Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten pukeutuu suomenruotsalainen n.40-50 v nainen?

Vierailija
18.09.2017 |

mulla mielikuva että he ovat tyylikkäitä. en tosin tunne ketään. miten pukeutuisivat esim nyt näillä keleillä etelä suomessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on aika montakin työkaveria ja enpä voi kehua. Pullukoita hössöjä, päällä on mitä sattuu nuhjuista..

Vierailija
2/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavat paljon Stockmannilta esim. heidän omia mallistojaan mutta sen lisäksi näitä kalliimpia merkkituotteita kuten Tiger Of Sweden, Malene Birger, Hunky Dory, Burberryä ja Mulberryäkin näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaisia on paljon muuallakin kun Helsingin kantakaupungissa liikkuvat hienostorouva. Ainakin Loviisassa suomenruotsalaisten pukeutuminen ei mitenkään eroa muusta väestöstä. Eli parempi olisi kysyä miten kantakaupungin hienostorouvat pukeutuu.

Vierailija
4/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tuttavapiiriin kuuluu noilla kriteereillä mm.

-pankkitoimihenkilö

-maanviljelijä

-toimittajia pari kpl

-opettajia pari kpl

-lastentarhanopettaja

-myyjä ruotsinlaivalla

Aika erilaisia tyylejä näillä.

Vierailija
5/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisiin vaatteisiin. Itse tosin pyrin pukeutumaan mahdollisimman ekologisesti ja olen kirpputorien vakioasiakas. Sää sanelee tietenkin pukeutumista. Eilen oli kauppareissulla päällä t-paita, juoksutrikoot, lenkkarit ja parkatakki.

Kuinka se äidinkieli muka vaikuttaa pukeutumiseen? Enenmmän paikkakunnan vaatetarjonta vaikuttaa minun mielestäni siihen. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä pukeudutaan käytännöllisesti.

Vierailija
6/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lisätä yksi mieleenjuolahtanut asia: suomenruotsalaisille taitaa olla tärkeää pukeutua korrektisti eri perinteisissä tilaisuuksissa. Kolmasluokkalaisesta ylöspäin pojillakin ovat mustat puvut jne hautajaisissa. Tärkeää ei ole vaatteiden tai asusteiden vuosimalli vaan nimenomaan korrektius. Nuorilla tytöilläkin mustan hameen helma päättyy polvien alapuolelle hautajaisissa vaikka he pukeutuisivat muuten hyvinkin rennosti mikroshortseihin jne.

Vierailija
7/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Länsi-Uudenmaan pikkukunnassa jossa suomenruotsalaisia on aika paljon, tyyli on ihan tavallinen. Ihmisen tunnistaa suomenruotsalaiseksi vasta siitä kun hän avaa suunsa ja puhuu ruotsia.

Ihme urbaanilegendaa että kaikki suomenruotsalaiset olisivat jotain eliittirouvia.

Vierailija
8/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sanoin kun muutkin sen ikäiset.

Vierailija
9/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ap:n mielestä suomalaiset 40-50-vuotiaat naiset pukeutuvat?

Täysin homogeenisesti?

Vierailija
11/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyköistuvat farkut tai suorat housut, tai hame polven alapuolelle, kauluksellinen vaalea pusero, villatakki ja purjehduskengät tai ballerinat, kylmällä mustat nahkanilkkurit. Tukka poninhännällä.

Tässä useimmin bongattu arkityyli ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi