Ex ja lapsen harrastus VOL 2!
MINÄ:
"Viikon päästä tiistaista, saanko lapsen joka tiistai? Harrastus klo 17 -18."
EX:
"Mä en estä enkä kiellä lasta harrastamasta sun luona, mutta me ollaan jo puhutttu tästä asiasta. Lapsi voi sun luona sinun ja hänen ajalla harrastaa aivan vapaasti, mutta minä en halua luopua minun ja lapsen yhteisestä ajasta. Niitä harrastusmahdollisuuksia on siellä varmasti torstaisinkin."
MINÄ:
"Ei ole, ryhmän aikataulu ja päivä muuttu, ja et sä kyllä menetä lapsen kanssa yhtään aikaa 😁
Että mites tehdään tuon kanssa?
Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät 😄
Sä olet kummiskin töissä tiistait ja pääset joka tapauksessa hakemaan lapsen vasta puoli kuuden korvilla, joten ei ole sinulta ajallisesti pois tämä lapsen harrastustoiminta, eikä myöskään se, että hän saa viettää päivän kanssani 🤗
Ellei lapsi sitten nykyään ole sun mukana töissä 🤔"
EX:
"Mä oon käsittäny että sulla on koulua? Vai loppuko se? Päiväkotiin pitää ilmottaa hoitoajan muutoksista yksi täysi kuukausi etukäteen jo ihan maksujenkin maksujen takia, että sekin vielä. Lisäksi tapaamissopimuksessa lukee että lapsi on sun luona to-pe ja to-la. Nyt kun tilanne on riitaisa niin ainakin minun asianajaja on suositellut noudattamaan tuota tapaamissopimusta. Ja jos lapsi on menossa sinne sirkuskouluun niin sehän on alkanut jo 4.9. mitä netistä katsoin."
MINÄ:
"On mulla koulua, mutta olen ilmoittanut olevani esteellinen tiistaisin lapsen harrastuksen vuoksi 😊
Ei ole ollut mahdollista osallistua työssäoppimisen takia, koska työvuorot menee ohjaajan vuorojen mukaan + ei ole ollut hoitomahdollisuutta.
Päiväkotiin nyt aina voi ilmoittaa muutoksista, etenkin kun menee nykyään tuolla tunimääräisellä maksulla 👍
Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia, mut en usko, että asianajajasi olisi neuvonut toimimaan, niin, että se on Veliltä pois 😊
Kun tässä jälleen kerran sun puolelta tulee nämä rajoitteet niin selitäppä sitten sinä lapsellesi se, että vanhempi ei nyt anna sun harrastaa koska aikuset tappelee 👍"
Kevätlukukaudesta pidin hampain ja kynsin kiinni, ja valehtelin lapselle, että harrastusta ei silloin ole kun olet toisen vanhemman luona.
Enään en aijo valehdella, vaan kerron totuuden vanhempaa haukkumatta. Lapsella ikää 5-vuotta, ja voin kertoa, että harrastus ollut lapselle niin mieluinen, että ei ole millään jaksanut odotella tätä syyslukukautta!
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä hei.
Kyseessä on siis 5-vuotias lapsi joka pian täyttää kuusi.
Tämä keskustelu on nyt hajonnut niin pahasti, että tiivistän taustoja tähä.Eli, lapsen lähivanhempi on tosiaan tehnyt huoltokiusaa pian kahden vuoden ajan lapselle ja minulle, milloin milläkin verukkeella.
Hän on tosiaan pyrkinyt eväämään lapselta passin, jättänyt noudattamatta lastenvalvojalla ja yhdessä erikseen sovituissa asioissa (tapaamisista lähtien).
Uhkaillut kidnappaus syytteillä jne jos asiat eivät mene hänen tahtonsa mukaan.
Ja olen tässä nyt kolme kertaa lisännyt omat tietoni lapsen lääkäri asioihin (minun yhteystiedot ja merkinnän siitä, että olen huoltaja), koska ne ovat mystisesti aina kadonneet sen jälkeen kun ex on hänen kanssaan lääkärin ja/tai neuvolan asioilla käyneet.Nyt mulla meni kirjaimellisesti vati nurin, kun toistamiseen yrittää evätä lapsen harrastusmahdollisuutta.
Keväällä minä otin tästä vastuun, kuskasin, maksoin jnejne ilman, että lähin tarvitsi eväänsäkkään liikauttaa, mutta silti yritti tämän kieltää vetoomalla siihen, että aikuiset tappelee.
Tuo lähin sepitys hänen ja lapsen yhteisestä ajasta on täyttä potaskaa, sillä hän on tuolloin töissä, myöskin tuo väite, että kk aikaisemmin pitäisi kaikista tulevista tapahtumista ja muutoksista tietää on täyttä potaskaa (soitin pk ja asiasta kysyin).
Tuohon asianajajajn juttuun en uskalla ottaa kantaa, mutta kieltämättä kuulostaa oudolta, että asianajaja neuvoisi toimimaan tavalla joka samalla heijastaa lapsen asioihin, ja etenkin tuohon, että mulle ei suotaisiin ylimääräisiä tapaamisia missään muodossa.
Oikeuskiistassa kun ei ole kyse mistään vakavista asioista, vaan siitä, että ex haki yksinhuoltajuutta koska minä hain lapselle passia.Tunnen exäni ja tiedän, että kiusaa hän minulle tekee, mutta ilmeisesti ei tajua ampuvansa itseään tällä jalkaan lapsen silmissä.
Tätä kiusantekoa oli jo meidän suhteen aikana, mutta eron aikana se on vain pahentunut, ja mennyt myös henkilökohtaisille asteille, joka on jo vaikeuttanut ja vaikuttanut nykyiseenkin suhteeseeni.Miun ex on sellainen ihminen jonka kanssa mistään ei voi sopia edes kuukautta aikaisemmin, sillä hän ei asioita hoida siten, että ne onnistuisivat, koska hän unohtaa. Viimeksi unohti tuoda lapsen, unohti, että olimme sopineet tapaamiset toisten (olin itse reissussa sovitusti ja sain paskat niskaan kun en ollutkaan aamulla ottamassa lasta vastaan), unohtaa siis kaiken.
Ei hitto!
Meinasin tulla haukkumaan tarinan minän, mut tän kun luin niin en taidakkaan sitä tehdä!
En yhtään enään ihmettele et miksi oot ollu noin törkeen tiukka noissa viesteissä.
Ei voi muuta sanoa ku apua mikä lähi lapsella on.
Soita lastenvalvojalle, jos hän on auttanut sinua myös passiasiassa, niin heidän on hyvä tietää myös tämä harrastusten estäminen ja auttaa sinua tarvittaessa. Onko teillä sopimuksessa mainintaa harrastuksista?
Perätön uhkailu asianajajalla on myös hyvä saattaa lastenvalvojan tietoon. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä hei.
Tämä keskustelu on nyt hajonnut niin pahasti, että tiivistän taustoja tähä.Eli, lapsen lähivanhempi on tosiaan tehnyt huoltokiusaa pian kahden vuoden ajan lapselle ja minulle, milloin milläkin verukkeella.
Hän on tosiaan pyrkinyt eväämään lapselta passin, jättänyt noudattamatta lastenvalvojalla ja yhdessä erikseen sovituissa asioissa (tapaamisista lähtien).
Ja olen tässä nyt kolme kertaa lisännyt omat tietoni lapsen lääkäri asioihin (minun yhteystiedot ja merkinnän siitä, että olen huoltaja), koska ne ovat mystisesti aina kadonneet sen jälkeen kun ex on hänen kanssaan lääkärin ja/tai neuvolan asioilla käyneet.Nyt mulla meni kirjaimellisesti vati nurin, kun toistamiseen yrittää evätä lapsen harrastusmahdollisuutta.
Keväällä minä otin tästä vastuun, kuskasin, maksoin jnejne ilman, että lähin tarvitsi eväänsäkkään liikauttaa, mutta silti yritti tämän kieltää vetoomalla siihen, että aikuiset tappelee.
Tuo lähin sepitys hänen ja lapsen yhteisestä ajasta on täyttä potaskaa, sillä hän on tuolloin töissä, myöskin tuo väite, että kk aikaisemmin pitäisi kaikista tulevista tapahtumista ja muutoksista tietää on täyttä potaskaa (soitin pk ja asiasta kysyin).
Tuohon asianajajajn juttuun en uskalla ottaa kantaa, mutta kieltämättä kuulostaa oudolta, että asianajaja neuvoisi toimimaan tavalla joka samalla heijastaa lapsen asioihin, ja etenkin tuohon, että mulle ei suotaisiin ylimääräisiä tapaamisia missään muodossa.
Oikeuskiistassa kun ei ole kyse mistään vakavista asioista, vaan siitä, että ex haki yksinhuoltajuutta koska minä hain lapselle passia.Tunnen exäni ja tiedän, että kiusaa hän minulle tekee, mutta ilmeisesti ei tajua ampuvansa itseään tällä jalkaan lapsen silmissä.
Tätä kiusantekoa oli jo meidän suhteen aikana, mutta eron aikana se on vain pahentunut, ja mennyt myös henkilökohtaisille asteille, joka on jo vaikeuttanut ja vaikuttanut nykyiseenkin suhteeseeni.Miun ex on sellainen ihminen jonka kanssa mistään ei voi sopia edes kuukautta aikaisemmin, sillä hän ei asioita hoida siten, että ne onnistuisivat, koska hän unohtaa. Viimeksi unohti tuoda lapsen, unohti, että olimme sopineet tapaamiset toisten (olin itse reissussa sovitusti ja sain paskat niskaan kun en ollutkaan aamulla ottamassa lasta vastaan), unohtaa siis kaiken.
Niin ja eipä hän saapunut edes sovitteluun numero kaksi paikalle (perheneuvolan sovittelu kyseessä), ja väitti kiven kovaan, että hänelle oli annettu eri aika mitä minulle, vaikka ajat annettiin meille lähtiessä samaan aikaan.
Ja informaatio tähän suuntaan ei yksinkertaisesti kulje miltään osin, ei edes viitsi ilmoittaa jos tuo kipeän lapsen, joka puolestaan taas vaikuttaa meidän suunnitelmiin.
Ja itse kyllä ilmoitan, jos lapsi minun luonani sairastuu, ja ilmoitan heti, en seuraavana päivänä vaihdon yhteydessä.
Ja viimevuonna en olisi saanut osallistua lapsen joulujuhlaan, kun ex oli sitä mieltä, että emme voi olla samaan aikaan paikalla ja ehdotti, että sillon kun lapsi on mun luona niin minä menen ja hän menee silloin kun lapsi on hänen luonaan. Tai, että olisimme edes puoliksi jakaneet tuon joulujuhlan.
Olin varmaan aika bitch kun sanoin, että jos ei edes yhtä tuntia kykene olemaan minun kanssani samalla pihalla lapsen vuoksi niin hyvä juttu hei!
Ja kyllä, menin ja olin koko tunnin lapsen, exäni ja hänen uuden kumppaninsa kanssa sulassa sovussa metsästämässä taskulampuilla heijastimia pk:n pihalla.
Tuosta semmonen sitten! Sulla on tarinan minä hyvät eväät oikeuteen koska ei ole tuo exän tapa hoitaa lähivanhempana lapsensa asioita ihan se paras mahdollinen.
Mikäli vaan sattuu olemaan tuomari jolla on ymmärrystä asioihin niin hyvä tulee, ja en oikeastaan edes ihmettelisi jos huoltajuus sinulle määrättäisiin jo pelkästään näiden asioiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta semmonen sitten! Sulla on tarinan minä hyvät eväät oikeuteen koska ei ole tuo exän tapa hoitaa lähivanhempana lapsensa asioita ihan se paras mahdollinen.
Mikäli vaan sattuu olemaan tuomari jolla on ymmärrystä asioihin niin hyvä tulee, ja en oikeastaan edes ihmettelisi jos huoltajuus sinulle määrättäisiin jo pelkästään näiden asioiden perusteella.
Ja mun silmääni tästä välittyy jo puhdas huoltokiusaamisen ja ehkä lievää vieroittamisen vivahteita, jos kerta mikään ylimääräinen tapaaminen ei onnistu ja tuo määrä millä tapaat lastasi on jo semmoinen, että voisit hyvin olla vaan joku setä/täti kenellä käydään välillä vaan hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä hei.
Parkkeeraan perseeni tähän ja odotan poppareitteni kanssa et mammat tulee ja lynttää minän tästä huolimatta! Olkaa hyvät :)
Ap tässä hei.
Tämä keskustelu on nyt hajonnut niin pahasti, että tiivistän taustoja tähä.
Eli, lapsen lähivanhempi on tosiaan tehnyt huoltokiusaa pian kahden vuoden ajan lapselle ja minulle, milloin milläkin verukkeella.
Ja olen tässä nyt kolme kertaa lisännyt omat tietoni lapsen lääkäri asioihin (minun yhteystiedot ja merkinnän siitä, että olen huoltaja), koska ne ovat mystisesti aina kadonneet sen jälkeen kun ex on hänen kanssaan lääkärin ja/tai neuvolan asioilla käyneet.
Nyt mulla meni kirjaimellisesti vati nurin, kun toistamiseen yrittää evätä lapsen harrastusmahdollisuutta.
Oikeuskiistassa kun ei ole kyse mistään vakavista asioista, vaan siitä, että ex haki yksinhuoltajuutta koska minä hain lapselle passia.
Tunnen exäni ja tiedän, että kiusaa hän minulle tekee, mutta ilmeisesti ei tajua ampuvansa itseään tällä jalkaan lapsen silmissä.
Tätä kiusantekoa oli jo meidän suhteen aikana, mutta eron aikana se on vain pahentunut, ja mennyt myös henkilökohtaisille asteille, joka on jo vaikeuttanut ja vaikuttanut nykyiseenkin suhteeseeni.
Miun ex on sellainen ihminen jonka kanssa mistään ei voi sopia edes kuukautta aikaisemmin, sillä hän ei asioita hoida siten, että ne onnistuisivat, koska hän unohtaa. Viimeksi unohti tuoda lapsen, unohti, että olimme sopineet tapaamiset toisten (olin itse reissussa sovitusti ja sain paskat niskaan kun en ollutkaan aamulla ottamassa lasta vastaan), unohtaa siis kaiken.