Uusista kengistä tulee säären etuosa kipeäksi. Täh?
Kommentit (10)
Lähes aina kun alan käyttää uusia kenkiä, kipeytyy jokin osa jalasta tai vaikka pakarasta päiväksi-pariksi. Kun kengän muoto muuttuu, muuttuu myös jalan asento, mikä taas vaikuttaa kävelyasentoosi ja kehosi ottaa käyttöön lihaksia, joita aiemmilla kengillä kävely ei rasittanut. Todennäköisesti kipusi johtuu tästä ilmiöstä.
Kenkä joko laittaa sun jalkaterän virheasentoon tai sitten se korjaa pitkään virheasennossa olleen jalan.... Siksi kipu.
Mulle tulee säären etuosa kipeäksi vaelluskengistä. Se on jalassa niin erilainen kuin muu.
Onko korkoa? Minulle tulee littanoista kengistä jalat kipeiksi.
Olen pari päivää pitänyt uusia kenkiä joissa ehkä sentti tai puolitoista enemmän korkoa kuin tavallisesti, niin nyt on säären etuosa niin kipeä että kipugeeliä laitettava. Aina vain toinen jalka kipuilee tuosta kohdasta. Ennenkin ollut kipeä kun olen esim. keväisin alkanut käyttää urheilusandaaleita.
Mulle tulee tuo liian tasaisista pohjista. Esim tennareissa ja balleriinoissa.
Muistakin vääränlaisista kengistä tulee ongelmia, mutta erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuo liian tasaisista pohjista. Esim tennareissa ja balleriinoissa.
Muistakin vääränlaisista kengistä tulee ongelmia, mutta erilaisia.
Lihas kipeytyy joutuessaan tekemään enemmän työtä kuin ennen. Kunhan ei rasita liikaa, tämä on pikemminkin hyvä asia. Lihaskipu ei tarkoita että kenkä on vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee säären etuosa kipeäksi vaelluskengistä. Se on jalassa niin erilainen kuin muu.
Kova pohja, joka ei taitu keskeltä kuten muissa kengissä? Et saa vietyä jalan liikerataa normaalisti vaan jää vajaaksi ja eri lihakset joutuvat hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova pohja, joka ei taitu keskeltä kuten muissa kengissä? Et saa vietyä jalan liikerataa normaalisti vaan jää vajaaksi ja eri lihakset joutuvat hommiin?
Jotenkin lompsin niillä. Ne on painavat, sellaiset vanhat maiharityyppiset. Paksu pohja, ja joudun nostamaan jalkaa enemmän. Luulen, että syy on todellakin siinä, että jalka tekee enemmän töitä.
Penikkatauti? Juoksijoille tuttu.