Poikani on harvinaislapsi
Poikani on nero, mutta erityisherkkä sekä sensorismotorisautisti. Hän on suorittanut 12-vuotiaana ylioppilastutkinnon ja nyt on paikka Carnegien pianoluokalla New Yorkissa varma. Vaihtoehtoja tosin on monia.
Kommentit (13)
Jos hän on motorisestikin autistinen, hänen ei kannata suuntautua pianonsoittoon.
"Harvinaislapsi" on mielestäni kuitenkin kivempi nimitys kuin 90-luvun "ihmelapsi" tai "indigolapsi".
Mitä järkeä tuollaisessa aloituksessa on? Ilmeisesti jotain outoa passiivis-aggressiivisuutta. Näkee myös, ettei aloittajalla ole tietoa realiteeteista.
Ai, mun poika on vaan karviaislapsi. Tuolla se nytkin pönöttää karviaispuskassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun poika on vaan karviaislapsi. Tuolla se nytkin pönöttää karviaispuskassa.
Meidän lapsi kärsii hirsutismista eli on pelkästään karvainen. Eli karvaislapsi.
Ap ei tiedä lahjakkuudesta mitään. Se on aloituksen sisältö.
Miksei ole ollut iltapäivälehdissä? Olisi jo aihetta.
Jonkun työpaikka taitaa olla kohta mennyt, niin katkeraa ja hätäpäissään kyhättyä juttua.
Senso-motorinen autisti ei ole käsite, joka tarkoittaa mitään. Paitsi korkeintaan venyttäen, että muu aistitoiminta on nollaa mutta osaa ottaa lusikan käteen.
Nyt voit laittaa pääsy kielletty, kukaan ei tietenkään tajunnut, että mode tekee aloituksia ihan itse.
Naapurissa on myös lapsinero. Kukaan muu ei tätä ole huomannut kuin hänen äitinsä.
Kauheat suorituspaineet lapselle asetettu. Ja odotukset.
Noloa, kun aloittaja ei tajua lahjakkuudesta yhtään mitään. Paistaa kauas.
Olen aina kavahtanut, kun lapsen äiti alkaa selittää, että lapsi on nero tai älykäs jne. Se että oppiin lukemaan ja laskemaan yksinkertaisia tehtäviä kovin nuorena, ei vielä kerro mitään älykkyydestä. Monella äidillä ei edes ole minkäänlaista vertailukohtaa, korkeintaan joku täystollo päiväkodista. Ennen kuin rupeaa puhumaan mistään älykkyydestä, pitää lapsi testata. Jos joku suorittaisi ylioppilaskokeet jo 12-vuotiaana, niin siitä olisivat kiinnostuneet muutkin kuin iltapäivälehdet, jopa vierasmaalainen media.
Onko hän muunsukulapsisten minipianoluokalla ?