Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex ja lapsen harrastus VOL 2!

Vierailija
19.09.2017 |

MINÄ:
"Viikon päästä tiistaista, saanko lapsen joka tiistai? Harrastus klo 17 -18."

EX:
"Mä en estä enkä kiellä lasta harrastamasta sun luona, mutta me ollaan jo puhutttu tästä asiasta. Lapsi voi sun luona sinun ja hänen ajalla harrastaa aivan vapaasti, mutta minä en halua luopua minun ja lapsen yhteisestä ajasta. Niitä harrastusmahdollisuuksia on siellä varmasti torstaisinkin."

MINÄ:
"Ei ole, ryhmän aikataulu ja päivä muuttu, ja et sä kyllä menetä lapsen kanssa yhtään aikaa 😁
Että mites tehdään tuon kanssa?
Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät 😄
Sä olet kummiskin töissä tiistait ja pääset joka tapauksessa hakemaan lapsen vasta puoli kuuden korvilla, joten ei ole sinulta ajallisesti pois tämä lapsen harrastustoiminta, eikä myöskään se, että hän saa viettää päivän kanssani 🤗
Ellei lapsi sitten nykyään ole sun mukana töissä 🤔"

EX:
"Mä oon käsittäny että sulla on koulua? Vai loppuko se? Päiväkotiin pitää ilmottaa hoitoajan muutoksista yksi täysi kuukausi etukäteen jo ihan maksujenkin maksujen takia, että sekin vielä. Lisäksi tapaamissopimuksessa lukee että lapsi on sun luona to-pe ja to-la. Nyt kun tilanne on riitaisa niin ainakin minun asianajaja on suositellut noudattamaan tuota tapaamissopimusta. Ja jos lapsi on menossa sinne sirkuskouluun niin sehän on alkanut jo 4.9. mitä netistä katsoin."

MINÄ:
"On mulla koulua, mutta olen ilmoittanut olevani esteellinen tiistaisin lapsen harrastuksen vuoksi 😊
Ei ole ollut mahdollista osallistua työssäoppimisen takia, koska työvuorot menee ohjaajan vuorojen mukaan + ei ole ollut hoitomahdollisuutta.
Päiväkotiin nyt aina voi ilmoittaa muutoksista, etenkin kun menee nykyään tuolla tunimääräisellä maksulla 👍
Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia, mut en usko, että asianajajasi olisi neuvonut toimimaan, niin, että se on Veliltä pois 😊
Kun tässä jälleen kerran sun puolelta tulee nämä rajoitteet niin selitäppä sitten sinä lapsellesi se, että vanhempi ei nyt anna sun harrastaa koska aikuset tappelee 👍"

Kevätlukukaudesta pidin hampain ja kynsin kiinni, ja valehtelin lapselle, että harrastusta ei silloin ole kun olet toisen vanhemman luona.
Enään en aijo valehdella, vaan kerron totuuden vanhempaa haukkumatta. Lapsella ikää 5-vuotta, ja voin kertoa, että harrastus ollut lapselle niin mieluinen, että ei ole millään jaksanut odotella tätä syyslukukautta!
Nyt mulla sydän syrjällään jo valmiiksi, kun joudun tuottamaan pettymyksen TAAS toisen vanhemman vittumaisuuden vuoksi :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ulkopuolisen arviona totean, että tarinan "minä" käyttäytyy hyvin provosoivasti.

Vierailija
2/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarinan EX oikea urpo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ulkopuolisen arviona totean, että tarinan "minä" käyttäytyy hyvin provosoivasti.

Huvittavaa tuo hymiöin koristelukin.

Vierailija
4/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa otamatta mut tätä en hmmärrä et miks lapsi ei vois harrastaa? Eihän tähän oo edes mitään oikeeta syytä.

Vierailija
5/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman kyllä joo, mutta kyllä minä itsekkin tämmöisessä tilanteessa pitäisin lapsen puolia.

Ja tässä tarinassa -minä- mielestäni kyllä perustelee -exän- selitykset aivan oikein.

Vierailija
6/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparka. Kysykää nyt häneltäkin jotain. Muuttakaa tapaamispäiviä, jos sinä "saat" tiistain, annat jonkun toisen päivän pois.

Vierailija
7/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsiparka. Kysykää nyt häneltäkin jotain. Muuttakaa tapaamispäiviä, jos sinä "saat" tiistain, annat jonkun toisen päivän pois.

Lapsi on tarinan mukaan päivän päiväkodissa, ei hän muutenkaan näkisi toista vanhempaansa, kun vasta illalla puoli 6 aikaan.

Luulisi, että toiselle vanhemmista olisi se ja sama, että onko lapsi päiväkodissa vai toisella vanhemmalla.

Kiusanteolta tämä musta haiskahtaa, ja lapsihan tässä menettää ja paljon.

Vierailija
8/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on tarinan mukaan päivän päiväkodissa, ei hän muutenkaan näkisi toista vanhempaansa, kun vasta illalla puoli 6 aikaan.

Luulisi, että toiselle vanhemmista olisi se ja sama, että onko lapsi päiväkodissa vai toisella vanhemmalla.

Kiusanteolta tämä musta haiskahtaa, ja lapsihan tässä menettää ja paljon.

Mun mielestä tässä kans vähän puskee exän osalta läpi semmonen itsensä pönkittäminen vanhempana, kun yrittää ekaksi vedota hänen ja lapsen yhteiseen aikaan.

Jos mun ex sanoisi noin, niin kyllä minäkin olisin heittänyt takaisin faktat siitä, että hän muutenkaan vietä päivää lapsensa kanssa :)

Toki minä on aika tiukka sanojensa kanssa, mutta on myös nuo exän selitykset estelylle naurettavia! Mielestäni tästä näkee hyvin sen, että kumpaa, minää vai exää todella kiinnostaa lapsen asiat ja järjestää aikataulut ja muut asiat sen eteen, että lapsi pääsee harrastamaan.

Vierailija
9/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on riitaisa ero menossa ja olette joutuneet turvautumaan asianajajaan, niin minusta ex puhuu asiaa. Nyt noudatatte sovittuja aikatauluja ja kumpikaan ei ala säätämään omia. Sinä etsit lapselle harrastuksen, johon pystyt viemään hänet omalla ajallasi. Lapsi on kuitenkin vasta 5-vuotias ja mistään kilpaharrastuksesta ei ole kyse. Eikös sirkuskouluihin voi mennä myös vapaa-ajalla hyppimään trampoliineissä? Menkää siis sinun ajalla silloin sinne ja pitäkää yhdessä hauskaa, ei siinä ohjaajaa tarvita mukaan. Muutenkaan en ymmärrä tuota viestittelyä, sinä käytät hymöitä ja intät samasta asiasta, ex puolestaan vastaa viesteihin neutraalisti.

Vierailija
10/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se tässä vaikea olet ja sopimuksen noudattamattomuus meneekin sun piikkiin oikeudessa.

Ootko teini, kun et osaa keskustelua käydä ilman noloja hymiöitä?

Vierailija
11/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on riitaisa ero menossa ja olette joutuneet turvautumaan asianajajaan, niin minusta ex puhuu asiaa. Nyt noudatatte sovittuja aikatauluja ja kumpikaan ei ala säätämään omia. Sinä etsit lapselle harrastuksen, johon pystyt viemään hänet omalla ajallasi. Lapsi on kuitenkin vasta 5-vuotias ja mistään kilpaharrastuksesta ei ole kyse. Eikös sirkuskouluihin voi mennä myös vapaa-ajalla hyppimään trampoliineissä? Menkää siis sinun ajalla silloin sinne ja pitäkää yhdessä hauskaa, ei siinä ohjaajaa tarvita mukaan. Muutenkaan en ymmärrä tuota viestittelyä, sinä käytät hymöitä ja intät samasta asiasta, ex puolestaan vastaa viesteihin neutraalisti.

Typerää selittelyä tuo on. Oli riitaisa ero tai ei, asianajaja tai ei, niin ei sitä lapselle aleta kostamaan, ja hänen eduistaan jne nipistelemään.

Tarinassa käy myös ilmi se, että lapsi oli kevätlukukauden harrastuksessa ja myös se, että innolla odottaa uutta lukukautta, joten miksi lapsen pitäisi pettyä pelkästään exän vuoksi varsinkaan kun ei tähän ole mitään pätevää syytä.

Vaikka vanhemmat ovat riitaisissa väleissä, niin miksi se lapselle pitäisi kostaa?

Eikös lapsella ole tilanteista huolimatta oikeus normaaliin elämään? Ja normaaliin elämään kuuluu myös nämä harrastukset.

Vierailija
12/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lähihuoltaja vai etähuoltaja? Kun tuon mukaan lapsi sinulla to-la ja to-pe, jos olet etä, niin mielestäni exältä kohtuutonta ettei hänen ajalla lapsi voisi harrastaa. Ymmärrän jos hän itse tapaa lasta paljon harvemmin, ja teillä on ollut paljon riitoja tapaamisista. 

MUTTA, sinun kirjoitustyylisi on todella provosoiva ja lapsellinen. Alat haukkua exääsi heti ensimmäisen vastauksen jälkeen. Harmi, ettet itse näe sitä, miksi ex kokee sinut yhteistyökyvyttömäksi ihmiseksi. 

Minusta sinun olisi kannattanut tuossa tilanteessa ehdottaa esimerkiksi että ex itse koittaisi saada työnsä niin että voisi mennä vaikka itse sinne harrastukseen mukaan. Mikä harrastus on kyseessä? Eikö kertakaikkiaan löydy toista ryhmää tai seuraa jossa lapsi voisi harrastaa? En usko, että 5-vuotiaalle on vielä merkitystä missä seurassa harrastaa. 

Koko kirjoituksesi vaikutti siltä, että heti tilanteen tullen yritit päästä haukkumaan exää. On toisaalta ymmärrettävää, että ex haluaa pitää sovitusta kiinni, jos sinä käyttäydyt noin. Et vaikuta luotettavalta, ainakaan noiden omien kirjoitusten perusteella.

Vierailija
13/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi, MIKSI??

Miksi kaksi tappelevaa aikuista ei jumtsuikka voi tapella tavalla missä lapsi ei kärsi?

Aivan naurettavaa alkaa lapselta viemään asioita elämästä kun toisen naama vaan ei miellytä!

Minä! Aivan oikein teet kun lastasi puolustat! Ex vetäköön sen itsensä päähänsä, ja alkakoon miettimään asioita uudemman kerran lapsensa kannalta!

Ja oletan, että minä on tässä etävanhempi noiden sovittujen tapaamisten perustein, ja jännä, että ex eli lähi on noin vastahakoinen lapsensa etujen edessä!

Vierailija
14/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis lähihuoltaja vai etähuoltaja? Kun tuon mukaan lapsi sinulla to-la ja to-pe, jos olet etä, niin mielestäni exältä kohtuutonta ettei hänen ajalla lapsi voisi harrastaa. Ymmärrän jos hän itse tapaa lasta paljon harvemmin, ja teillä on ollut paljon riitoja tapaamisista. 

MUTTA, sinun kirjoitustyylisi on todella provosoiva ja lapsellinen. Alat haukkua exääsi heti ensimmäisen vastauksen jälkeen. Harmi, ettet itse näe sitä, miksi ex kokee sinut yhteistyökyvyttömäksi ihmiseksi. 

Minusta sinun olisi kannattanut tuossa tilanteessa ehdottaa esimerkiksi että ex itse koittaisi saada työnsä niin että voisi mennä vaikka itse sinne harrastukseen mukaan. Mikä harrastus on kyseessä? Eikö kertakaikkiaan löydy toista ryhmää tai seuraa jossa lapsi voisi harrastaa? En usko, että 5-vuotiaalle on vielä merkitystä missä seurassa harrastaa. 

Koko kirjoituksesi vaikutti siltä, että heti tilanteen tullen yritit päästä haukkumaan exää. On toisaalta ymmärrettävää, että ex haluaa pitää sovitusta kiinni, jos sinä käyttäydyt noin. Et vaikuta luotettavalta, ainakaan noiden omien kirjoitusten perusteella.

Ei ole minä kyllä exäänsä missään kohdassa haukkunut. Enemmin mulle tulee mielikuva, että ex se tässä on aikasemminkin vaikeuttanut asioista, koska lopussa maininta kevät lukukaudesta ja siitä, miten minä on tuolloin joutunut lapselle exän vuoksi valehtelemaan.

Vaikea kaikkea tietää, koska ei ole koko elämää tässä avattu, mutta uskon ja koen näiden viestien perusteella että ex se tässä asioita hankaloittaa, eikä minä.

Vierailija
15/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleppa ap jos olisitkin ihan aluksi kirjoittanut näin: Hei! Tiedän että meillä on ollut vähän erimielisyyksiä tästä harrastamisesta sinun ajalla ja muutenkin riitoja, mutta haluaisin vielä keskustella asiasta. X:n ryhmän aikataulu on vaihtunut tiistaille klo 17-18. X on mielestäni odottanut kovasti syyslukukautta ja tuntuu kiintyneen ryhmäänsä. Mietin, että saisimmekohan yhdessä tuon mitenkään toimimaan X:lle? X olisi varmasti siitäkin innoissaan, jos sinä veisit hänet harrastamaan. Siellä monet vanhemmat istuvat katsomassa tuntia sivussa. Minä kyllä suostuisin vaihtamaan myös oman päiväni tiistaille, jos et millään haluaisi käyttää omaa aikaa tähän. Voisimme kyllä käydä tekemässä tästä kirjallisen sopimuksen, jos se tuntuu sinusta paremmalta. Toivoisin että tämä onnistuisi X:lle jotenkin, joko niin että sinä viet tai sitten minä vien. Mitä ajattelet tästä? Olisikohan meillä mahdollista saada tämä onnistumaan?"

Hox, ilman ivallisia hymiöitä.

Vierailija
16/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tässä enempi epäluotettavalta vaikuttaa minä minä, näin lasta kohtaan ajateltuna.

Minä sentään selkeästi yrittää riidoista huolimatta pitää lapsensa elämän normaalina, ja ex se selkeästi asioita vaikeuttaa.

Ja kuten joku jo oli aikaisemmin maininnut niin minällä on hyvät syyt laittaa exälle kampoihin, koska selkeää kukkuuta nuo syyt ovat.

Vierailija
17/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet esteellinen käymään koulua lapsen harrastuksen takia? On vanhemman loputon tehtävä tuottaa myös niitä pettymyksiä ja koulut, työt yms hoidetaan ensin ja lapsen harrastukset sovitetaan sen mukaan, eikä niin että lapsen harrastus pyörittää koko pakettia.

Vierailija
18/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minä kyllä exäänsä missään kohdassa haukkunut. Enemmin mulle tulee mielikuva, että ex se tässä on aikasemminkin vaikeuttanut asioista, koska lopussa maininta kevät lukukaudesta ja siitä, miten minä on tuolloin joutunut lapselle exän vuoksi valehtelemaan.

Vaikea kaikkea tietää, koska ei ole koko elämää tässä avattu, mutta uskon ja koen näiden viestien perusteella että ex se tässä asioita hankaloittaa, eikä minä.

"Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät"

"Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia"

No joo, eihän tuossa huudeta idiootiksi, mutta aikamoisia syytöksiä nuokin ovat. 

Vierailija
19/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleppa ap jos olisitkin ihan aluksi kirjoittanut näin: Hei! Tiedän että meillä on ollut vähän erimielisyyksiä tästä harrastamisesta sinun ajalla ja muutenkin riitoja, mutta haluaisin vielä keskustella asiasta. X:n ryhmän aikataulu on vaihtunut tiistaille klo 17-18. X on mielestäni odottanut kovasti syyslukukautta ja tuntuu kiintyneen ryhmäänsä. Mietin, että saisimmekohan yhdessä tuon mitenkään toimimaan X:lle? X olisi varmasti siitäkin innoissaan, jos sinä veisit hänet harrastamaan. Siellä monet vanhemmat istuvat katsomassa tuntia sivussa. Minä kyllä suostuisin vaihtamaan myös oman päiväni tiistaille, jos et millään haluaisi käyttää omaa aikaa tähän. Voisimme kyllä käydä tekemässä tästä kirjallisen sopimuksen, jos se tuntuu sinusta paremmalta. Toivoisin että tämä onnistuisi X:lle jotenkin, joko niin että sinä viet tai sitten minä vien. Mitä ajattelet tästä? Olisikohan meillä mahdollista saada tämä onnistumaan?"

Hox, ilman ivallisia hymiöitä.

Lapsen toinen huoltaja kyllä tietää, että lapsi odotti harrastusta innolla. Kevätluku kauden yritti evätä kokonaan sillä, että hän on lähija minä etä, ja koska aikuiset riitelee.

Taustalla on paljon vaikeuttamista exän puolelta, eväsi passin, lomat ja sovitut tapaamiset yms.

Mie en jaksa enään murehtia, että kuulostanko ilkeältä vaiko en (koska ystävällisyyskään ei muuta tilannetta), en jaksa enään nuolla exän persettä asioiden suhteen, enkä tätä kyykyttämistä ja lapsen oikeuksilla pelleilyä hänen osaltaan.

Vierailija
20/47 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oli kyllä taas sulta semmoiset vuoden selitykset asiaan, ja huvittaa että miten tyhmänä mua oikein pidät"

"Sä voit ihan rauhassa keksiä läjän tekosyitä estelläksesi lapsesi oikeuksia"

No joo, eihän tuossa huudeta idiootiksi, mutta aikamoisia syytöksiä nuokin ovat. 

Mutta faktoja, ja ne ei tästä vielä haukkumista tee, saatikaan ole syytöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi