Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheellinen Lastensuojeluilmoitus

mitätehdä
19.09.2017 |

Ystävästäni tehtiin (ainakin minun mielestä ) aiheellinen lastensuojeluilmoitus. Mutta koska ystäväni ei nää itse mitään ongelmaa sinä mitä kaikkea pahaa on aiheuttanut lapsilleen omilla teoillaan ja valinnoillaan niin voiko lastensuojelu mitenkään auttaa tätä ihmistä jos hän valehtelee silmät kirkkaina että ei ole mitään ongelmia? Olen varovaisesti kysellyt lapsilta sivutelle oikeaa aihetta ja aika suoria vastauksia on tullut pelosta ja muista kotona tapahtuvista asioista...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oot noin aktiivinen, niin otapa myös selville, millaiset olot todellisuudessa on lasten huostapaikoissa. Ja mieti vielä uudestaan, onko lasten olot todellakin kotonaan huonommin.

Vierailija
2/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten auttaisit lasten oloja muuten? Veisit vaikka ulkoilemaan, että paska ystäväsi saisi levätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä jos ottaisit yhteyttä kaverisi vanhempiin ja pyytäisit heitä auttamaan, jos lasten asiat ovat huonosti?

Vierailija
4/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oot noin aktiivinen, niin otapa myös selville, millaiset olot todellisuudessa on lasten huostapaikoissa. Ja mieti vielä uudestaan, onko lasten olot todellakin kotonaan huonommin.

Tai lastensuojelusta voisi ottaa vastaan tukitoimia ja parantaa elämänlaatua. Huostaanotto ei ole ensisijainen toimenpide.

Vierailija
5/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun täällä on katkeria ja elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä. Kun joku pyytää apua niin voisi antaa asiallisia neuvoja tai vaan pitää turpansa kiinni. Itse neuvoisin ap;ta nostaman kissan pöydälle senkin uhalla että ystävyys menee

Voi katketa hetkeksi. Mikäli ystäväsi on vähänkin järkevä niin hän ottaa tämän asian vakavasti, mikäli ei hän ei taida olla tarpeeksi kypsä kasvattajaksi. Tsemppiä!

Vierailija
6/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatkin kuulustella lapsia ja hätäännytät varmasti vielä enemmän heitä jutuillasi. Kuka kuvittelet olevasi? Jos on huoli, ilmoita viranomaisille ja he huolehtivat kyllä kyselyt.

Vierailija
7/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta kun täällä on katkeria ja elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä. Kun joku pyytää apua niin voisi antaa asiallisia neuvoja tai vaan pitää turpansa kiinni. Itse neuvoisin ap;ta nostaman kissan pöydälle senkin uhalla että ystävyys menee

Voi katketa hetkeksi. Mikäli ystäväsi on vähänkin järkevä niin hän ottaa tämän asian vakavasti, mikäli ei hän ei taida olla tarpeeksi kypsä kasvattajaksi. Tsemppiä!

Nimenomaan ottaisin ensin asian puheeksi ystävän kanssa, enkä viranomaisten. Selkäänpuukottajat yleensä vain sotkevat asioita, eivät auta.

Vierailija
8/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä se on viimeisin vaihtoehto erottaa lapset äidistään ja tiskinpä n. Lapsia voi myös johdatella kysymyksillä, niin, että saa oikean vastauksen. Tämän voi tehdä tahattomasti tai tahallaan.

Riippuu tietenkin tilanteesta nämä asiat.

Ehkä äidille ja perheelle voisi olla tuki ja apu tärkeää? Se, että saisivat kumminkin n elää rakkaidensa lähellä. En tunne tapausta.

Vierailija
9/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ottaisin ensin asian puheeksi ystävän kanssa, enkä viranomaisten. Selkäänpuukottajat yleensä vain sotkevat asioita, eivät auta.

Eihän hän ole mikään selkäänpuukottaja...ihan outo logiikka.

Voihan lasu olla ihan hyväkin juttu. Saavat apua jos tarvetta.

Tämä on vähän sama kun "miksi Maijan alkoholiongelmaan ei puututa työpaikalla".

Vierailija
10/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä se on viimeisin vaihtoehto erottaa lapset äidistään ja tiskinpä n. Lapsia voi myös johdatella kysymyksillä, niin, että saa oikean vastauksen. Tämän voi tehdä tahattomasti tai tahallaan.

Riippuu tietenkin tilanteesta nämä asiat.

Ehkä äidille ja perheelle voisi olla tuki ja apu tärkeää? Se, että saisivat kumminkin n elää rakkaidensa lähellä. En tunne tapausta.

Mikähän tiskisanana tohon pomppas? Toisistaan.

Vierailija
11/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kulissiperhe. Kaksi siskoani tappoi itsensä. Kukaan ei auttanut kun oltiin ns parempi perhe.

Vierailija
12/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan tilannetta vielä sen verran että jos asia olisi täysin yksiselitteinen ja ystäväni olisi tavallinen, olisin nostanut kissan pöydälle hänen kanssaan mutta koska ongelma on siinä että hän ei näe vikaa itsessään vaan kaikki on aina muiden syytä, vaikea ruvetä puhumaan asiasta ihmiselle joka wi koe tehneensä mitään väärää. Itse toivoisin sitä että saisi avohuollonpuolelta apua itselleen ja lapsilleen. Ja lapsilta olen kysynyt asioista näin "Mitäs ootte äitin kanssa tehneet ja jne.." ja silloin saanut niitä vastauksia jotka ovat huolen herättäneet.

Vierailija
13/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lastensuojelusta voisi ottaa vastaan tukitoimia ja parantaa elämänlaatua. Huostaanotto ei ole ensisijainen toimenpide.

Tässä kunnassa ei saa ainakaan mitään tukitoimia. Heti keskustellaan sijoituksesta (joka sitten johtaisi huostaanottoon). Ihmettelenkin mitä nämä tukitoimet on. Niistä puhutaan paljon, mutta lastensuojelu vaikenee niistä eikä todellakaan tarjoa niitä.

Vierailija
14/14 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kulissiperhe. Kaksi siskoani tappoi itsensä. Kukaan ei auttanut kun oltiin ns parempi perhe.

Olivatko vanhempasi sossussa töissä?