Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä naisia jotka eivät osaa käyttää tamponeita

Vierailija
18.09.2017 |

Mikä siinä on niin vaikeaa? Eikä siis ole kyse siitä ettei pidä niistä ja käyttää mieluummin jotain muuta. (Itsekin suosin kuukuppia.) Ja myöskin kohdunlaskeumat tms. ongelmat on asia erikseen. Mutta että terve, nuori nainen ei muka osaa laittaa sitä paikoilleen? En ymmärrä ystäviäni jotka tästä valittavat, ja heille en tosiaan kuukuppia uskalla edes suositella..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla kans ongelma :D

Vierailija
2/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin tuntea ylemmyydentunnetta. "Mä osaanki käyttää tamppoonei toisin ku eräät."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin meinaa aina jäädä suu auki, kun aikuinen nainen sanoo, ettei ole koskaan kokeillut tamponeita tai että ne ovat vaikeita käyttää. Toisaalta, ehkä heillä vain on niin minimaalinen vuoto, että heille voi olla kateellinen, kun eivät tarvitse ohutta sidettä enempää. Ap taas varmasti ihmettelee minua, kun kerron, ettei kuukautiskupin käytöstä tullut minulla useista kokeiluista huolimatta oikein mitään, se tuntui päästävän paineet pois aina vääränä hetkenä ja alapääni oli riekaleina kaiken sen kanssa väkertämisen jälkeen. :D Sekin on varmasti maailman helpoin juttu, kunhan sen hoksaa. Pitäisi ehkä kokeilla näin vuosien jälkeen taas uudelleen...

Vierailija
4/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi kuulla tästä mitään yksityiskohtaista selitystä mutta parilla ystävälläni on tapana avautua intiimiasioistaan vähän turhan vapaasti. 

Vierailija
5/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tamponi jäi aina jotenkin tuntumaan, etenkin istuessa. Kuppia osaan kuitenkin käyttää ja se ei tunnu.

Anatomiat ovat erilaisia.

Vierailija
6/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin häveliäitä etteivät kehtaa tunkea sitä tarpeeksi syvälle. Onhan se helkutin epämukava jos se jää siihen emättimen aukolle kurkkimaan.

Vierailija
7/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: älä suosittele kuukuppia kellekään, jos siitä ei ole erikseen puhe. Kukaan ei tykkää kuukuppien (tai tamponien tai minkä vaan) tyrkyttäjistä, intiimiasiat kuuluu vain itselle.

Kolmoselle voisin sanoa, että eivät kaikki halua kokeilla tamponia, he eivät esimerkiksi pidä ajatuksesta, että jotain on sisällä. Tai että jotain pitää laittaa sisään ja nypätä pois. Tai he voivat pelätä TSS:ää (kuten itse nuorempaan), vaikka se harvinainen onkin. Joillakuilla, kaverillani esim., on niin niukka vuoto, etteivät he halua tamponia (itselläni loppuvuoto on tosi niukkaa enkä silloin käytä tamponia, koska sen asettaminen tekee kipeää enkä jaksaisi aina laittaa liukkaria). Kukin käyttäköön sitä minkä itse kokee mukavimmaksi vaihtoehdoksi - menkat eivät kuitenkaan ole se mukavin vaihe kuusta.

Vierailija
8/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen naisia jotka ei osanneet käyttää terveyssidettä. Liimasivat sen alapäähänsä eikä pikkareihin. Tapahtui vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
9/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä neitsyt eli en pysty.

Vierailija
10/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa? Eikä siis ole kyse siitä ettei pidä niistä ja käyttää mieluummin jotain muuta. (Itsekin suosin kuukuppia.) Ja myöskin kohdunlaskeumat tms. ongelmat on asia erikseen. Mutta että terve, nuori nainen ei muka osaa laittaa sitä paikoilleen? En ymmärrä ystäviäni jotka tästä valittavat, ja heille en tosiaan kuukuppia uskalla edes suositella..

No se että sinä et ymmärrä, ei kerro kuin sinun ymmärtämättömyydestäsi tajuta että ihmiset ovat erilaisia ja preferoivat eri asioita varsinkin noin intiimin asian suhteen.Ja sitten sinä vielä tulit paljastamaan sen ymmärtämättömyytesi  tänne.

Minä taas en ymmärrä naisia jotka eivät ymmärrä sitä ettei kaikkien tartte just tehdä samoin kuin itse tekee, koska minä ymmärrän todella hyvin sen että ihmisten valinnanvapaus kuukautissuojien yms suhteen ei ole multa pois ja että kukin nyt vaan käyttää sitä minkä tuntee luontevimmaksi ja mukavimmaksi itselleen juuri sillä hetkellä kun tarve tulee.Ei siis naapurin maijalle vaan itselleen.

Vierailija
11/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Ap löysi asian, joku kuuluu hänelle vähiten maailmassa.

Vierailija
12/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä enkä etenkään naisia jotka eivät ymmärrä, että kaikki eivät ole yhtä löysiä ja isoja alapäästään kuin he itse.

Vierailija
13/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on niin häveliäitä etteivät kehtaa tunkea sitä tarpeeksi syvälle. Onhan se helkutin epämukava jos se jää siihen emättimen aukolle kurkkimaan.

Anatomiat ovat tosiaan erilaisia, niin kuin joku sanoi.

Mun emätin ei ole "lepotilassa" syvä. Tamponi saattaa alkaa tuntua lähellä emättimen suuta. Kaksi kertaa on jopa käynyt niin, että on siitä imaissut virtsaa pissalla käydessä. Yäks. (Ei siis ollut vielä kerännyt verta niin paljon, että olisi voinut poistaa vessakeikan aluksi.)

Sopivan kuukupin olen löytänyt, ihme kyllä.

Synnyttänyt kerran, ei laskeumaa tms.

Vierailija
14/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emättimeni on kai sen verran tiukka, että esim. tamponin asettaminen sattuu ja asettamisessa täytyy edetä hitaasti. Tästä syystä käytän tamponia vain silloin kun pääsen vaihtamaan sen kotona, jossa minulla on mielin määrin aikaa ja mahdollisuus rentoutua kunnolla. Aivan sama ongelma on yhdynnässä, jonka täytyy aluksi edetä hyvin hitaasti ja joka kiihottumisesta huolimatta sattuu aina jonkin verran. Olin viime viikolla papakokeessa ja samalla tavoin se oli kivuliasta, vaikka näytteenottaja olikin varovainen ja opasti hengittelemään tietyllä tavalla jne. Kuukupin saan joten kuten paikoilleen, mutta pois ottaminen ei meinaa onnistua.

Vierailija
15/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit kuivattavat kuivia tai herkkiä limakalvoja ennestään ja se sisäänlaitto ja pois ottaminen voi todella olla niin epämukavaa että ei niitä tee mieli käyttää ollenkaan. Samoin se päivittäin vaihtelevan vuodon määrän ennustaminen ja tamponin oikean vaihtovälin opetteleminen on vaikeaa, koska se pitäisi onnistua ottamaan pois niin, että ei ole liian kuiva (sattuu) mutta ei vielä vuoda ohi. Jos on niukka vuoto niin minitamponikin kerää liikaa nestettä ja vaihtovälit paisuu helposti liian pitkiksi. Niitähän ei saisi käyttää kovin montaa tuntia kerrallaan.

Ei se itse asettaminen ole varmaan suurimmalle osalle mitenkään vaikeaa, vaan nuo muut asiat.

Vierailija
16/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa käyttää jos siinä ei ole asetinta. Käytän vain niitä asettimilla varustettuja.

Vierailija
17/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä haluaisit tulla opettamaan minua kädestä pitäen ;)

Vierailija
18/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Ap löysi asian, joku kuuluu hänelle vähiten maailmassa.

:'D

Vierailija
19/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Tamponin asennus- ja käyttöopastuksille voi olla huutavaa tarvetta. Sinä voisit järjestää sellaisia kursseja.

Vierailija
20/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi-Tanjaa ei tuomittu - täyttä ymmärrystä vailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän