Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies vaatia isyystestiä?

Vierailija
19.09.2017 |

Haaveena olisi tehdä "vahinkolapsi" jonkun fuck buddyni kanssa, mutta en halua miestä elämääni ja kantaisin vastuun lapsesta yksin. En halua kenenkään kanssa mitään säätämistä tapaamisten tai lapseen liittyvien asioiden suhteen. Mitä olen sivusta seurannut hajonneita perheitä, niin etävanhempi yleensä vaan tuo ylimääräistä huolta, vaivaa ja stressiä arkeen.

Kysymys kuuluukin, että mikäli mies havaitsee vauvassa tuttuja piirteitä ja hänen isänvaistonsa heräävät, niin voiko hän vaatia isyystestiä, vaikka nainen kieltäisi olleensa sukupuoliyhteydessä miehen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme moralisointia täällä taas "lapsen oikeuksilla" ja muulla. Samaan aikaan palstalla on lukemattomia vuodatuksia siitä, miten isä ei osallistu millään tavalla lapsista huolehtimiseen tai halua edes tavata näitä, mutta kumma kyllä näillä lapsen oikeuksista meuhkaajilla riittää kyllä usein ymmärrystä tällaisille isille, koska perinteet, raamattu jne. Neuvoisin käyttämään fuck buddyn sijaan jotain yhden tai enintään muutaman illan hoitoa tai muuten puolituttua miestä, jonka kanssa et ole kovinkaan paljon tekemisissä. Näin yksinäiset naiset, jotka haluavat lapsia mutta eivät miestä, ovat tehneet maailman sivu.

Kas, kun et suositellut ulkomaanmatkaan.

Vierailija
22/24 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli mahdollista kiistää isyyden mahdollisuus, nykyään ei. Eli aikaisemmin vain sanoi, ettei ole k.o. äijän kanssa maannut ja that's it. Nykyään miehellä oikeus isyystutkimukseen.

Mukava juttu uusi laki, sillä hullua eksää ei pääse pakoon. esimerkiksi kaverin ex pahoinpiteli kaverin huumepäissään (miehen mukaan ainut kerta, kun kokeili huumetta) tosi pahasti. Kaveri häipyi,mutta huomasi olevansa raskaana. Ei kertonut eksälle, mutta lapsen syntymän jälkeen eksä kuuli asiasta ja isyystutkimus tehtiin. Sai lapsen tapaamisoikeuden, yhdellä tapaamisella suuttui lapselle ja aiheutti ikuisen vamman lapselle. Juuri siltä äiti yritti lastaan suojella salaamalla.

Kurja tapaus, mutta tuollaisten ehkäisemiseksi pitäisi keksiä muita ratkaisuja kuin toisen vanhemman yksinoikeus polkea alleen sekä lapsen että isän oikeudet. Suurin osa miehistä on kuitenkin kunnollisia tai ainakin turvallisia, ja iso osa isyyden selvityksen kieltämisistä johtui äidin mukavuudenhalusta, itsekkyydestä ja joskus kostonhalustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään itse ihan ymmärrä (tuntemattomien) ihmisten kauhistelua siitä, että haluaisin tehdä lapsen yksin, kun saan päivittäin kuulla ystävieni valitusta siitä, kuinka lasten isästä on vain harmia sen sijaan, että hän toisi mitään lisäarvoa lapsen elämään. Oma isäni oli alkoholisti ja en todellakaan olisi menettänyt mitään, vaikka häntä ei olisi ollut olemassa... Olen käytännössä kasvanut ilman isää. Siitä huolimatta olen onnellinen, että sain syntyä ja elää!

Lapsista minulla on erittäin paljon kokemusta niin henkilökohtaisessa elämässäni kuin työni puolesta. Minulla ei ole mitenkään ruusuista kuvaa vauvojen hoitamisesta, enkä kuvittele, että lapsi yksinään antaisi elämälleni merkityksen tms. Mulla on kaikki hyvin ja olen onnellinen, mutta biologinen kello tikittää ja olen aina halunnut lapsen. Kaikki läheiseni ovat kannustaneet tekemään lapsen vaikka sitten yksin ennen kuin se on myöhäistä, koska tässä vaiheessa ei ole enää aikaa odotella sitä elämän rakkautta. Ap

Vierailija
24/24 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö keinosiemennys olisi yksinkertaisempi tässä tapauksessa. Isällä, siemenen luovuttajalla, ei ole velvollisuuksia lasta kohtaan. Lapsi voi 18 vuotta täytettyään saada tietoonsa luovuttajan, biologisen isänsä nimen ja voi halutessaan ottaa tähän yhteyttä.