Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienryhmään, kyllä vai ei?

Turmiolan Elli
17.09.2017 |

Lapseni on kuudennella. Hänellä on ollut sama opettaja kolmannelta luokalta lähtien ja hän on ajautunut ko. tantan silmätikuksi. Lasta ei kiinnosta mikään koulussa; koko laitokseen ei haluaisi mennä ollenkaan. Nyt opettajat laittavat jokaisesta pikku tappelustakin lastensuojeluun ilmoituksen ja arkeni koostuu eri palavereissa ja kuntoutuksissa juoksemisesta. Lapseni on ihan tavallinen utta vähän ujo. Jos häntä kohdellaan huonosti, hän ei sitä sulata.

Viime palaverissa opettaja uhkasi lastani pienryhmällä, sai puhuttua lapsen viime vuonna erityiseen tukeen, kun en jaksanut enää vastustaa hänen myyntipuheitaan. Koulu sai lisää rahaa siitä, että meidn lapsi leimattiin.

On kuulemma kolme kuukautta aikaa näyttää opettajalle osaamisensa tai passitetaan pienryhmään. Miten pystyn vastustamaan tuota hullua opettajaa? Mitä iloa pienryhmästä olisi (paitsi se, että opettaja vaihtuisi)? Lapsi haluaa olla omalla luokallaan, ystäviä on vaikea saada.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu opettaja. Älä alla periksi!

Pojat on poikia, välillä muksivat toisiaan, tulee siitä ihminen kuitenkin. Opelle potkut.

Vierailija
2/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienryhmä ei ole mikään rangaistus. Voi oikeasti olla vain hyväksi lapsellesi. Se, että sinne "joutuu", ei tarkoita, että siellä tarvitsisi olla koko peruskoulun ajan. Oppiminen pienemmässä ryhmässä auttaa monia oppilaita koulutyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pikku tappelu?

Anteeksi nyt, mutta mulla on myös kutosluokkalainen, eikä hänelle ole "sattunut" yhtä ainutta "pikku tappelua".

Ei ole todellakaan normaalia, jos niitä sattuu koko ajan, monen opettajan tunnilla.

Vierailija
4/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienryhmät on hyvä asia, niille päästään, ei jouduta. Koulu ei saa lisää rahaa erityisen tuen oppilaista. Muuhun en jaksa ottaa kantaa.

Vierailija
5/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomessahan on oikeus kotikouluun.

Vierailija
6/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pienryhmä tuntuu toimivan kun lapsi on hieman uneksijatyyppinen älykkö. Ihan hyvä ratkaisu se oli, pienten vitutusten ja kyseenalaistamisten jälkeen. Helpompaa kun lapsesta huolehditaan ja kaivetaan se hyvä esiin... Kaikkien elämä helpottuu ja maailma pelastuu:)

Vierailija
7/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mörkö se pienryhmä ap:lle on? Tyttöni oli pienryhmässä kolmannesta ysiin eikä edes halunnut isoon luokkaan. Oisit onnellinen että pääsee pienluokkaan.

Vierailija
8/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei saa rahaa erityisen tuen oppilaasta. Mitään. Kukaan muu kuin lapsi ei siitä hyödy. Se on kunnalle kallista sijoittaa lapsi pienryhmään, joten sitä ei helposti tehdä.

Oma poikani on myös kuudennella, eikä ole koskaan ollut missään tappeluissa.

Opettaja ei laita pikkutappelusta tai muistakaan vähäpätöisistä asioista lastensuojeluun ilmoitusta, tai jos laittaa niin voittetehdä opettajasta valituksen.

Siinä olen samaa mieltä että opettajilla on taipumusta ottaa joku silmätikuksi, ja tämä kohde on monesti aivan väärä. Joskus tuntuu että henkilökunta on tahallaan sosiaalisesti sokea. Tiedä sitten mistä johtuu.

Vierailija
9/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan tavallinen" ei tappele, joten lapsellesi se pienryhmä ja parempi tuki tehnee vain hyvää.

Vierailija
10/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pienryhmää pidä pahana.

Pahempaa on jos lapsellesi laitetaan virallisiin papereihin joku leima, että on joku ongelma mitä ei ole.

Tämä leima voi vaikeuttaa tulevaa.

Sinä itse tiedät mitä lapsesi kestää. Taistele hänen puolestaan.

Vierailija
11/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä minäkin sanon, että ainakin itse nähnyt pienryhmän oppilaita ja ovat todella mukavan oloisia lapsia. Pienemmässä ryhmässä on aikaa enemmän. Mutta tosiaan sinä tiedät itse asian parhaiten.

Vierailija
12/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turmiolan Elli kirjoitti:

Lapseni on kuudennella. Hänellä on ollut sama opettaja kolmannelta luokalta lähtien ja hän on ajautunut ko. tantan silmätikuksi. Lasta ei kiinnosta mikään koulussa; koko laitokseen ei haluaisi mennä ollenkaan. Nyt opettajat laittavat jokaisesta pikku tappelustakin lastensuojeluun ilmoituksen ja arkeni koostuu eri palavereissa ja kuntoutuksissa juoksemisesta. Lapseni on ihan tavallinen utta vähän ujo. Jos häntä kohdellaan huonosti, hän ei sitä sulata.

Viime palaverissa opettaja uhkasi lastani pienryhmällä, sai puhuttua lapsen viime vuonna erityiseen tukeen, kun en jaksanut enää vastustaa hänen myyntipuheitaan. Koulu sai lisää rahaa siitä, että meidn lapsi leimattiin.

On kuulemma kolme kuukautta aikaa näyttää opettajalle osaamisensa tai passitetaan pienryhmään. Miten pystyn vastustamaan tuota hullua opettajaa? Mitä iloa pienryhmästä olisi (paitsi se, että opettaja vaihtuisi)? Lapsi haluaa olla omalla luokallaan, ystäviä on vaikea saada.

Lapsesi ei ole mikään tavallinen, vaan sosiaalilta taidoiltaan vajaa häirikkö. Ei tavalliset lapset joudu säännöllisesti ja/tai jatkuvasti tappeluihin. Ole tyytyväinen, ettei huligaanistasi tehdä rikosilmoitusta väkivaltaisuuden takia.

Lisäksi motivaatio-ongelmat ovat usein perua kotoa opituista asenteista.

Olen itse alakoulussa töissä ja olen lopen kyllästynyt näihin ongelmaperheisiin joissa puolustellaan sen Nico-Jasminen päätöntä kohellusta, väkivaltaisuutta ja sääntöihin sopeutumattomuutta.

Pienryhmiin päästään, ei jouduta. Mutta eihän kaltaisesi roskasakki sitä ymmärrä.

Vierailija
13/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti, kaikki pojat tappelee, kaikki tytt draamailee. Tänä syksynä pojalleni on sattunut pari tiilannetta, jossa hän on kiusattuna tai provosituna puolustanut itseään. Hänen sosiaaliset taitonsa ovat hyvät, neljän pojan katraasta nuorin. Vanhemmat veljet opettaneet... Hän itse kertoo minulle miten tilanteet menneet, opettaja yrittää käyttää valtaa. Mutta ei ole todisteita. Voisikohan oppitunteja videoida niin saisin rikosilmoituksen tehtyä?

Opettaja sanoi suoraan että erityislapsen leima antaa koululle lisärahaa, eipä ole minun pojalla mitään ylimääräistä näkynyt. Luokka on iso ja aika meluisa, vaikka opettaja onkin tosi ankara. Pienryhmäleimaa en halua, kotikoulua en ala lapselleni tämän takia pitämään ja rinnakkaisluokalle tai toiseen kouluun ei lapsi halua.

Mitä hyvää siinä on, että lapsen tokarissa lukee että on opiskellut pienryhmässä tai että oppiaineita on mukautettu? Miten sillä muka pääsee mihinkään kouluihin enää?

Vierailija
14/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti, kaikki pojat tappelee, kaikki tytt draamailee. Tänä syksynä pojalleni on sattunut pari tiilannetta, jossa hän on kiusattuna tai provosituna puolustanut itseään. Hänen sosiaaliset taitonsa ovat hyvät, neljän pojan katraasta nuorin. Vanhemmat veljet opettaneet... Hän itse kertoo minulle miten tilanteet menneet, opettaja yrittää käyttää valtaa. Mutta ei ole todisteita. Voisikohan oppitunteja videoida niin saisin rikosilmoituksen tehtyä?

Opettaja sanoi suoraan että erityislapsen leima antaa koululle lisärahaa, eipä ole minun pojalla mitään ylimääräistä näkynyt. Luokka on iso ja aika meluisa, vaikka opettaja onkin tosi ankara. Pienryhmäleimaa en halua, kotikoulua en ala lapselleni tämän takia pitämään ja rinnakkaisluokalle tai toiseen kouluun ei lapsi halua.

Mitä hyvää siinä on, että lapsen tokarissa lukee että on opiskellut pienryhmässä tai että oppiaineita on mukautettu? Miten sillä muka pääsee mihinkään kouluihin enää?

Ei ole normaalia että lapsi tappelee koko ajan koulutunneilla. Edes se yksi tappelu koulutunnilla ei ole enää normaalia.

T. Ope

Vierailija
15/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta ap ex-naapurilta, jonka mielestä pojan ongelmat koulussa olivat ihan vain koulun syytä ja opettajan ymmärtämättömyyttä.

Pojalla todettiin ADHD ja onneksi poika pääsi pienluokalle, pääsi taas kiinni koulunkäyntiin.

Vierailija
16/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan lasta arvon T.Opella on?

Vierailija
17/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan riehuminen taitaa näkyä todistuksessa jo nyt.

Ajatteletko äitinä itsesi vai lapsesi parasta?

Vierailija
18/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme. Yksi kutosella, yksi ysillä ja yksi lukiossa. Lisäksi meillä on ollut kolme vaihtaria.

Ja tuo T. on lyhennys...

Vierailija
19/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli kuin samaisen ex-naapurin suusta. Kyseessä sattui olemaan lapseton opettaja. Naapuri hiljeni siinä vaiheessa, kun poika sai diagnoosin. Levoton perhe, isällä alkoholi- ja sekakäyttöongelmia, silti syytti lasten käytöksestä tyynesti opettajaa.

Vierailija
20/21 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli kuin samaisen ex-naapurin suusta. Kyseessä sattui olemaan lapseton opettaja. Naapuri hiljeni siinä vaiheessa, kun poika sai diagnoosin. Levoton perhe, isällä alkoholi- ja sekakäyttöongelmia, silti syytti lasten käytöksestä tyynesti opettajaa.

Minulla on kolme lasta. Ja veljelläni on muuten adhd-poika. Tällä adhd-oireet johtuu hapenpuutteesta synnytyksessä. Ja se veljenpoikani kävi pienryhmässä koulun.

T. Ope