Mitkä ovat sinun vahvuutesi, miten tunnistit ne? Miten löytää itsestään vahvuuksia?
Olen pyrkinyt näkemään itsessäni hyviä puolia, mutta tuntuu ettei minussa ole mitään hyvää. En ole missään huono, mutten hyväkään. Koko ajan toitotetaan että käännä katseesi hyviin puoliisi, mutta mistä hitosta sellaisia löytää? Minusta ei ole hyvä juttu olla tasapaksu hiirulainen, mutta vaikea tehdä muutosta kun on niin negatiivinen omakuva.
Kertokaapa, mitä te ihailette itsessänne :) Miten te tunnistitte ja löysitte vahvuutenne? Saa myös antaa vinkkejä minulle.
Kommentit (9)
Kuuntele mitä ihmidet puhuvat sinusta. Minusta on sanoneet monet, että olen mukava ja hauska ja osaan tehdä hyvää ruokaa.
Minusta puhutaan aika usein pahaa. Olen kykemätön yhteistyöhön, olen ailahteleva, epäluotettava ja minun kanssa on vaikea tehdä töitä. Jos minulta kysytään mielipidettä, niin vastaan aina en tiedä, koska en tiedä mitä muuta pitäisi vastata (jos esim. en tiedä miten seuraavaksi pitää edetä).
Ja tämä kaikki on totta. Muutosta on vaikea tehdä, kun näen itseni niin huonona.
Sama juttu ihmissuhteissa. Kaverit jättävät ulkopuolelle ja kun kysyn miksi, niin vastaavat että "olet niin negatiivinen ihminen" Minun seurassani on kuulemma todella raskasta olla.
ap
Ehkä et ole parhaimmillasi muiden ihmisten kanssa toimiessasi. En itsekään pärjää siinä parhaiten, sillä olen melko epäsosiaalinen. Mieti sen sijaan mitä hyvää voit saada aikaan ihan vain yksin? Itse rakastan yksinäni puuhailua. Teen töitä pääosin yksin/puolisoni kanssa maatilalla ja harrastukseni ovat myös yksinäisiä: nikkaroiti, puutyöt, kaikenlainen askartelu ja tekstiilityöt. Harrastuksissani koen olevani hyvä ja saan onnistumisen kokemuksia. Osaan suunnitella esimerkiksi haluamani pienen huonekalun, valmistan sen ja ihailen lopputulosta kodissani. Aiemmin juoksin jumpissa ja kerhoissa ja yritin väkisin olla sosiaalinen, mutta helpotti viimein kun tajusin ettei mun tarvi mennä. Mä oon hyvä kun saan toimia oman pään mukaan, ja nyt olen myös parempaa seuraa kun mulla on hyvä olla näin :)
Sun elämä kuulostaa kivalta :)
Eikö yksinäisyys tunnu sinusta kamalalta? Minä haluaisin pystyä kanssa tekemään itsenäisesti juuri niitä juttuja kuin itse haluan, mutta tyhjyys valtaa ja lamaannun. Esim. jos mies on poissa yön, en nuku. Väsyneenä on vaikeaa jaksaa yhtään mitään. Vitsi haluaisin sun asenteen. Mutta edelleen uskon että muutos on niin pirun vaikea, ellen ala nähdä itsessäni hyviä puolia, arvostamaan itseäni sellaisena kuin olen.
Vaikeaa hyväksyä minut :/ olen niin mitäänsanomaton.
esim siitä, miksi ihmiset viihtyvät seurassasi.
Menit asian ytimeen, huono itsetunto. Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä mikä sopii. Eihän se muista riipu, harrastaa voi muutenkin. Vahvuudet tunnistaa kun saa olla jonkin aikaa rauhassa ilman hermostuttavaa väkeä.
Meillä soi puhelin yötä päivää, tein vuorotyötä, ja aina silti olin riittämätön. Avioeron jälkeen huomasin, kiva kun viimein on aikaa ja vapautta.
Mistä olet kiinnostunut? Sitä kautta löytää usein omia vahvuuksia, koska ihminen yleensä käyttää vahvuuksiaan niissä asioissa, joista on kiinnostunut, jotka ovat hänen intohimojaan.
Minusta tuntuu pahalle olla harmaa hiiri :(