Arkkipiispanvaalissa on yhtenä ehdokkaana "pettäjäpiispa" Kantola. Ei ole kyllä sopiva arkkipiispaksi
Mitä mieltä olette? Minusta kirkko liberalislituu liikaa ja menettää oppinsa, kun arkkipiispaksikin pyrkii kirkon oppien vastaisesti näkyvästi toiminut henkilö. (ei asettuisi, jos ei kokisi valintaansa mahdolliseksi)
Hänhän siis on entinen Turun piispa, joka erosi virastaan, kun ilmeni, että pettää vaimoaan.
Minusta kirkon pitäisi pitää huoli siitä, että papit ja etenkin piispat ovat esimerkillisiä kristittyjä. Muuten putoaa koko hommalta pohja pois.
Kommentit (38)
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tapio Luoma voittaa, hän on sellainen perinteinen, suoraselkäinen pappi.
Perinteinen suoraselkäinen pappi on nykykirkossa ongelma. Pitää olla suvaitsevainen, kirkon oppeja halveksiva, kirkon ja maan lakeja kyseenalaistava liberaali. Olisi parempi, jos kuuluisi johonkin seksuaalivähemmistöön. Meteli nousee, varsinkin kirkkoon kuulumattomien keskuudessa, jos valinta ei kohdistu naiseen. Kirkon ongelmana on se, miellyttääkö oikeasti uskovaa vähemmistöä, suurta, veroja maksavaa, uskon asioista välttämätöntä enemmistöä vai kirkkoon kuulumatonta, eniten meteliä pitävää väestönosaa. Ikävä kyllä viime vuosina kirkko on toiminut kannattajakuntansa ja suomalaisten etuja vastaan. Kirkosta tulevat enenevässä määrässä lähtemään sekä kirkon nykytoimintaa liian suvaitsevana että liian ankarana pitävät.
Kirkko on kyllä itse menneinä aikoina pakottanut seksuaalivähemmistöt ja pettäjät kulissiavioliittoihin, että sikäli askel tähän päivään, että edes tunnistetaan kyseiset ilmiöt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tommonen pettäjäpiispa pitkälti yhtä uskottava kirkollisissa johtotehtävissä kuin rikoksista tuomittu poliisipäällikkönä!
Vertaat pettämistä rikokseen? Ok.
Kirkon touhuja melko läheltä seuranneena voin todeta, että siellä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Salailun ja peittelyn kulttuuri tuottaa paljon henkistä pahoinvointia, ja luo kritiikittömille seurakuntalaisille valheellisen kuvan kirkon viranhaltijoiden synnittömyydestä. Tämä kaksinaismoralismi on yksi tärkeimmistä sysitä, miksi harkitsen eroa kirkosta.
Kyse on kirkon korkeimmasta virasta. Sen haltijalta voi odottaa enemmän kuin joltain tavalliselta seurakuntalaiselta. Arkkipiispan pitäisi olla mahdollisimman hyvä esikuva kirkon edustamista arvoista. Kymmenen käskyä on Raamatun tärkein ohje.
Onneksi olen eronnut kirkosta jo kauan sitten.
Nämä Askolat ja Mäkiset nyt viimeistään olisivat minut kyllä karkoittaneet!
Kantola on oksettava narsisti, joka hyödynsi saamansa julkisuuden täysimääräisesti. Ei itse koe tehneensä mitään väärää kun myönsi asian. Ei selvästikään kadu tekemisiään, eikä uhraa ajatustakaan petetylle kumppanilleen, josta ei välittänyt hevon häntää. Jos tuosta paskakasasta tulee Suomen arkkipiispa niin kirkon taru on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Arkkipiispan pitäisi olla mahdollisimman hyvä esikuva kirkon edustamista arvoista.
Kuten armosta, anteeksiannosta ja lähimmäisenrakkaudesta, kaikkien ihmisten samanarvoisuudesta?
Olen kirkkoon kuuluva, vaikka en taida edes uskoa Jumalaan.
Minulla on syyni kuulua kirkkoon, en nyt niitä lähde ruotimaan.
En hyväksy tuota, se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, joka ikiseen aikuisen ihmisen törttöilyyn vastauksena, jos joku uskaltaa arvostella toisen tekemisiä.
Minä en hyväksy Kantolaa piispaksi, juuri tuon pettämisen vuoksi, Jumala armahtaa, itse ei voi itseään armahtaa. Aikuisen ihmisen, varsinkin piispan on voitava TEOLLEEN jotain, vaikka kukaan ei voi tunteilleen mitään. Ensin erottaa ja sitten etsitään uusi jos avioliitossa on paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirkkoon kuuluva, vaikka en taida edes uskoa Jumalaan.
Minulla on syyni kuulua kirkkoon, en nyt niitä lähde ruotimaan.
En hyväksy tuota, se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, joka ikiseen aikuisen ihmisen törttöilyyn vastauksena, jos joku uskaltaa arvostella toisen tekemisiä.
Minä en hyväksy Kantolaa piispaksi, juuri tuon pettämisen vuoksi, Jumala armahtaa, itse ei voi itseään armahtaa. Aikuisen ihmisen, varsinkin piispan on voitava TEOLLEEN jotain, vaikka kukaan ei voi tunteilleen mitään. Ensin erottaa ja sitten etsitään uusi jos avioliitossa on paha olla.
Teoilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tapio Luoma voittaa, hän on sellainen perinteinen, suoraselkäinen pappi.
Perinteinen suoraselkäinen pappi on nykykirkossa ongelma. Pitää olla suvaitsevainen, kirkon oppeja halveksiva, kirkon ja maan lakeja kyseenalaistava liberaali. Olisi parempi, jos kuuluisi johonkin seksuaalivähemmistöön. Meteli nousee, varsinkin kirkkoon kuulumattomien keskuudessa, jos valinta ei kohdistu naiseen. Kirkon ongelmana on se, miellyttääkö oikeasti uskovaa vähemmistöä, suurta, veroja maksavaa, uskon asioista välttämätöntä enemmistöä vai kirkkoon kuulumatonta, eniten meteliä pitävää väestönosaa. Ikävä kyllä viime vuosina kirkko on toiminut kannattajakuntansa ja suomalaisten etuja vastaan. Kirkosta tulevat enenevässä määrässä lähtemään sekä kirkon nykytoimintaa liian suvaitsevana että liian ankarana pitävät.
Eiköhän Jesse itse ollut varsin suvaitsevainen. Mutta kirkko onkin perinteisesti ollut jotain muuta kuin Jeesuksen opit, jo heti alussa, enpä usko, että Jeesuksen suusta olisi tullut sanat nainen vaietkoon seurakunnassa
Ketkä valitsevat arkkipiispan. Jos vain tietty joukko ja ei ole salainen äänestys, ihmiset saattavat äänestää henkilöä, josta on jatkossa heille itselleen eniten hyötyä. Tällöin voisi pärjätä kuka vaan jyrääjä. Valitsijat ainakin valitsivat viime kerralla aika liberaalin siihen hommaan.
Vaikuttaa siltä, että ev lut kirkkokunta loppuu kokonaan. En tiedä, tulevatko entiset jäsenet sitten enimmäkseen ateisteiksi vai kääntyvätkö muihin kirkkoihin. Tämä touhu on mennyt aivan liian liberaaliksi, kun joidenkin mielestä olisi armon vuoksi ihan ok valita arkkipiispaksi vaimoaan pitkään pettänyt mies. Kirkolle ihan kaikki tuntuu olevan täysin ok. Onko niin, että kadotus on kokonaan pyyhitty pois. Sekö kielletään nykyään kokonaan. Saa tehdä aina mitä haluaa. Rakkautta, armoa ja suvaitsevaisuutta. Sitä kirkko on nyt. Kirkon pitäisi opettaa hyveitä eli sitä, mihin ihmisten pitäisi pyrkiä ja pappien pitäisi toimia esimerkillisesti.
Varmaan hän saa Jumalalta armoa, mutta ei ole sopiva henkilö kirkon korkeimpaan virkaan.
Mutta että piispana lähtee ulkopuoliseen suhteeseen , on eettisesti ja moraalisesti väärin.
Kyllä kirkon hengen mukaan aviorikos on rikos ja rikoksesta kiinni jäänyt ei koskaan nauti sellaista luottamusta jota korkean viran hoito vaatii.
Heli Inkinenkin on eronnut pappimiehestään. Uusi puoliso asuu Brysselissa. Missään ei kerrota, kun se on.
Onhan se erikoista, että arkkipiispaksi pyrkivä ex piispa ei pidä aviorikosta millään lailla tuomittavana. Härskiä itsekkyyttä!
Onnea Tapiolle arkkipiispanvaalin voitosta!!