Mikä on pahinta, mitä olet syönyt?
En tarkoita yksittäistä ruoka-ainetta, vaan annosta esim. ravintolassa tai kylässä.
Minulta ei tällaisia kokemuksia (onneksi) löydy :D
Kommentit (68)
Maksakastike koulussa. Olen sitä ikäluokkaa, jonka oli pakko syödä lautanen tyhjäksi.
Lidlin vuosia sitten myymä kotimainen makaronilaatikko. En yleensä jätä ruokaa syömättä, mutta tämä eines maistui siltä kuin lihan asemesta olisi käytetty sahajauhoja.
Viininlehtikääryle.
Näytti hyvältä mut eih..
Kansakoulussa maksalaatikko. Se haisikin kuvottavalle ja yökin joka haarukallista. Opettaja pakotti syömään. Nykyään syön kyllä einesmaksalaatikoita ihan mielelläni.
Tilliliha koulussa. En kyl nytkään söis, mut 70-80-luvulla joskus sitä oli pakko syödä koulussa.
Kaverin muuttotalkoissa ollut, anoppinsa jo aamukuudelta keittämä parsakaali-tarjousnakkikeitto, jossa ei ollut mitään muuta kuin vettä liemenä. Oli kyllä sellaista sotkua että oksat pois, kun sitä, sitten illalla tarjottiin.
Pasta-silakkakeitto eli makarooneja, silakoita ja herneitä maitoliemessä. Tarjoiltiin koulussa 90-luvulla.
Aikoinaan tilliliha... hyi olkoon. Pari viikkoa sitten söin lounaspaikassa jotain kasvis-seitanlaatikkoa - aivan järkyttävän pahaa. Tykkään kyllä kasviksista, mutta toi seitan oli kammottavaa.
Kesäkeitto. Näyttää, haisee ja maistuu kerrankäytetyltä
Vierailija kirjoitti:
Pasta-silakkakeitto eli makarooneja, silakoita ja herneitä maitoliemessä. Tarjoiltiin koulussa 90-luvulla.
Kuulostaa kammottavalta. Eihän nuo ainekset sovi yhteen ollenkaan.
Itseltä jäänyt kesken sianmaksasta tehty maksalaatikko. Jos olisi ollut ihan pakko syödä, niin kai olisin pystynyt. Muuten ei mitään maksalaatikkoa vastaan, mutta tuo oli liian väkevää.
Laskiaspullassa mantelimassa. Koulussa 60-luvulla porkkanakeitto. Yleensä kunnioitan ruokaa, mutta nämä nyt on jäänyt mieleen ei_niin_hyvinä ruokina.
Kaikki kunnia mummoni ruuille, mutta silakkalaatikkoa en ole tehnyt koskaan - ne ruodot 😒
Huonosti huuhdotut ja sitkeiksi jääneet munuaiset.
Kaikki missä on ollut jotain seuraavista: aurajuusto, oliivit, herkkusienet
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Lahden kouluruokailun päällikön (tai jonkun sellaisen) "nerokas" resepti, joka aiheutti ikuisia traumoja monille lahtelaiskoululaisille 90-luvulla. En tiedä ketään, joka siitä olisi pitänyt. Reseptin keksijältä taisi jäädä maistamisvaihe väliin, kun tuollaista vakavissaan listalle laittoi. Tai sitten oli jonkin sortin sadisti luonteeltaan.
Maksakastike joskus lapsena. Lipeäkala.
Se mitä jenkeissä kutsutaan feta juustoksi.... voi olla, että niitä on monenlaisia.
Mutta kun 8 vuoden jälkeen palasin jenkkeihin ja ajatteli kokeilevani fetaa uudestaan, koska luulin edellisen fetakokeilun siellä perustuneen pilaantuneeseen juustoon.... mutta ei... sellainen muruisan koostumuksen omaava feta oli edelleen oksennuksen makuista.
Hyi helevata. Minä pidän monenlaisesta fetasta. Kotimaan lisäksi olen sitä syönyt useissa Euroopan maissa.
Jerusalemissa eräs tuntematon ruokalaji, joka oli ruskeaa ja joukossa vihreitä paloja. Olin oksentaa lautaselle