aikuinen ihminen vähän nälkää kestää.
n.klo.7aamiainen: kokojyväleipää tai ruisleipää, jossa päällä rasvaa, juustoa/kinkkua ja salaattia/kurkkua
n.klo.12 lounas: jotain yleensä edelliseltä päivälliseltä jäänyttä.
n.klo. 18-19 päivällinen: esim. kasviswokki kanalla, kalalla tai lihalla, joskus nuudeleita joukkoon.
Tällainen ruokavalio toimii mulla.
Kaikki tavallaan.
En mä nyt silti todellakaan väitä, etten koskaan söisi kermapastaa, riisiruokaa, sipsejä, poppareita, suklaata tai muita karkkeja.
Ja jos oon ravintolassa, niin tottakai syön kaikkea.
Mut mä oon löytänyt sen, mikä pitää mut terveenä ja sopii mulle.
Mutta sun asia, kokeile löytää sulle sopiva.
Unohdin lisätä tuohon mun ruokalistaan (33/35)
Juon päivässä n. 4-6 kuppia kahvia, rasvattomalla maidolla.
Ja joskus viikonloppuisin muutaman oluen ja pari lasillista punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
mutta itse pudotin +30 kg vähähiilarisella ruokavaliolla.En harrasta mitään muuta, kuin hyötyliikuntaa (koiran kanssa lenkkeilyä), 2 x viikossa uimista
Mut kyllähän aikuinen ihminen vähän nälkää kestää.n.klo.7aamiainen: kokojyväleipää tai ruisleipää, jossa päällä rasvaa, juustoa/kinkkua ja salaattia/kurkkua
n.klo. 18-19 päivällinen: esim. kasviswokki kanalla, kalalla tai lihalla, joskus nuudeleita joukkoon.
Kaikki tavallaan.En mä nyt silti todellakaan väitä, etten koskaan söisi kermapastaa, riisiruokaa, sipsejä, poppareita, suklaata tai muita karkkeja.
Ja jos oon ravintolassa, niin tottakai syön kaikkea.Mut mä oon löytänyt sen, mikä pitää mut terveenä ja sopii mulle.
Ruisleipää ja nuudeleita ja kuvittelet syöväsi vähähiilarista ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta itse pudotin +30 kg vähähiilarisella ruokavaliolla.En harrasta mitään muuta, kuin hyötyliikuntaa (koiran kanssa lenkkeilyä), 2 x viikossa uimista
Mut kyllähän aikuinen ihminen vähän nälkää kestää.n.klo.7aamiainen: kokojyväleipää tai ruisleipää, jossa päällä rasvaa, juustoa/kinkkua ja salaattia/kurkkua
Kaikki tavallaan.En mä nyt silti todellakaan väitä, etten koskaan söisi kermapastaa, riisiruokaa, sipsejä, poppareita, suklaata tai muita karkkeja.
Ja jos oon ravintolassa, niin tottakai syön kaikkea.Mut mä oon löytänyt sen, mikä pitää mut terveenä ja sopii mulle.
Ruisleipää ja nuudeleita ja kuvittelet syöväsi vähähiilarista ruokaa?
Jos kerran päivässä syö ruisleipää ja joskus nuudeleita, eikä muuta viljatuotteita, niin kyllä tuo vähähiilarinen ruokavalio on.
Vierailija kirjoitti:
klo 10 pölyä
klo 14 pölyä
klo18 pölyä
klo 23-01välillä Täh? Olet syönyt jo koko päivän???!!!
Samaa mieltä.
AP, sen napostelun saat pidettyä kurissa sillä, että ei napostele.
Tomppeli. 🙄
Minä laihduin hyvin pitkälle myös lisäämällä valtavasti kovia rasvoja, kuten voita, kookosöljyä ja juustoja. Myös liha pitää hyvin nälkää. Mitä enemmän syö lihaa, sen parempi. Voita voi laittaa melkein kaikkiin ruokiin.