Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä naisia jotka eivät osaa käyttää tamponeita

Vierailija
18.09.2017 |

Mikä siinä on niin vaikeaa? Eikä siis ole kyse siitä ettei pidä niistä ja käyttää mieluummin jotain muuta. (Itsekin suosin kuukuppia.) Ja myöskin kohdunlaskeumat tms. ongelmat on asia erikseen. Mutta että terve, nuori nainen ei muka osaa laittaa sitä paikoilleen? En ymmärrä ystäviäni jotka tästä valittavat, ja heille en tosiaan kuukuppia uskalla edes suositella..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa käyttää jos siinä ei ole asetinta. Käytän vain niitä asettimilla varustettuja.

Ilmeisesti sinullakin ongelmana on se, että et uskalla työntää sitä tarpeeksi syvälle tai et uskalla työntää sormea sisääsi. Minusta asettimettoman käyttäminen on paljon helpompaa kuin asettimien kanssa värkkääminen. Asettimellisia käytän toki mieluiten esim. festareilla, kun kunnollinen käsienpesu on vaikeaa toteuttaa, enkä halua likaisia sormia sisääni.

Vierailija
22/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa käyttää jos siinä ei ole asetinta. Käytän vain niitä asettimilla varustettuja.

Ilmeisesti sinullakin ongelmana on se, että et uskalla työntää sitä tarpeeksi syvälle tai et uskalla työntää sormea sisääsi. Minusta asettimettoman käyttäminen on paljon helpompaa kuin asettimien kanssa värkkääminen. Asettimellisia käytän toki mieluiten esim. festareilla, kun kunnollinen käsienpesu on vaikeaa toteuttaa, enkä halua likaisia sormia sisääni.

Et kirjoittanut minulle, mutta minä ainakin uskaltaisin, mutta en halua, koska se on epämiellyttävän tuntuista tai jopa kivuliasta ja koska se nyt vaan on epähygieenistä ja ällöttävää mielestäni. Asettimen kanssa se on paljon helpompaa joka tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan vetää mahaa sisään sillein, että tamponin paikalle muodostuu tyhjiö. Ja sups vaan, kun sujahtaa helposti. Kätevää!

Vierailija
24/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tän pöljempää aihetta taas olla! Miksi kaikkien pitäisi käyttää tamponeja? Vierasesineet sisällä ja niiden kanssa tuhtaaminen ovat saletisti tulehduksia aiheuttavampia kuin kehon ulkopuoliset jutut... keltä se on pois jos joku ei käytä niitä?😳

Vierailija
25/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kuivat limakalvot ja niukka vuoto ja tuollaisen yhdistelmän kanssa tamponin käyttö on varmasti vaikeaa. Mutta onneksi ap voi edes jossain tuntea ylemmyyttä.

Vierailija
26/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän, että joitakuita saattaa papa ja gynekologinen tutkimus pelottaa, kun kerran jo oman sormen työntäminen emättimeen on saastaista ja kamalaa. Mutta sitten ihmetyttää, että kuinka mielenne kestää antaa jonkun työntää paljon suuremman, virtsaamiseen käyttämänsä elimen sisään? Tämä ei ole ilkeilyä, vaan ihmettelyä.

Vierailija
27/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä tamponia pitäisi edes käyttää, jos ei halua?

Vierailija
28/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, että joitakuita saattaa papa ja gynekologinen tutkimus pelottaa, kun kerran jo oman sormen työntäminen emättimeen on saastaista ja kamalaa. Mutta sitten ihmetyttää, että kuinka mielenne kestää antaa jonkun työntää paljon suuremman, virtsaamiseen käyttämänsä elimen sisään? Tämä ei ole ilkeilyä, vaan ihmettelyä.

Ei onnistu sekään. Ei ole kaikille annettu samoja mahdollisuuksia. Liian kireä ja tiukka ei ole oikein käytännöllinen. Ei sillä loppupeleissä mitään tee, turha värkki.

Keski-ikäinen nainen

Vierailija
29/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama asia kun vaikka piilolinssien käyttö. Joku ei halua/voi tunkea silmiinsä linssejä. Joku taas ei syystä tai toisesta tunge tamponia sisäänsä. Vaikka mulla ei kyseisiä estoja ole, niin ei mua vaan jaksa kiinnostaa mistä syystä joku ei jotain tiettyä asiaa käytä. Jokaiselle suotakoon vapaus valita. Ja mitä se kenellekkään kuuluu käyttääkö joku tamponia vai ei? Ihan hyvä ratkaisu olla käyttämättä, jos ei tykkää pistää sitä sisäänsä. Kaikkea sitä jaksetaankin mietiskellä.

Vierailija
30/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joillekin nuo muutkin ovat - ellei nyt mahdottomia - niin ainakin hyvin epämiellyttäviä asioita.

Vierailija
31/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tamponeita, koska alapääni on tiukka . En saa asennettua tamponia kunnolla. Se vie aikaa ja haluan tehdä sen rauhassa jossain kuten kotona. En myöskään pidä ajatuksesta, että tamponi on sisälläni koko ajan. Sitten lisäksi vuotoni on parin ensimmäisen päivän jälkeen hyvin niukkaa.

Oliko tässä tarpeeksi hyvä vastaus sinulle vai joudunko alkaa pakosta käyttää tamponeita vain siksi, että sinua niin kovasti asia ärsyttää. Minä taas en ymmärrä naisia, jotka ihmettelevät toisten tamponeita niin paljon, että jaksavat nähdä vaivaa kirjoittaakseen aiheesta Vauva-palstalle. Ja ihan hyvä, ettet tyrkytä kuukuppeja ystävillesi. Kukaan ei jaksa kuunnella, miten joku koko ajan tyrkyttää jotain.

Vierailija
32/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mä en käytä tamponeja, koska jo se ajatus saa mut kostumaan. Plus oon melko tiukka ja vuoto niukahkoa niin se laitto ja poisotto sattuu

Vierailija
33/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on runsas vuoto, mutta en ole edes ajatellut tampoonien tai kuukuppien kokeilemista. Ällöttää ajatuskin, että kuljeskelisin ympäriinsä esine sisässäni. Eikä todellakaan houkuttele tunkea sormia vertavaluvaan pimppiin tai kiskoa sieltä pois veristä tuppoa/kuppia. Siteillä homma hoituu suht siististi, vaikka vähän ällöttääkin.

Vierailija
34/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua työntää sisääni yhtään mitään. Siksi en ole kokeillutkaan tamponeita. 

Vierailija
35/37 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani en ymmärrä naisia, jotka julistavat julkisesti sitä, millaisia kuukautissuojia käyttävät. Ei sellaista oikeasti juuri kukaan halua kuulla.

Vierailija
36/37 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en ymmärrä naisia, jotka julistavat julkisesti sitä, millaisia kuukautissuojia käyttävät. Ei sellaista oikeasti juuri kukaan halua kuulla.

Minulle taas kuukautisista ja kuukautissuojista puhuminen on sama asia kuin vaikka pyykinpesuaineista puhuminen, arkista ja normaalia. Toisten ihmisten seksielämäkuvaukset sen sijaan menevät sopivuuden rajan yli, vaikka sekin tietysti on normaalia, muttei mielestäni kuulu yleiseen keskusteluun.

Vierailija
37/37 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt alakautta, mutta en edelleenkään pysty käyttämään tamponia. Tamponit ovat epämielyttävän tuntuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän