Saanko ehdotuksia hyvistä välipaloista laihduttajalle
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juicy dates taatelit. Aivan liian hyviä, ihan kuin karkkia. Nam!
Melkein 300 kaloria/100g, ei tod mitään diettaajan ruokaa!
Taateleita suositellaan syötäväksi 3-4 päivässä terveysvaikutusten vuoksi. Ja ne pistää mulla kyllä vatsan toimimaan, niissä on niin paljon kuitua.
Oikeesti? :D
Mä olen jo varmaan kolme laatikollista syönyt niitä tässä kuukausien mittaan kun laitan niitä aina aamulla smoothien joukkoon. Olenkin miettinyt oisko niillä jotain terveysvaikutuksia, mutta en ole muistanut googlettaa.
terveisin se 10 kiloa laihduttanut ja edelleen laihduttava
Mulla iskee aina välillä ihan kauheet hummushimot, joten pidänkin melkein aina kotona aineksia siihen; säilykekikherneitä, valkosipulia, sitruunaa, ehkä jotain yrttiä (esim. persiljaa tai korianteria). Nuo kaikki surautetaan sauvasekoittimella tahnaksi ja maustetaan.
Voitelen sillä leipiä ja dippailen kasviksia, joskus omia sormia. Hyvää ja täyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laihduttaja ei voisi syödä ihan samanlaisia välipaloja kuin muutkin (terveellisesti elävät)? Välipala on välipala, ei mikään kokonainen ateria vaan jotain joka syödään jos on nälkä tai jotta se nälkä pysyy poissa vielä pari tuntia.
Mun välipala voi olla esim. kuppi kahvia ja keksi/pulla/riisikakku juustolla ja kasviksilla. Kesällä söin välipalaksi tuoreita marjoja joiden päällä välillä oli vaniljajäätelöä tai kermavaahtoa. En syö joka päivä välipalaa, koska syön sen vain jos
a)tekee mieli jotain pientä herkkua, silloin keitän kahvit ja syön sen keksin tmv
b)on nälkä, jolloin syön jotain pientä että kun seuraava ruoka-aika tulee, jaksaisin syödä myös normiruuan.
En syö koskaan välipalaa vain siksi, että sellainen "pitäisi" syödä ja hyvin oon pärjännyt. Lounaalla ois tarkoitus syödä sen verran, että jaksaa ilman välipaloja sen neljä, viisi tuntia seuraavaan ruokaan.
Terv. -10kg/8kk ja matka jatkuu
Lähtöpainosi ja pituus?
Olen samaa mieltä parin edellisen kanssa: välipalat on pikkulapsille, ei laihduttaville aikuisille. Useimmat vain lihovat kun kuvittelevat tarvitsevansa jotain parin tunnin välein insuliinintuotantoa herättämään. Sitten onkin jatkuvasti mielessä, mitähän seuraavaksi söisi.
Kunnon ateriat 4-5 tunnin välein ja siinä välillä juodaan vettä. No, iltapäiväkahvi on ihan ok.
Ihmiset syövät ylipäätään ihan liikaa. Varsinkin ne, jotka eivät edes kuluta yhtään. Autolla tai bussilla töihin ja istutaan pahimmassa tapauksessa koko päivä. Sitten kotiin netflixin ja Suomen ääreen löhöämään. Sellaisilla elämäntavoilla ei saisi syödä kuin erittäin kevyen aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Ei mitään muuta.
Kunnon treenin päälle voi olla tarpeen ottaa välipala. Esim. iso lasi maitoa tai banaani.
Miksi laihduttaja ei voisi syödä ihan samanlaisia välipaloja kuin muutkin (terveellisesti elävät)? Välipala on välipala, ei mikään kokonainen ateria vaan jotain joka syödään jos on nälkä tai jotta se nälkä pysyy poissa vielä pari tuntia.
Mun välipala voi olla esim. kuppi kahvia ja keksi/pulla/riisikakku juustolla ja kasviksilla. Kesällä söin välipalaksi tuoreita marjoja joiden päällä välillä oli vaniljajäätelöä tai kermavaahtoa. En syö joka päivä välipalaa, koska syön sen vain jos
a)tekee mieli jotain pientä herkkua, silloin keitän kahvit ja syön sen keksin tmv
b)on nälkä, jolloin syön jotain pientä että kun seuraava ruoka-aika tulee, jaksaisin syödä myös normiruuan.
En syö koskaan välipalaa vain siksi, että sellainen "pitäisi" syödä ja hyvin oon pärjännyt. Lounaalla ois tarkoitus syödä sen verran, että jaksaa ilman välipaloja sen neljä, viisi tuntia seuraavaan ruokaan.
Terv. -10kg/8kk ja matka jatkuu