Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka ollut nyt sen 5 vuotta

Vierailija
18.09.2017 |

Onko teillä kokemusta, tai oletteko uskaltaneet pitää yli 5 vuotta? Keväällä yritettiin terkassa ottaa edellistä pois pariinkin kertaan-ei onnistunut. Yksityisellä gyne ei taas suostunut vaihtamaan vaan oli sitä mieltä että voi hyvin pitää sen 6-7 vuottakin. Syy vaihtoon oli se että vuodot lisääntyivät..mutta se taas oli gynen mukaan laihdutuksrn syytä (olen tiputtsnut 35 kg)..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ole 35v.

Vierailija
2/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin gynekologi sanoi, että hyvin voi pitää ainakin 6 vuotta. Menkat alkoi säännöllisenä vaikkakin niukkana, kun kierukka oli ollut vähän reilu 5 vuotta. Poistettiin, kun oli ollut 5,5 vuotta, koska silloin tuli alavatsa kipuja.

Noi menkkojen tuleminen takas on merkki siitä, että ehkäisyteho alkaa hiipumaan.

Vierailija
4/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista...

Ai mitä? Jos ei ole kokemusta, ei tarvii vastata :D

Ap

Vierailija
5/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne sanoi että kymmenen vuottakin voi pitää jos ei vuodot merkittävästi lisäänny.. Jotenkin vaan tuntuu oudolta että sama kapine lojuisi sisuksissa niin kauan..

Eli en osaa neuvoa sinua ap. Mutta jos itse olet sitä mieltä että vaihtoon menee niin sittenhän se on niin.

Vierailija
6/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekkin gynekologi sanoi, että hyvin voi pitää ainakin 6 vuotta. Menkat alkoi säännöllisenä vaikkakin niukkana, kun kierukka oli ollut vähän reilu 5 vuotta. Poistettiin, kun oli ollut 5,5 vuotta, koska silloin tuli alavatsa kipuja.

Noi menkkojen tuleminen takas on merkki siitä, että ehkäisyteho alkaa hiipumaan.

Mulla ollut kierukka nelisen vuotta ja koko sen ajan ollut vuotoja ja kipuja aivan säännöllisesti.

Vierailija
7/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on onneksi tasaantuneet ja vuotoje ei juurikaan enää..toki painonpudotus on nyt hyvin hidastakin eli hormonit tasaantuneet :D Mulla on viime aikoina ollut mielessä ajatus kolmannesta, mutta se olisi niin järjetöntä aloittaa alusta!! Uusi kierukka odottaa jo kaapissa..

Kiitos asiallisesta vastauksesta :)

Ap

Vierailija
8/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pientä vuotoa koko ajan ja kierukka oli ainakin 8v, viimeisinä vuosina ei tosin ollut ehkäisyn tarvetta, oli lähinnä hirvittävien vuotojen ehkäisyyn.

Tulipa oikein ilta-sanomat adjektiivi.

Vierailija
9/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista kaikille :) Tää gyne on tosiaan hyvin kokenut, kenellä oon käynyt..ja sanoi että saa kyllä sen kierukan sieltä (langat on piilossa). Muuten olen hyvin tyytyväinen tähän ehkäisyyn ja edullinenkin on. Haluttomuus on ajoittain ainoa miinus..:D

Ap

Vierailija
10/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ensi vuonna kävisi vaihdattamassa..tulee 8/18 se 6 vuotta täyteen. Lähinnä pelkään, että ehkäisyteho hiipuu..mutta kaiketi gynet tietävät ja luotan heihin.

Ap

Vierailija
11/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle gyne sanoi että kymmenen vuottakin voi pitää jos ei vuodot merkittävästi lisäänny.. Jotenkin vaan tuntuu oudolta että sama kapine lojuisi sisuksissa niin kauan..

Eli en osaa neuvoa sinua ap. Mutta jos itse olet sitä mieltä että vaihtoon menee niin sittenhän se on niin.

Mutsilla oli sama kapine yli 30v, hyvin voi siis olla.

Vierailija
12/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi mies ei voi vaan laittaa sitä kondomia vaan naisen pitää vetää nappeja tai asettaa rautalankoja omiin paikkoihinsa että miehen ei tarvitse tehdä muutaman sekunnin kondomin sujautusta.

Vierailija
13/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelen miksi mies ei voi vaan laittaa sitä kondomia vaan naisen pitää vetää nappeja tai asettaa rautalankoja omiin paikkoihinsa että miehen ei tarvitse tehdä muutaman sekunnin kondomin sujautusta.

Sinä et ihan selkeästi ymmärrä asiasta edes alkeita! Jos kysymyksessä olisikin vain muutaman sekunnin kondomin sujautus, ei se miehellekään olisi ongelma. Otas nyt ensin selville ihan se periaate, mihin kondomin ehkäisyteho perustuu! Miten kondomia käytetään! Jospa se sitten alkaisi sinullekin valkenemaan, miksi miehet eivät niistä tykkää!

Vierailija
14/14 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ensi vuonna kävisi vaihdattamassa..tulee 8/18 se 6 vuotta täyteen. Lähinnä pelkään, että ehkäisyteho hiipuu..mutta kaiketi gynet tietävät ja luotan heihin.

Ap

Hormonit kierukasta hiipuvat, mutta se toimii edelleen mekaanisena ehkäisymä aivan kuten tavallinen kuparikierukka. Minulla on kai 4. kierukka menossa, kaikki ovat olleet sen 6 vuotta ainakin. Eli en enää raskaaksitulon takia kierukkaa tarvitsisi, mutta sillä mennään vaihdevuosien yli, en kaipaa runsaita vuotoja, kun kuukautisia ei ole ollut 25 vuoteen. Minkäänlaisia vaihdevuosioireitakaan minulla ei ole ja olen sentään jo 56-v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi