Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin moni pystyy ajankäytön puolesta matkustamaan monta kertaa vuodessa ulkomaille?

Vierailija
17.09.2017 |

Tätä ihmettelen varsinkin siis työssäkäyvien osalta. Minun työssäni tuo ei ainakaan mitenkään onnistuisi, koska lomia on vuodessa tasan kaksi, eli ihan normaali kesäloma ja talviloma. Muulloin jos on töistä pois, niin se on työntekijän osalta entinen työpaikka sen jälkeen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun julkisella puolella vaihtaa lomarahat vapaaksi, on 15 vuotta työskenneellä noin 50 lomapäivää, sitä vähemmän työskennenneillä noin 40 päivää vuodessa. 10 tai 8 lomaviikkoa, ehtiihän siinä matkustella.

Vierailija
22/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyö ja pienet kulut. Aina työpätkien välillä voi piipahtaa jossain, kun eteen osuu hyvä tarjous. Ikävät asiat pitää aina kääntää hyviksi, niin kuin pätkittäinen työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ympäristöteko lennellä ulkomaan lomamatkoille, ilmasto lämpenee.

Vierailija
24/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla virkamiehenä. Lomailuun hyvät lähtökohdat, koska:

- lomapäiviä on 38 kpl

- lomarahavapaita voi vaihtaa 16 kpl, eli lomaa yhteensä 54 kpl

- palkka on 5400 e, kivasti säästyy lomiinkin

- etätyötäkin tulee tehtyä 1-2 päivää viikossa, helpottaa lomallelähtö- ja -paluupäivinä.

Vierailija
25/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloman jaan 3+1, toi yks viikko syksymmällä reissuviikko. Talviloma keväällä. Pekkasilla voi pitää pitkän viikonlopun.

Vierailija
26/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- lomapäiviä on 38 kpl

- etätyötäkin tulee tehtyä 1-2 päivää viikossa, helpottaa lomallelähtö- ja -paluupäivinä.

Virkakyösti kehuskelee...

Millä suhteilla sait duunisi valtiolta? Nyt ihan rehellisesti vaan... Mitkään näytöt ei tosiaan ole se juttu korruptoituneissa verkostoissa :D

Oletko se, joka lähtee mökille pe klo 13? Etkä muutenkaan saa mitään aikaan?

Vierailija
27/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yleensä 3 viikon kesäloman, jolloin tulee matkusteltua, ja talvella 1 viikon rantaloman Thaimaassa tms. Syksyllä ja keväällä otan pitkän viikonlopun ja lähden kaupunkilomalle Eurooppaan. Lomapäiviä on 33 vuodessa, joten ei tässä mitään ongelmaa ole.

Vierailija
28/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko talvella, viikko keväällä, 2 viikkoa kesällä ja viikko syksyllä. Tuo siis suurinpiirtein. Otan lomapäiviä usein arkipyhien väliin, jolloin loma voi olla esim 5 päivää (arkipyhä + viikonloppu), vaikka lomapäiviä kuluukin vain yksi tai kaksi. 

Vierailija
29/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitun etuoikeutetut

Tämä vitun etuoikeutettu raataa niska limassa töitä niiden lomien eteen. Kokeilisit joskus sinäkin työntekoa.

Joo, just näin puhuu tyhmä etuoikeutettu. Teen keikkatöitä, olen korkeakoulutettu, eikä mulla ole ollut lomaa yli 10 vuoteen.

Herää tähän päivään.

Se on oma valinta, jos et keikkojen välissä pidä vapaata.

Vierailija
30/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lomapäiviä on 38 kpl

Virkakyösti kehuskelee...

Millä suhteilla sait duunisi valtiolta? Nyt ihan rehellisesti vaan... Mitkään näytöt ei tosiaan ole se juttu korruptoituneissa verkostoissa :D

Oletko se, joka lähtee mökille pe klo 13? Etkä muutenkaan saa mitään aikaan?

Hesarissa ilmoitus, yli 30 korkeakoulutettua hakijaa, minut valittiin. Mökkiä en omista syntyperäisenä stadilaisena.

Vierailija
31/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat vapaaksi, työnantaja tosin painosti, ja tiedän ettei saisi painostaam mutta suostuin silti. En kuitenkaan matkusta ulkomaille ainakaan kauaksi. Lisäksi mulla kertyy koko ajan saldoja, joita on vaikea saada pois muuten kuin ottamalla päivä vapaata. Eikä ole kyse siitä, että olisin hidas, vaan työnantajasta johtuen joutuu tekemään iltatöitä, vaikka päivällä olisi hiljaista, kun joutuu odottamaan. 

Vierailija
32/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilintarkastaja ja lomilla/saldovapailla noin 3 kk joka vuosi. Toki alkuvuodesta painetaan melkein kellon ympäri, kun firmojen tilinpäätökset valmistuvat. Hiljaisempana aikana eli kesällä, syksyllä ja alkutalvesta voi hyvin lomailla.

Vierailija
33/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normilomat 4+1 viikkoa. Tuo on maksimissaan 45pv kun käyttää vaikka joulunpyhät hyväksi.

Ylitöistä sitten 1-2 pv pitkiin viikonlippuihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä