Ex ja lapsen harrastus VOL 2!
MINÄ:
"Viikon päästä tiistaista, saanko lapsen joka tiistai? Harrastus klo 17 -18."
EX:
"Mä en estä enkä kiellä lasta harrastamasta sun luona, mutta me ollaan jo puhutttu tästä asiasta. Lapsi voi sun luona sinun ja hänen ajalla harrastaa aivan vapaasti, mutta minä en halua luopua minun ja lapsen yhteisestä ajasta. Niitä harrastusmahdollisuuksia on siellä varmasti torstaisinkin."
MINÄ:
"Ei ole, ryhmän aikataulu ja päivä muuttu, ja et sä kyllä menetä lapsen kanssa yhtään aikaa 😁
Että mites tehdään tuon kanssa?
Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät 😄
Sä olet kummiskin töissä tiistait ja pääset joka tapauksessa hakemaan lapsen vasta puoli kuuden korvilla, joten ei ole sinulta ajallisesti pois tämä lapsen harrastustoiminta, eikä myöskään se, että hän saa viettää päivän kanssani 🤗
Ellei lapsi sitten nykyään ole sun mukana töissä 🤔"
EX:
"Mä oon käsittäny että sulla on koulua? Vai loppuko se? Päiväkotiin pitää ilmottaa hoitoajan muutoksista yksi täysi kuukausi etukäteen jo ihan maksujenkin maksujen takia, että sekin vielä. Lisäksi tapaamissopimuksessa lukee että lapsi on sun luona to-pe ja to-la. Nyt kun tilanne on riitaisa niin ainakin minun asianajaja on suositellut noudattamaan tuota tapaamissopimusta. Ja jos lapsi on menossa sinne sirkuskouluun niin sehän on alkanut jo 4.9. mitä netistä katsoin."
MINÄ:
"On mulla koulua, mutta olen ilmoittanut olevani esteellinen tiistaisin lapsen harrastuksen vuoksi 😊
Ei ole ollut mahdollista osallistua työssäoppimisen takia, koska työvuorot menee ohjaajan vuorojen mukaan + ei ole ollut hoitomahdollisuutta.
Päiväkotiin nyt aina voi ilmoittaa muutoksista, etenkin kun menee nykyään tuolla tunimääräisellä maksulla 👍
Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia, mut en usko, että asianajajasi olisi neuvonut toimimaan, niin, että se on Veliltä pois 😊
Kun tässä jälleen kerran sun puolelta tulee nämä rajoitteet niin selitäppä sitten sinä lapsellesi se, että vanhempi ei nyt anna sun harrastaa koska aikuset tappelee 👍"
Kevätlukukaudesta pidin hampain ja kynsin kiinni, ja valehtelin lapselle, että harrastusta ei silloin ole kun olet toisen vanhemman luona.
Enään en aijo valehdella, vaan kerron totuuden vanhempaa haukkumatta. Lapsella ikää 5-vuotta, ja voin kertoa, että harrastus ollut lapselle niin mieluinen, että ei ole millään jaksanut odotella tätä syyslukukautta!
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(
Kommentit (47)
Noin pienet lapset tarvitsevat rutiineja, eikä harrastuksia. Jos lapsella on vakiintunut tapaamiskäytäntö sitä ei ole hyvä lähteä muuttamaan. Juuri, kun lapsi tottuu mutetaan taas?
Kerrohan ap, millaisia riitoja teillä on ollut, kun ex:n asianajaja on neuvonut pitämään sovitusta kiinni ehdottomasti. Oletko itse aina palauttanut lapsen ajallaan? Oletko hakenut aina lapsen ajallaan?
Siis eihän tuohon voi kommentoida muuta kuin että kylläpä ex vaikuttaa joustamattomalta ja sinun kommunikointitaidot heikolta. Emme tiedä ex:n näkökulmaa ollenkaan noihin tapaamisiin emmekä sitä mitkä ovat olleet riidan syy.
Jos sinä olet ollut epäluotettava joko lapsen haun tai takaisin tuomisen suhteen, niin on täysin ymmärrettävää että ex tekee noin. Jos teillä on edessä oikeudenkäynti huoltajuudesta tms. niin ex:n kommentti on aivan ymmärrettävä. Vähintään tapaamisia pitäisi käydä muuttamassa kirjallisesti.
Ei tässä ole kuin sinun kertomus asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleppa ap jos olisitkin ihan aluksi kirjoittanut näin: Hei! Tiedän että meillä on ollut vähän erimielisyyksiä tästä harrastamisesta sinun ajalla ja muutenkin riitoja, mutta haluaisin vielä keskustella asiasta. X:n ryhmän aikataulu on vaihtunut tiistaille klo 17-18. X on mielestäni odottanut kovasti syyslukukautta ja tuntuu kiintyneen ryhmäänsä. Mietin, että saisimmekohan yhdessä tuon mitenkään toimimaan X:lle? X olisi varmasti siitäkin innoissaan, jos sinä veisit hänet harrastamaan. Siellä monet vanhemmat istuvat katsomassa tuntia sivussa. Minä kyllä suostuisin vaihtamaan myös oman päiväni tiistaille, jos et millään haluaisi käyttää omaa aikaa tähän. Voisimme kyllä käydä tekemässä tästä kirjallisen sopimuksen, jos se tuntuu sinusta paremmalta. Toivoisin että tämä onnistuisi X:lle jotenkin, joko niin että sinä viet tai sitten minä vien. Mitä ajattelet tästä? Olisikohan meillä mahdollista saada tämä onnistumaan?"
Hox, ilman ivallisia hymiöitä.
Lapsen toinen huoltaja kyllä tietää, että lapsi odotti harrastusta innolla. Kevätluku kauden yritti evätä kokonaan sillä, että hän on lähija minä etä, ja koska aikuiset riitelee.
Taustalla on paljon vaikeuttamista exän puolelta, eväsi passin, lomat ja sovitut tapaamiset yms.
Mie en jaksa enään murehtia, että kuulostanko ilkeältä vaiko en (koska ystävällisyyskään ei muuta tilannetta), en jaksa enään nuolla exän persettä asioiden suhteen, enkä tätä kyykyttämistä ja lapsen oikeuksilla pelleilyä hänen osaltaan.
Siis mitä, onko siis jo evännyt passin ja lomat jasovitut tapaamiset? Noilla perusteilla saisit nyt jo yksinhuoltajuuden. Oikeudessa katsotaan erittäin painaviksi perusteiksi sille, ettei ole kykenevä vanhemmuuteen. Lapsen harrastusten estäminen on hyvin painava peruste myös.
Aika helppo ratkaisu, lapsen etu edellä, joten lapsi pääsee harrastukseensa.
Jos tilanne on oikeasti se, ettei ole muina päivinä mahdollisuutta, niin te vanhemmat vaan sovitte asianne sen mukaan.
Ratkaistu. Neeext!
Vierailija kirjoitti:
MINÄ:
"Viikon päästä tiistaista, saanko lapsen joka tiistai? Harrastus klo 17 -18."EX:
"Mä en estä enkä kiellä lasta harrastamasta sun luona, mutta me ollaan jo puhutttu tästä asiasta. Lapsi voi sun luona sinun ja hänen ajalla harrastaa aivan vapaasti, mutta minä en halua luopua minun ja lapsen yhteisestä ajasta. Niitä harrastusmahdollisuuksia on siellä varmasti torstaisinkin."MINÄ:
"Ei ole, ryhmän aikataulu ja päivä muuttu, ja et sä kyllä menetä lapsen kanssa yhtään aikaa 😁
Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät 😄
Sä olet kummiskin töissä tiistait ja pääset joka tapauksessa hakemaan lapsen vasta puoli kuuden korvilla, joten ei ole sinulta ajallisesti pois tämä lapsen harrastustoiminta, eikä myöskään se, että hän saa viettää päivän kanssani 🤗
Ellei lapsi sitten nykyään ole sun mukana töissä 🤔"EX:
"Mä oon käsittäny että sulla on koulua? Vai loppuko se? Päiväkotiin pitää ilmottaa hoitoajan muutoksista yksi täysi kuukausi etukäteen jo ihan maksujenkin maksujen takia, että sekin vielä. Lisäksi tapaamissopimuksessa lukee että lapsi on sun luona to-pe ja to-la. Nyt kun tilanne on riitaisa niin ainakin minun asianajaja on suositellut noudattamaan tuota tapaamissopimusta. Ja jos lapsi on menossa sinne sirkuskouluun niin sehän on alkanut jo 4.9. mitä netistä katsoin."MINÄ:
"On mulla koulua, mutta olen ilmoittanut olevani esteellinen tiistaisin lapsen harrastuksen vuoksi 😊
Ei ole ollut mahdollista osallistua työssäoppimisen takia, koska työvuorot menee ohjaajan vuorojen mukaan + ei ole ollut hoitomahdollisuutta.
Päiväkotiin nyt aina voi ilmoittaa muutoksista, etenkin kun menee nykyään tuolla tunimääräisellä maksulla 👍
Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia, mut en usko, että asianajajasi olisi neuvonut toimimaan, niin, että se on Veliltä pois 😊
Kun tässä jälleen kerran sun puolelta tulee nämä rajoitteet niin selitäppä sitten sinä lapsellesi se, että vanhempi ei nyt anna sun harrastaa koska aikuset tappelee 👍"Kevätlukukaudesta pidin hampain ja kynsin kiinni, ja valehtelin lapselle, että harrastusta ei silloin ole kun olet toisen vanhemman luona.
Enään en aijo valehdella, vaan kerron totuuden vanhempaa haukkumatta. Lapsella ikää 5-vuotta, ja voin kertoa, että harrastus ollut lapselle niin mieluinen, että ei ole millään jaksanut odotella tätä syyslukukautta!
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(
Jos joku tässä on vittumainen vanhempi, niin se joka riitaisan eron jälkeen jättää lapsen harrastusmenoista sopimisen viikkoon ennen harrastuksen alkua ja vaan ilmoitusluontoisena asiana laittaa exälleen viestiä että "näinpä päätin tehtävän".
Äkkilukemalla tulee ensivaikutelma joustamattomasta exästä joka torpedoi lapsen harrastusta mutta kyllä tuo " minä" on tässä se inhottava vanhempi. Jos jo viime vuonna lapsen harrastusaikataulujen kanssa on ollut ongelmaa niin miten idiootti pitää olla että jättää asian keskustelun viime tippaan ja oikein luo tilanteen jossa pääsee lapselle sanomaan että voi, et sä nyt pääse harrastukseen kun isi/äiti (=ex) ei jousta tapaamissopimuksesta.... Ex vastaa asiallisesti, kysyy lisätietoja ym. vaikka "minä" oikein yrittää haastaa riitaa.
"Minä" voisi kasvaa vähän aikuiseksi ja lopettaa sen exänsä kiusaamisen lapsen kautta. Saattaisi ruveta exältäkin joustoa löytymään jatkossa jos saa asiallista kohtelua ja asiat otetaan puheeksi ajoissa.
Huhhuh, ku mun tuli jo hiki, vaikken edes lukenut kaikkia viestejä. Millaista riitaa ja säätöä yhdestä harrastuksesta! Tuossa touhussa ei rikastu kuin lakimies. Lapsiperheet tarvitsivat enemmän lastenhoito- ja kodinhoitoapua, että eroja voitaisiin vähentää.
Kyllä lasten harrastusten sumplimisessa on ihan tarpeeksi hommaa, vaikka tehdään sitä sulassa sovussa mun miehen kanssa. Muistapa olla taas tänään hänestä kiitollinen. Kiitos tälle keskustelulle muistutuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan ap, millaisia riitoja teillä on ollut, kun ex:n asianajaja on neuvonut pitämään sovitusta kiinni ehdottomasti. Oletko itse aina palauttanut lapsen ajallaan? Oletko hakenut aina lapsen ajallaan?
Siis eihän tuohon voi kommentoida muuta kuin että kylläpä ex vaikuttaa joustamattomalta ja sinun kommunikointitaidot heikolta. Emme tiedä ex:n näkökulmaa ollenkaan noihin tapaamisiin emmekä sitä mitkä ovat olleet riidan syy.
Jos sinä olet ollut epäluotettava joko lapsen haun tai takaisin tuomisen suhteen, niin on täysin ymmärrettävää että ex tekee noin. Jos teillä on edessä oikeudenkäynti huoltajuudesta tms. niin ex:n kommentti on aivan ymmärrettävä. Vähintään tapaamisia pitäisi käydä muuttamassa kirjallisesti.
Ei tässä ole kuin sinun kertomus asiasta.
Ex on lähi ja hän on jättänyt noudattamatta sopimuksia, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ:
"Viikon päästä tiistaista, saanko lapsen joka tiistai? Harrastus klo 17 -18."EX:
"Mä en estä enkä kiellä lasta harrastamasta sun luona, mutta me ollaan jo puhutttu tästä asiasta. Lapsi voi sun luona sinun ja hänen ajalla harrastaa aivan vapaasti, mutta minä en halua luopua minun ja lapsen yhteisestä ajasta. Niitä harrastusmahdollisuuksia on siellä varmasti torstaisinkin."MINÄ:
"Mä oon käsittäny että sulla on koulua? Vai loppuko se? Päiväkotiin pitää ilmottaa hoitoajan muutoksista yksi täysi kuukausi etukäteen jo ihan maksujenkin maksujen takia, että sekin vielä. Lisäksi tapaamissopimuksessa lukee että lapsi on sun luona to-pe ja to-la. Nyt kun tilanne on riitaisa niin ainakin minun asianajaja on suositellut noudattamaan tuota tapaamissopimusta. Ja jos lapsi on menossa sinne sirkuskouluun niin sehän on alkanut jo 4.9. mitä netistä katsoin."MINÄ:
Kun tässä jälleen kerran sun puolelta tulee nämä rajoitteet niin selitäppä sitten sinä lapsellesi se, että vanhempi ei nyt anna sun harrastaa koska aikuset tappelee 👍"Kevätlukukaudesta pidin hampain ja kynsin kiinni, ja valehtelin lapselle, että harrastusta ei silloin ole kun olet toisen vanhemman luona.
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(Jos joku tässä on vittumainen vanhempi, niin se joka riitaisan eron jälkeen jättää lapsen harrastusmenoista sopimisen viikkoon ennen harrastuksen alkua ja vaan ilmoitusluontoisena asiana laittaa exälleen viestiä että "näinpä päätin tehtävän".
Äkkilukemalla tulee ensivaikutelma joustamattomasta exästä joka torpedoi lapsen harrastusta mutta kyllä tuo " minä" on tässä se inhottava vanhempi. Jos jo viime vuonna lapsen harrastusaikataulujen kanssa on ollut ongelmaa niin miten idiootti pitää olla että jättää asian keskustelun viime tippaan ja oikein luo tilanteen jossa pääsee lapselle sanomaan että voi, et sä nyt pääse harrastukseen kun isi/äiti (=ex) ei jousta tapaamissopimuksesta.... Ex vastaa asiallisesti, kysyy lisätietoja ym. vaikka "minä" oikein yrittää haastaa riitaa.
"Minä" voisi kasvaa vähän aikuiseksi ja lopettaa sen exänsä kiusaamisen lapsen kautta. Saattaisi ruveta exältäkin joustoa löytymään jatkossa jos saa asiallista kohtelua ja asiat otetaan puheeksi ajoissa.
Kevät lukukauden harrastus oli minun aikataulujen mukainen, mutta nyt syksylle aikataulu muuttui.
Kysyin keväällä exän mielipidettä, että ilmoitetaanko lapsi mukaan, ja ilmoitin vielä, että minä tämän myös kustannan.
Ei käynyt, koska aikuiset tappelee!
Nyt ei käy, koska aikuiset tappelee ja yritetään vedota hänen ja lapsen yhetiseen aikaan, vaikka lapsi on päiväkodissa tuolloin tiistaisin klo 7:00 -17:30.
En ole keväällä, enkä nyt syksylläkään vaatimassa exältä mitään kohtuuttomia tämän harrastuksen suhteen, minä maksan ja minä lapsen sinne olen myös vienyt ja kaiken tähän liittyvän hoitanut vaatetuksesta lähtien.
Ja en tahtoisi nytkään luovuttaa, koska harrastus on lapselle oikeasti tärkeä ja odotettu juttu.
Innosta soikeana kyselee, että koska se sirkuskouli taas alkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleppa ap jos olisitkin ihan aluksi kirjoittanut näin: Hei! Tiedän että meillä on ollut vähän erimielisyyksiä tästä harrastamisesta sinun ajalla ja muutenkin riitoja, mutta haluaisin vielä keskustella asiasta. X:n ryhmän aikataulu on vaihtunut tiistaille klo 17-18. X on mielestäni odottanut kovasti syyslukukautta ja tuntuu kiintyneen ryhmäänsä. Mietin, että saisimmekohan yhdessä tuon mitenkään toimimaan X:lle? X olisi varmasti siitäkin innoissaan, jos sinä veisit hänet harrastamaan. Siellä monet vanhemmat istuvat katsomassa tuntia sivussa. Minä kyllä suostuisin vaihtamaan myös oman päiväni tiistaille, jos et millään haluaisi käyttää omaa aikaa tähän. Voisimme kyllä käydä tekemässä tästä kirjallisen sopimuksen, jos se tuntuu sinusta paremmalta. Toivoisin että tämä onnistuisi X:lle jotenkin, joko niin että sinä viet tai sitten minä vien. Mitä ajattelet tästä? Olisikohan meillä mahdollista saada tämä onnistumaan?"
Hox, ilman ivallisia hymiöitä.
Lapsen toinen huoltaja kyllä tietää, että lapsi odotti harrastusta innolla. Kevätluku kauden yritti evätä kokonaan sillä, että hän on lähija minä etä, ja koska aikuiset riitelee.
Taustalla on paljon vaikeuttamista exän puolelta, eväsi passin, lomat ja sovitut tapaamiset yms.
Mie en jaksa enään murehtia, että kuulostanko ilkeältä vaiko en (koska ystävällisyyskään ei muuta tilannetta), en jaksa enään nuolla exän persettä asioiden suhteen, enkä tätä kyykyttämistä ja lapsen oikeuksilla pelleilyä hänen osaltaan.Siis mitä, onko siis jo evännyt passin ja lomat jasovitut tapaamiset? Noilla perusteilla saisit nyt jo yksinhuoltajuuden. Oikeudessa katsotaan erittäin painaviksi perusteiksi sille, ettei ole kykenevä vanhemmuuteen. Lapsen harrastusten estäminen on hyvin painava peruste myös.
On! Ja on lisäksi rikkonut meidän kahden välisiä sopimuksia, esimerkiksi sovittiin, että lapsi tulee minulle Juhannuksena (ollaan sovittu lastenavalvojalla, että pyhiä vuorotellaan, ja tämä juhannuksena olisi ollit minun vuoroni pitää lasta), mutta ei onnistunutkaan, koska hän halusi pitää lapsen itse..
Eihän lapsi edes ollut exälläni, vaan mummilassa ja ex ryyppäämässä :D
Passin eväsi kyllä, mutta onneksi lastensuojelun kautta tämän hänelle sain, että päästään lapsen kanssa laivalle :)
Passistakin kysyin häneltä kolme kertaa, enkä saanut mitään vastausta, joten hain tätä lopulta yksin perustein "en saa lähiltä vastausta". Poliisioli hälle paperit pistänyt menemään, ja oli kieltänyt passin myönnytyksen. Lastensuojelusta soitettiin, ja nyt passi taskussa ja lapsi innolla odottaa elämänsä ekaa reissua laivalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ:
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(Jos joku tässä on vittumainen vanhempi, niin se joka riitaisan eron jälkeen jättää lapsen harrastusmenoista sopimisen viikkoon ennen harrastuksen alkua ja vaan ilmoitusluontoisena asiana laittaa exälleen viestiä että "näinpä päätin tehtävän".
Ei minä mun mielestä tässä riitaa haasta, vaan lyö faktoja pöytään exän selityksille. Jos ex töissä tiistaisin ja vieläpä suunnilleen tuonne asti kun lapsen harrastus loppuu niin ei syy voi olla lapsen ja exän yhteinen aika.
Päoväkotiin todellakin voi ilmoittaa muutoksista, ilman, että kuukausi ennen kaikesta pitäisi tietää.
Ja tuo asianajaja juttu, en jaksa uskoa, sillä eiyksikään asianajaja neuvo toimimaan tavalla joka vaikuttaa lapseen ja lapsen etuihin, etenkään kun käräjillä lapsen asioista ollaan!
Ap kuulostaa ihan joltain teiniltä, kielioppivirheitä, provosointia, emojeja yms. Tällaista siitä seuraa, kun lapset tekevät lapsia: kaikki osapuolet kärsivät.
Miten te saattee minästä provosoivan?
Emojien käytön vuoksi?
En itse juurikaan emojeita käytä mutta mun mielestä ne viestittää tässä hyvin minän tunnetilaa millä viestit käydään. Ei ole vihainen ja pysyy asiassa vaikkakin voimakkaasti sanoin asian ilmaisee.
Vai onko sekin nykyään provosoimiseksi laskettavaa että kumoaa toisen väitteet?
Ja mikäli exä todellakin on hankaloittanut lapsen asioita, kieltänyt ja estellyt, jättänyt tapaamiset hoitamatta ja vetomaalla olevansa lähivanhempi niin miksi minän pitäisi ampua exää kukkasilla?
Ja tuo minän viimeinen viesti missä pyytää exää olemaan itse lapselle rehellinen on aivan oikein. Minän ei olisi alunperinkään kuulunut valehdella lapselle exän vuoksi.
Ja kyllä 5-vuotiaalle harrastus on hyvä asia ja se nimenomaan tuo säännöllisyyttä viikko rytmiin, kehittää sosiaalisia- ja muita hyödyllisiä taitoja.
Mua hävettää se että joku av mamma edes kehtaa väittää etteikö lapsi tarvitsisi harrastusta ja hävettää myös se, että moni teilaa tässä minän joka omalla panostuksella pyrkii takaamaan lapselle hyvän arjen vanhempien riidoista huolimatta.
Jos yksikin vanhempi täällä tosissaan on sitä mieltä, että lapsen elämän pitäisi seisahtua siksi aikaa että vanhemnat saavat tappelunsa tapeltua niin sopii kysyä itseltään, että tekisitkö saman omalle lapsellesi vastaavassa tilanteessa. Tuskin tekisit!
Itse en ainakaan asettaisi lapsen etuja, harrastuksia jne oman katkeruuteni ja vihani edelle.
Eli siis minällä on tunteet kuumentuneet koska ex, joka on lähivanhempi, vaikeuttaa lapseen liittyviä asioita, jättää noudattamatta sopimuksia ja ilmeisesti millä tahansa keinoin pyrkii vaikeuttamaan lapsen ja samalla etävanhemman elämää?!
Etävanhempi yrittää hampain ja kynsin ajaa lapsensa oikeuksia ja etuja, hommata passin matkustamista varten, saada lapselle lapsen mieltymysten mukaisen harrastustoiminnan, ja lähivanhempi tilanteessa kun tilanteessa vetoaa kahden aikuisen välisellä tappelulla, ja noloimpana nyt tämä "en tahdo, että menetän aikaani lapseni kanssa" väite vaikka on itse tuolloin töissä?
Vaikka minän viestit olisivat teidän mielestä privosoivia, niin eikö minällä ole aika painavat syyt olla tiukkana ja sanoa exän väitteisiin asioiden oikea laita?
En minä ainakaan katso hyvällä, että sössötetään yhteisestä ajasta, vaikka todellisuudessa ei ole lähelläkään lastaan harrastus ajankohtana, ja mitä pk asioihin tulee, niin kyllä muutokset voivat tulla hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, eikä mikään päiväkoti voi vaatia, että kuukausi aikaisemmin pitäisi kaikki tietää.
Ja tuo, että asianajaja on sanonut näin ja näin, todellakin hohhoijaa! Luulisi, että ennemmin asianajaja liputtaisi "ole joustava" puolesta ja sen puolesta, että pitää tarkasti kiinni sovituista tapaamisista etävanhemman suuntaan. Jos on juuri päinvastoin neuvonut tekemään, niin hyvästi haaveet exälle voittaa istunto, osoittaa vaan epäpätevän vanhemman toimia.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis minällä on tunteet kuumentuneet koska ex, joka on lähivanhempi, vaikeuttaa lapseen liittyviä asioita, jättää noudattamatta sopimuksia ja ilmeisesti millä tahansa keinoin pyrkii vaikeuttamaan lapsen ja samalla etävanhemman elämää?!
Etävanhempi yrittää hampain ja kynsin ajaa lapsensa oikeuksia ja etuja, hommata passin matkustamista varten, saada lapselle lapsen mieltymysten mukaisen harrastustoiminnan, ja lähivanhempi tilanteessa kun tilanteessa vetoaa kahden aikuisen välisellä tappelulla, ja noloimpana nyt tämä "en tahdo, että menetän aikaani lapseni kanssa" väite vaikka on itse tuolloin töissä?
Vaikka minän viestit olisivat teidän mielestä privosoivia, niin eikö minällä ole aika painavat syyt olla tiukkana ja sanoa exän väitteisiin asioiden oikea laita?
En minä ainakaan katso hyvällä, että sössötetään yhteisestä ajasta, vaikka todellisuudessa ei ole lähelläkään lastaan harrastus ajankohtana, ja mitä pk asioihin tulee, niin kyllä muutokset voivat tulla hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, eikä mikään päiväkoti voi vaatia, että kuukausi aikaisemmin pitäisi kaikki tietää.
Ja tuo, että asianajaja on sanonut näin ja näin, todellakin hohhoijaa! Luulisi, että ennemmin asianajaja liputtaisi "ole joustava" puolesta ja sen puolesta, että pitää tarkasti kiinni sovituista tapaamisista etävanhemman suuntaan. Jos on juuri päinvastoin neuvonut tekemään, niin hyvästi haaveet exälle voittaa istunto, osoittaa vaan epäpätevän vanhemman toimia.
Ja voisi äkkiä luulla, että etävanhemmalle jolla ei ole hampaankolossa mitään henkilökohtaista etävanhempaa kohtaan olisi tyytyväinen jos saisi pk laskua pienemmäksi.
Itse ainakin olisin, koska kallista lystiä tuo päiväkodissa käyminen on.
Kaikki voittais jos harrastus onnistuisi, lapsi pääsisi tekemään tykkäämäänsä asiaa, etä saisi olla enemmän lapsensa kanssa ja lähi saisi vähennettyä pk päivä joka keventää kukkaroa.
Miksi siis ei onnistu?
Veikkaan et syy on hlö.kohtainen ja/tai kiusanteko.
Tässä samallahan lähi evää etältä mahdollisuuden lisä päiviin lapsensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ:
Eihän minä tässä kiusaa exää tuolla harrastusasialla, vaan päinvastoin.
Kannattaa lukea nuo exän syyt olla suostumatta ihan ajatuksen kanssa, niin huomaat itsekkin että kuka kiusaa ja ketä :) Nuo exän syyt kun todellisuudessa ovat täysin temmattuja, ja tuo, että minä ne kykenee asianmukaisesti kumoamaan ei tee minästä kiusan tekijää mitenkään päin.
Kyllä tässä hyvin vahvasti exä nyt lastansa kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin pienet lapset tarvitsevat rutiineja, eikä harrastuksia. Jos lapsella on vakiintunut tapaamiskäytäntö sitä ei ole hyvä lähteä muuttamaan. Juuri, kun lapsi tottuu mutetaan taas?
5 vuotias ei ole enään niin pieni lapsi, etteikö nyt kestäisi tilannetta jossa harrastuspäivä olisi toinen kevääseen verrattuna, eikä rutiineja sotke vielä se, että viikossa olisi yksi päiväkotipäivä vähemmän.
Asia erikseen jos puhuisimme 2-3 vuotiaasta lapsesta.
Terv: lastenparissa työskentelevä.
Minä on etävanhempi, joka on lapsen kanssa selvästi vähemmän. Moni lähi olisi iloinen, kun lapsi saisi enemmän aikaa toisenkin vanhemman kanssa plus mieleisen harrastuksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja tarinan EX oikea urpo!
Mun nähdäkseni EX joutuu neuvottelemaan urpon kanssa. Siksi tilanne on riitaisa ja kaikkeen tarvitaan lakimiestä.
Oma tyylisi on provosoiva.
Jos harrastusta ei voi siirtää toiselle päviälle, kokeile korvata puuttuvat tunnit isälle muuna aikana. Ole muutenkin mahdollisimman asiallinen.
Jos yhä ei isälle käy, vie asia viranomaisille. Harrastusten estäminen voidaan katsoa lapsen kiusaamiseksi, ja sinulla on sen perusteella mahdollisuus hakea yksinhuoltajuutta.
Joka tapauksessa lapselle kiusaa tekevää ja tahallaan harrastuksia vaikeuttava isä vahingoittaa suhdetta omaan lapseensa.