Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saankoa tukea avoimen yliopiston opintoihin,

Vierailija
18.09.2017 |

jos kyseessä perusopinnot ja laajuus 25 op:ta? Meneekö opintotukikuukausia siihen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimeen ei saa tukea, koska ei ole "varsinaista" opiskelua eikä rinnasteta siihen varsinkin kun kyse on vain 25 op eikä mikään tutkintoon johtava koulutus.

Vierailija
2/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tätä juuri viime viikolla. Ei saa, koska se on "vapaaehtoista" opiskelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuella saat opiskella max 5op per kk, muuten lähtee tuet, muista tuo. Mitään tukea ei saa opiskeluun koska se on valinnaista.

Vierailija
4/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemuksia?

Vierailija
5/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat aikuiskoulutustukea, mikäli ehdot tuen saamiseen täyttyvät. Olen itse saanut ja pari ystävääni.

Vierailija
6/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat aikuiskoulutustukea, mikäli ehdot tuen saamiseen täyttyvät. Olen itse saanut ja pari ystävääni.

Joo mutta tämä ei koske avointa, koska opiskelu ei siellä johda tutkintopaperiin.

Vierailija
7/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin siis suorittaa nämä perusopinnot, kun ensi vuonna haen itse yliopistoon sisään opiskelemaan kyseistä ainetta, mutta kannattaa ilmeisesti jättää ensi vuodelle.

Vierailija
8/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta tämä ei koske avointa, koska opiskelu ei siellä johda tutkintopaperiin.

Kyllä koskee. Aloittaja kysyi nimenomaan avoimesta ja minä vastasin avoimen opintoja koskien. Avoimen yliopiston opintoihin voi todellakin saada aikuiskoulutustukea. Yksi ystäväni saa parhaillaan ja itse olen saanut.

Vierailija
9/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimeen ei saa tukea, koska ei ole "varsinaista" opiskelua eikä rinnasteta siihen varsinkin kun kyse on vain 25 op eikä mikään tutkintoon johtava koulutus.

... ei ole PÄÄTOIMISTA opiskelua ...

Vierailija
11/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus suoraan koulutusrahaston sivulta: "Aikuiskoulutustukeen oikeuttavaa koulutusta on avoimessa yliopistossa ja avoimessa ammattikorkeakoulussa suoritettavat tutkinnon osat, kuten esimerkiksi perus-, aine- ja syventävät opinnot, koulutuksen alasta riippumatta."

Kannustan olemaan suoraan yhteydessä Koulutusrahastoon, josta saat oikeaa tietoa.

Vierailija
12/12 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin siis suorittaa nämä perusopinnot, kun ensi vuonna haen itse yliopistoon sisään opiskelemaan kyseistä ainetta, mutta kannattaa ilmeisesti jättää ensi vuodelle.

Mihin tekemiseen sinä tarvitsisit tukea?

Opintomaksuihin? 15x25=375 e eli halpaa kuin saippua.

Opintojen aikaiseen elämiseen? Opinnot iltaisin tai verkossa --> voi opiskella työn ohessa