Pintakuivalle epäpuhtauksiin taipuvaiselle iholle pesuaine?
Ihoni on myös herkkyyten taipuvainen, couperosan alkua. Mistä olette tykänneet?
Kommentit (7)
Millin mitäkin. Tosi rasittava iho. Varsinkin kun kasvoihin iskee hydrokortisonivoide ainoa enää mikä auttaa. Sit seuraavaksi on finnejä naama täynnä
Minulle on toiminut yllättäen parhaiten Pirkan puhdistusgeeli, vaaleanvihreää tavaraa läpinäkyvässä tuubissa. Olen kokeillut epäonnisesti hirveää määrää sekä marketin että apteekin tuotteita, joista apteekin couperosaiholle tarkoitetut puhdistustuotteet olivat pahin kaikista, ärsyttivät ihon lopulta aivan tulipunaiseksi. LV:n puhdistusgeeli on ollut toisiksi paras, mutta sekin ärsytti ihoa pitkässä käytössä.
Puhdistan meikit öljyllä (esim. jojoba, nyt olen käyttänyt moringaa) ja käytän muutoin kasvojen pesuun Inkuton mustasaippuaa (https://www.ruohonjuuri.fi/musta-saippua-pala-inkuto-6430032350431). Tätä menee tosi vähän, ja pesen tällä vaan t-alueen kun muualta kuivattaa liikaa, posket puhdistan vaan vedellä/öljyllä. Talvella saatan jättää saippuan illalla pois ja tehdä puhdistuksen vaan öljyllä. Kosteusvoiteena aloe-geeli ja kulloinkin käytössä oleva öljy, näitä sekoitan kämmenellä kulloisenkin tarpeen mukaan.
Voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta minulle tämä on simppelein kun voin käyttä vuoden ympäri samoja aineita, vaihtelen vaan sitä miten paljon kutakin käytän. Aiemmin piti aina vaihtaa sekä kosteusvoiteita että pesuaineita vuoden- ja kuukaudenajasta riippuen, rasittavaa säätämistä. Aloegeeli on muuten tuonut huomattavan helpotuksen myös atooppiselle puolisolleni.
Erisanin tai Lumenen hajustamaton puhdistusgeeli ja Xylidermin geeliä iholle pesun jälkeen. Jos olen meikannut niin ensin puhdistus vaikka rypsiöljyllä ja sitten puhdistusgeeli jne.
Minä allegisoiduin aloe veralle. Naama oli aika pahan näköinen muutaman viikon.
Itse käytän Lacto Linea. Kotimainen, edullinen, sopii koko keholle. Pesun jälkeen (aamu+ilta) rasvaan Aqualan Gel -voiteella