Voiko sadepäivänä jättää ulkoilun väliin?
Jos sataa koko päivän oikein reippaasti niin onko ok että ei lähdetä ulos kastumaan? Mulla ei nimittäin ole itselläni kunnon kuravehkeitä joissa pysyisi kuivana mutta jotenkin tuntuu vajavaiselta jättää ulkoilu väliin.
Kommentit (20)
Ne kunnon kuravehkeet eivät paljon maksa, joten hanki ja ulkoile! Kumpparit + sateenvarjo riittävät jo kävelylenkille.
No miltä itsestä tuntuu? Itse menen, koska en kestä jättää lenkkiä väliin ja nautin sateesta. Mutta ihan hyvin voit korvata treenin toisena tai jättää kokonaan välistä. Ei yksi kerta kenenkään maailmaa kaada.
Mä olen yhteensä parikymmentä vuotta jakanut postia ja mainoksia. Säässä kuin säässä. Nykyisin menen ulos joka päivä, paitsi vesisateessa. Nyt ei ole pakko.
Mikset hanki sadekamppeita? Sadetakki ja kumpparit ainakin.
Teet niin kuin haluat. Itse en tykkää ulkoilla sateessa, joten en sitä tee jos ei ole pakko. Jos taas sää haittaa vähemmän kuin ulkoilun väliinjättäminen, niin ulos vaan :)
Mietin juuri sitä että pitäisikö hankkia oikein sadevehkeet ja ulkoilla säällä kuin säällä. Ulkoilupuvulla kyllä pärjää kauppareissut kun se hylkii sen verran vettä mutta jos oikein varta vasten ulkoilemaan lähtee vesisateeseen niin täytyy kyllä olla jotain pitävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhteensä parikymmentä vuotta jakanut postia ja mainoksia. Säässä kuin säässä. Nykyisin menen ulos joka päivä, paitsi vesisateessa. Nyt ei ole pakko.
Olitko ihan Postin palveluksessa? Kuinka hyvät sadevaatteet sulla oli? Eikö yhtään ärsyttänyt lähteä kaatosateeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko ihan Postin palveluksessa? Kuinka hyvät sadevaatteet sulla oli? Eikö yhtään ärsyttänyt lähteä kaatosateeseen?
Kyllä, olin postin palveluksessa. Oli hyvät sadevarusteet. Ja kyllä ärsytti mennä kaatosateessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olin postin palveluksessa. Oli hyvät sadevarusteet. Ja kyllä ärsytti mennä kaatosateessa.
Onko muuten postilla erilliset sadevarusteet, en ole nimittäin pitkään aikaan nähnyt sadeasua käyttävää postinjakajaa. Kuinka hyvin ne siniset "ulkoiluasut" pitävät vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten postilla erilliset sadevarusteet, en ole nimittäin pitkään aikaan nähnyt sadeasua käyttävää postinjakajaa. Kuinka hyvin ne siniset "ulkoiluasut" pitävät vettä?
Sadevarusteet on erikseen. Jokaisella jakajalla on tietty vapaus käyttää niitä, tai ei käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadevarusteet on erikseen. Jokaisella jakajalla on tietty vapaus käyttää niitä, tai ei käytä.
Lämpöisellä säällä varmaan tulee aika helposti hiki sadevarusteissa. Sekin voi olla syynä käyttämättömyyteen. Eli ne siniset työulkoilupuvut eivät siis olekaan sateenkestäviä vaikka moni jakaa postia pelkästään niiden kanssa kaatosateellakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sataa koko päivän oikein reippaasti niin onko ok että ei lähdetä ulos kastumaan? Mulla ei nimittäin ole itselläni kunnon kuravehkeitä joissa pysyisi kuivana mutta jotenkin tuntuu vajavaiselta jättää ulkoilu väliin.
EI VOI ..JOKA PÄIVÄ ON PAKKO MENNÄ ULOS:D
luoja mitä kyssäreitä täällä onkaan *reps* juu...lapsi sairastuu heti tai kuolee jos on sisällä..
Ei tietenkään voi jättää ulkoilua väliin. Siitä lähtee välittömästi ilmoitus ulkoiluvalvojalle joka tulee väkisin hakemaan ulos ja sakottaa rankasti. Kolmannesta kerrasta tulee sitten jo linnaa.
Ps. Oikeesti vain koira pitää viedä ulos jokapäivä.
Onko koira tärkeämpi kuin lapsi? Jos sataa aivan kaatamalla niin eikö riitä että käyttää sen vain tarpeillaan lähipusikossa? Onko pakko lähteä kastelemaan itse läpimäräksi? Kun oikein saavista kaatamalla vettä tulee niin jo se pissatuslenkkikin tekee tiukkaa pysyä kuivana ulkoilupuvun sisällä vaikka on huput päässä ja takki kiinni ylös asti. olkapäiltä ja rinnan päältä alkaa tulla läpi.
Suomessa ei voi, mutta muissa maissa voi.
Koiranomistajat, kuinka pitkiä lenkkejä teette rankkasateessa? Onko teillä ihan kunnon sadetakit ja -housut? Jos ei ole niin kuinka hyvin ulkoilupukunne pitävät vettä? Tuntuu että tuo meidän hauveli olis aina lähdössä juuri pahimpaan kaatosateeseen mutta mulla ei ole niin hyviä varusteita että pysyisin tihkusadetta rankemmassa sateessa tunnin lenkin edes kohtuullisen kuivana.
Mua ei ainakaan huvittaisi tehdä 15 minuuttia pidempää lenkkiä. Siinä jo kastuu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei voi, mutta muissa maissa voi.
Joo, Suomessa mennään ulos jo päiväkodissa säällä kuin säällä.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajat, kuinka pitkiä lenkkejä teette rankkasateessa? Onko teillä ihan kunnon sadetakit ja -housut? Jos ei ole niin kuinka hyvin ulkoilupukunne pitävät vettä? Tuntuu että tuo meidän hauveli olis aina lähdössä juuri pahimpaan kaatosateeseen mutta mulla ei ole niin hyviä varusteita että pysyisin tihkusadetta rankemmassa sateessa tunnin lenkin edes kohtuullisen kuivana.
Harvana sadepäivänä sitä ihan 24/7 kuin saavista kaatamalla tulee. Jos koira vaatii rankkasateessa heti ulos niin toki käytän sen tarpeilla, mutta en jää kastumaan koiran kakattua sen enempää. Sitten kun sade rauhoittuu vähän niin voi mennä pidemmälle uudestaan jos on tarvis. Yleensä mennään hyvillä keleillä sen verran pidempiä (esim. 7km) lenkkejä ettei yksittäiset "lintsailut" eli välipäivät pitkistä lenkeistä haittaa. Voisi tietty olla eri asia jos mulla olisi rotu joka vaatii ihan kamalasti liikuntaa joka ikinen päivä. Nyt on noutaja joka vaatii kyllä liikuntaa mutta tykkää vastineeksi välillä myös laiskotella ja nukkua pitkään. :)
Jos kyseessä on koiran ulkoilu, niin ei ole ok jättää ulkoilua väliin. Jos meinaat ulkoiluttaa miestäsi tai lastasi niin jätä väliin vaan.