Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvästi Seppälä, nuoruuteni ykkösmesta

Vierailija
18.09.2017 |

Käytiin mäkkärillä ja sitten mentiin Seppälään, ei ollut pikkukaupungissa ysärillä paljon vaihtoehtoja kun Prisman vaatteet olivat niin karmeita!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ostanut sieltä mitään sitten kasarin :)

Vierailija
2/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilaa on ikävä.   Siellä oli kiva 'porkata' tavaroita ja osa tarttui sitten matkaan.   Oli jokaiselle jotakin ja sopuhintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää pelleilyä, että konkkamyynti on  vain 30 prosentin ale. Siis pienempi ale kuin on tähän asti kauan ollut (40% ale).

Vierailija
4/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälästä tulee minulle mieleen 90-luku ja yläasteaika.

Muistan kun Levikset tulivat Seppälään, ne maksoivat 399 mk.

Muistan Seppälästä myös Date-tuoksut, joihin säästin rahaa. Minulla oli niitä muistaakseni kolme (Natalie, Pamela ja Felicia).

Seppälässä oli myös kivoja kirjoneuleita, jotka kuuluivat 90-luvun tyyliin.

Levikset, neule ja hajuvettä – kaiken sai Seppälästä.

Minusta on surullista, kun vanhat suomalaisketjut poistuvat, esim. Anttilan tavaratalo.

Vierailija
5/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilahan teki niin että kun johto sai tietää tulevasta konkurssista asia tietysti salattiin ja alettiin myymään vimmatusti edullisesti nettikaupassa tavaraa, jota asiakas ei sitten koskaan saanutkaan, eikä myöskään rahoja koska ne menivät anttilan suur-velkojille ensimmäiseksi.  Asiakkaille sanottiin että "sori, näin pääsi käymään mutta laki on tällainen.

Kyseessä oli täysin tahallinen huijaus asiakkaita kohtaan, jotta ehdittäisiin vielä nopeasti tiristää rahaa niin paljon kuin vain mahdollista, ja sitten luukut kiinni ja puolustus kanta päälle.

Vierailija
6/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttilahan teki niin että kun johto sai tietää tulevasta konkurssista asia tietysti salattiin ja alettiin myymään vimmatusti edullisesti nettikaupassa tavaraa, jota asiakas ei sitten koskaan saanutkaan, eikä myöskään rahoja koska ne menivät anttilan suur-velkojille ensimmäiseksi.  Asiakkaille sanottiin että "sori, näin pääsi käymään mutta laki on tällainen.

Kyseessä oli täysin tahallinen huijaus asiakkaita kohtaan, jotta ehdittäisiin vielä nopeasti tiristää rahaa niin paljon kuin vain mahdollista, ja sitten luukut kiinni ja puolustus kanta päälle.

Seppälällä aivan sama meininki, kun konkka-ale on vain 30 prossaa.

Vierailija
7/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun teininä pöllittiin meikkejä Seppälästä kun ne oli just hyvin siinä hämärässä kulmassa ulko-oven vieressä. :D sori.

Ai niin ja ysärillä Seppälässä myytiin niitä kaksraitasia verkkareita jotka oli kovassa huudossa, mä inhosin niitä ja ostin (kalliit :/) Adidaksen kolmeraitaset ihan vaan erottuakseni joukosta

Vierailija
8/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että myydään ylihalvalla ja jätetään velkojat nuolemaan näppejään, kunhan av-mamma vaan saa halvalla rättejä?

Vierailija
9/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että myydään ylihalvalla ja jätetään velkojat nuolemaan näppejään, kunhan av-mamma vaan saa halvalla rättejä?

Ei kukaan sieltä halua mitään, ja se onkin koko pointti tässä. 30 prossan alella kukaan ei osta mitään, ja ainoa tapa saada ihmisiltä rahaa on lätkäistä heti 70 prossan ale päälle. Tässä on myös kiire, koska myyjät ovat enää kaksi viikkoa töissä. Tyhmästi toimittu.

Vierailija
10/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä oli ihan huippu paikka ysärillä ja vielä 2000-luvun alkupuolellakin. Sieltä sai edulliseen hintaan tosi kivoja vaatteita ja kosmetiikkaa. Joka kerta löysi jotain kivaa.

Oman pikkukaupungin Seppälästä on todella lämpimiä muistoja. Muistan vieläkin miltä äitini minulle joskus vuonna -97 ostama ananaksen makuinen roll-on -huulikiilto tuoksui ja maistui.

Vierailija
11/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin mäkkärillä ja sitten mentiin Seppälään, ei ollut pikkukaupungissa ysärillä paljon vaihtoehtoja kun Prisman vaatteet olivat niin karmeita!

Kasarilla ei ollut pikkukaupungeissa vielä tietoakaan Seppälöistä, mäkkäreistä nyt puhumattakaan.  Tosin

oma pikkukaupunkini oli sen verta lähellä isoa kaupunkia, joten molemmat tuli tutuiksi jo kasarin alkupuolella. Mäkkäri toki tuli Suomeen vasta 1984, mutta Seppälässä taisin ensimmäisen kerran käydä jo 70-luvun  puolella, mutta kasarilla Seppälässä tuli käytyä melko paljonkin. 

Ysärillä en enää juurikaan Seppälässä käynyt, kun alkoi olemaan paljon jo muitakin vaihtoehtoja ja tällä vuosituhannella en käynyt kyseisessä puljussa kertaakaan.

Vierailija
12/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin 60- ja 70-luvulla Seppälää. Hinnat olivat maltilliset ja laatu oli silloin hyvä. Sitten rantautuivat Suomeen Henkkamaukat ym. ruotsalaiset ja muut ulkomaalaiset vaatekaupat, jotka myivät halvalla. Seppälän oli myös laskettava hintoja ja sitä myöten laatua. Ulkomailla valmistetut retaleet, kertakäyttövaatteet, lykkivät laadukkaammat vaatteet syrjään. Ihmeen kauan Seppälä sentään sinnitteli. Ketkä lienevät viime vuosina olleet asiakaskuntaa?

Vierailija
13/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoelle tuli Seppälä 80- luvun alussa. Lepakkohihaisia collegepaitoja ja vyötäröltä kiristettäviä housuja. Tilat olivat aluksi ahtaat ja porukkaa tupaten täynnä. 2010- luvun alussa palkkasivat hyvän muotisuunnittelijan ja lanseerasivat hieman kalliimman linjaston. Kerrankin löysin Seppälästä mielenkiintoista ostettavaa. Viimeaikoina laatu on ollut säälittävän heikkoa. Olen hakenut lähinnä rintaliivejä, joissa riittää säätövaraa pidemmällekin ihmiselle.

Vierailija
14/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osan ensimmäisestä ansaitsemastani palkasta v. -76 kantanut Seppälään ja siitä eteenpäinkin toisinaan. Silloin 70- ja 80-luvuilla se oli yksi harvoja paikkoja, mihin tuli aina muodikkaita ja todella käyttökelpoisia vaatteita. Lapsellekin tuli sieltä muinoin ostettua aika paljonkin kaikenlaista.

Vuosien saatossa Seppälä vain alkoi mennä alaspäin ja tässä on lopputulos.

Vierailija
15/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, että parina viime talvena  koko ajan käyttämäni talvitakki on Seppälän. Muistan ostaneeni sen jo monta vuotta sitten, silloin kun Seppälä kuului vielä Stockmannille jonkun erikoisillan tarjouksella. Tuon jälkeen olen ostanut Seppälästä vain yhden neuletakin todella suurella alennuksella, mutta todennut sen varsin pian huonoksi, oli liian painava, kova ja kömpelö ja vienyt sen hyväkuntoisena kierrätykseen. Olen toki joskus viime aikoina käynyt myymälässä kyttäämässä lähinnä takkia ja uteliaisuudesta muutenkin, mutta mitään kiinnostavaa en ole löytänyt. Joskus noin 10 vuotta sitten Seppälässä oli todella hyviä neuletakkeja useassa eri värissä. Maksoivat muistaakseni 29,90 €. Niitä oli ainakin mustana, harmaana, vihreänä, pinkkinä, turkoosina. Minulla oli noita useita ja käytin niitä koko ajan ja heitin pois vasta aivan rähjäisinä. Muistan myös hyvän isojen kokojen malliston sellaisen tunikan, mekon ja kauluspaidan yhdistelmän. Pidin noistakin todella paljon ja minulla oli noitakin monta. Kaikki käytin loppuun. Tämä nyt siis aika kärsinyt takki on ainoa omistamani Seppälän vaate. Ensi talveksi pitää varmaan ostaa uusi takki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän