Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin moni pystyy ajankäytön puolesta matkustamaan monta kertaa vuodessa ulkomaille?

Vierailija
17.09.2017 |

Tätä ihmettelen varsinkin siis työssäkäyvien osalta. Minun työssäni tuo ei ainakaan mitenkään onnistuisi, koska lomia on vuodessa tasan kaksi, eli ihan normaali kesäloma ja talviloma. Muulloin jos on töistä pois, niin se on työntekijän osalta entinen työpaikka sen jälkeen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella lomapäiviä on kertynyt vaikka kuinka paljon jos työvuosia on takana kymmeniä. Mun kollegat on jatkuvasti milloin milläkin syys- tai kevätlomalla noiden normaalien kesä- ja talvilomien lisäksi joten matkailu kyllä onnistuisi jos varaa olisi.

Meillä muuten lomapäiviksi ei lasketa kuin arkipäivät joten itsellänikin vasta pari vuotta työsuhteessa olleena on kesälomaa 4 kokonaista viikkoa sekä talviloma 5 pv ja sen lisäksi jää vielä 3 pv syksyyn tai kevääseen.

Vierailija
2/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta vapaata. Kieltäytyminen lisävastuusta, koska silloin pitäisi olla paikalla. Hyvät suhteet pomoihin ja riittää, että on sen verran hyvä työssään, että mielummin antavat palkatonta vapaata kuin menettävät minut. Ei siinä sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä saa ottaa palkatonta vapaata oikeastaan koska vaan muutaman viikon varoitusajalla. Ylityöt saa pitää vapaana tai ottaa rahana. Kesälomia saa pätkiä miten haluaa ja pitää niitä vaikka jouluna. Kaikki eivät tietenkään voi olla pois samaan aikaan, mutta koska firmassa on reilu 150 työntekijää ei ole montaa tilannetta tullut että liikaa porukkaa haluaa samat päivät pitää. Ainoastaan joulun tienoilla ja pääsiäisenä voi olla tunkua pitkille vapaille, mutta niitäkin saa vuorovuosin.

Vierailija
4/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Tässä hommassa ei paljoa tienaa mutta budjettimatkailua voi harrastaa monta kuukautta vuodessa.

Vierailija
5/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on yleensä vähintään se neljä viikkoa lomaa, usein enemmän. Julkisella riittävän kauan oltuaan on se 6-7 vkoa, plus lomarahat saa vaihtaa vapaaksi. Ja viikot voi sijoitella miten vain esimiehen kanssa sovitaan. Ei ole pakko pitää pitkää kesälomaa.

Vierailija
6/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisellahan tekevät ylitunteja venkuloimalla pitkään työpaikalla. Ne saa sitten vapaana. Vapaata saa ottaa myös muutaman päivän silloin tällöin palkattomasti. Pääsee isännän kanssa reissuun.

Vierailija
7/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sopinut pomon kanssa, että otan ylityöt vapaina. Näin on  mahdollisuus lähteä vaikka pidennetyksi viikonlopuksi ulkomaille kaupunkilomalle. Jos itseltä löytyy joustovaraa lähtöpäivän suhteen, netistä löytyy edullisia viikonloppupaketteja.

Vierailija
8/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyö, pidän vapaata sillon kun itselle sopii. Ei lapsia, joten ei huolta senkään puoleen.

Vierailija
9/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. 4vk kesäloma, 1vk hiihtoloma. Saldoilla pidän myös 1vk syysloman ja 1vk joululoman. Pidennettyjä viikonloppuja sitten pitkin vuotta.

Vierailija
10/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjä ja voin itse säädellä työkuvioni. Mies saa palkatonta lomaa, kunhan kysyy sitä hyvissä ajoin.

Kyllä me kesä- ja talvilomamatkojen lisäksi teemme pari muutakin ulkomaan reissua vuodessa.

Lapset aikuisia, joten olemme vapaita menemään, kuin taivaan linnut.

Vierailija
11/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuossa jo 5 viikoa lomaa, kesä ja talviloma, kyllä minä ainakin ehdin kerran vuodessa jossain käydä kesä tai talvilomalla..

Vierailija
12/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukumat vapaina, jättää kesälomasta vähän säästöön, hyödyntää hyvänä vuotena arkipyhät - tossahan se sitten onkin.

Vierailija
13/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö, vapaapäivätoiveet on aika jees, pystyy lähtemään pitkäksi viikonlopuksi reissuun ja onhan sitä myös kesä- ja talviloma...

Vierailija
14/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 28 lomapäivää vuodessa. Tuolla määrällä matkustan 3-4 x vuodessa. En koskaan käytä lomapäiviäni suomessa lomailuun vaan kaikki menee ulkomailla. N28

Vierailija
15/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun etuoikeutetut

Vierailija
16/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitun etuoikeutetut

Tämä vitun etuoikeutettu raataa niska limassa töitä niiden lomien eteen. Kokeilisit joskus sinäkin työntekoa.

Vierailija
17/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yrittäjiä miehen kanssa ja työntekijät osaa työnsä, ei tarvitse olla selän takan kyttäämässä. Laskutus ja kaikki maksuliikenne hoituu sähköisesti, joten voimme tehdä niitä mistä mistä päin maailmaa tahansa. Palkat ja kirjanpidon hoitaa tilitoimisto, palkat saavat sähköisessä muodossa meiltä.

Mutta ei kannata kadehtia, tilanne on vasta nyt tämä, 20 vuotta on tehty töitä käytännössä ilman lomia. Nyt kantaa firma sen verran, että voidaan välillä irrottautua. Lapset oli pienenä iham ihmeissään, miten kavereiden vanhemmilla on neljä viikkoa lomaa putkeen. Ei onnistunut meillä.

Vierailija
18/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitun etuoikeutetut

Tämä vitun etuoikeutettu raataa niska limassa töitä niiden lomien eteen. Kokeilisit joskus sinäkin työntekoa.

Joo, just näin puhuu tyhmä etuoikeutettu. Teen keikkatöitä, olen korkeakoulutettu, eikä mulla ole ollut lomaa yli 10 vuoteen.

Herää tähän päivään.

Vierailija
19/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen freelancer ja työni hoituvat missä vain missä on toimiva nettiyhteys. Kun olen saanut säästettyä riittävästi, lähden reissuun. Jos on vaan lyhyt matka kyseessä, en ota vastaan uusia töitä sen ajaksi, mutta jos lähden yli 2 viikoksi pois, niin teen töitä etänä läppärin avuin. Lisätienestejä tulee Airbnb:ltä koska laitan aina kämppäni reissujen ajaksi vuokralle ja sijainnin vuoksi se buukataan aina täyteen koko ajaksi. Usein koko matka lentoineen ja majoituksineen rahoittuu Airbnb-tuloilla.

Olen ulkomailla yleensä vähintään kerran kuussa. Vuodessa useita pitkän viiikonlopun matkoja, 2-3 noin viikon pituista reissua ja 1-2 kunnon matkaa (3+ viikkoa)

Vierailija
20/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei saa duunii vaikka yrittäisi kaikkensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi