Mä teen tänään näin jauhelihakastiketta, mitä veikkaatte, tuleeko hyvää?
Paistan eka sipulia ja valkosipulia pannussa. Laitan ne mikseriin ja kaadan sinne kaksi tölkkiä kuorettomia tölkkitomaatteja. Sekaan oreganoa, oliiviöljyä, suolaa ja mustapippuria. Muussaan sileäksi.
Sitten paistan pannulla jauhelihan kypsäksi, sillä samalla pannulla millä sipulit aiemmin.
Kun se on kypsää kaadan tomaattisoseen sekaan ja keittelen sen verran, että kastike lämpiää. Tarjoan spaghetin ja juustoraasteen kanssa.
Mitä mieltä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin et liianntomaatista!! Sekaan kermaa idiootti
Ööh, en ikinä voisi kuvitellakaan laittavani pastakastikkeeseen kermaa, jos käyttää jauhelihaa.
Me tehdään aina kermapohjainen jauhelihakastike. Tomaattinen ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin et liianntomaatista!! Sekaan kermaa idiootti
Siis näin: Itse en käyttäisi tomaattia npoioin paljon, vaan laittaisin sen sijaan sekaan kermaa.
Mikä ihme on, kun ei osata antaa neuvoja ystävällisesti. Haukutaan ja ollaan ilkeitä. Ei hyväSiis laittaisit kermaa ja tomaattia samaan soosiin? Melko erikoinen yhdistelmä. Ehkä perunalle, mutta pastalle en tällaista sekoitusta kyllä laittaisi missään nimessä.
Ai, kyllä minä vaan olen pastakastiketta niinkin tehnyt ja hyvälle maistuu.
joo nami, siskonmakkarakastike noin pastan kanssa, ihan parasta!
Hyvää tulee. Hauduta pitkään ja laita hieman chiliä (siis hyvin hieman) ja sokeria. Joskus laitan itse myös himpun kanelia. Todell vähän siis...
Ihan jees peruskastike! Kannattaa ihan kärtsätä se jauheliha, tulee paljon enemmän makua vaikka näyttääkin vähän palaneelta. Liukenee kyllä sinne tomaatin sekaan. Ja toi että käytät kokonaisia tomaatteja on hyvä! Esim se mutti tomaattimurskahan on ihan vetistä. San Marzano tölkkitomaatit ovat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Kerma on köyhille WT-perheille.
Kerma on kallista!
Keittelisin ihan kunnolla ja suolaa ja pippuria jauhelihaan, tosin paistaisin sipulit ja jauhelihan yhdessä.
Olen niin laiska ruuanlaiton jälkien korjaaja. etten mitään mikseriä jaksaisi pestä. Mössöä saa keittämälläkin.
Ja vaikka kerma on ihanaa, en sitä tomaatyikastikkeeseen laita tulee jotenkin marjapuuron näköistä.
Ai niin, sokeria hippunen tarvitaan tomaatin kanssa.
Minä laitan aina myös porkkanaa, selleriä ja palsternakkaa, öljyssä hiukan freesattuna. Lisäksi hiukan aurinkokuivattuja tomaatteja, runsaasti basilikaa ja bähän timjamia ja oreganoa. Tulee ihanan mehevä pastakastike.
Paseerattu tomaatti/tomaattimurska ja kerma on myös meillä se peruskastikepohja (mies on viljaton). Eri suhteilla ja eri mausteilla saa vaihtelua.