Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiskoulutustukea avoimen yliopiston opintoihin

Vierailija
16.09.2017 |

Onko mahdollista saada?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin polkuopintoihin saa.

Vierailija
4/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fil maisterin tutkinto ja aineenopen pätevyys.

Haluaisin opiskella jotain lisää.

Haaveilen oikeusnotaarin tutkinnosta, jossa pääsisin jo pitkälle 15 kuukaudessa avoimessa yliopistossa.

Toinen vaihtoehto on tietty hakea erillisten opintojen oikeutta. Saisin sen varmaan englantilaiseen filologiaan.

Ap

Vierailija
5/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustukeen tarvitset tuntinto-opiskelijan paikan + työpaikan, josta opintovapaan.

Vierailija
6/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukeen tarvitset tuntinto-opiskelijan paikan + työpaikan, josta opintovapaan.

En tarvitse. Tämän tiedän varmuudella. Jos siis on jo tutkinto auoritettuna, sitä voi täydentää aikuiskoulutustuella.

Ap

Vierailija
7/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse. Tämän tiedän varmuudella. Jos siis on jo tutkinto auoritettuna, sitä voi täydentää aikuiskoulutustuella.

Ap

Mikäli se liittyy nykyiseen työhön. Toista alaa et voi opiskella avoimessa koulutustuella.

Vierailija
8/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikäli se liittyy nykyiseen työhön. Toista alaa et voi opiskella avoimessa koulutustuella.

Tiedän. Ja voin sopia sen liittymään. Eli voin siis saada tukea avoimen yliopiston opintoihin? Suorittaisin ison opintokokonaisuuden ja hakisin sitten erillisopinto-oikeutta tehdä tutkinnon loppuun.

Vierailija
9/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa aikuiskoulutustukea noilla spekseillä. Usko jo.

Vierailija
11/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustuella opiskeltavien opintojen ei tarvitse liittyä millään lailla nykyiseen koulutukseesi tai työpaikkaasi. MUTTA sinulla pitää olla vakituinen työpaikka, josta jäät opintovapaalla. Lisäksi sinulta pitää löytyä kahdeksan vuotta työskentelyhistoriaa suomalaisella työnantajalla (ylipäätään siis, ei tarvi olla kaikkien samalta työnantajalta).

Vierailija
12/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet avoimessa yliopistossa, onko se päätoimista? Minä olen itse opiskellut, ei ollut päätoimista opiskelua. Siksi en saanut tukeakaan.

Vierailija
13/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän. Ja voin sopia sen liittymään. Eli voin siis saada tukea avoimen yliopiston opintoihin? Suorittaisin ison opintokokonaisuuden ja hakisin sitten erillisopinto-oikeutta tehdä tutkinnon loppuun.

Nyt on ihan  pakko kuitata: Luulisi että akateemisen loppututkinnon suorittanut ihminen osaisi etsiä vastausta kysymykseensä paljon relevantimmasta paikasta kuin AV. Ilmeisesti edellinen tutkintosi ei  mitenkään kannustanut loogiseen ajatteluun.

Vierailija
14/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta koulutusrahastosta saa yatävälliset ja asiantuntevat neuvot. Jäi hyvä fiilis sinne soittamisesta.

Vierailija
15/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt on ihan  pakko kuitata: Luulisi että akateemisen loppututkinnon suorittanut ihminen osaisi etsiä vastausta kysymykseensä paljon relevantimmasta paikasta kuin AV. Ilmeisesti edellinen tutkintosi ei  mitenkään kannustanut loogiseen ajatteluun.

Fiksu ihminen kyselee monesta lähteestä. Aikuiskoulutustuki-sivustolla tiedot tästä asiasta olivat epämääräiset.

Ap

Vierailija
16/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelet avoimessa yliopistossa, onko se päätoimista? Minä olen itse opiskellut, ei ollut päätoimista opiskelua. Siksi en saanut tukeakaan.

Aikuiskoulutustuen vaadittu tahti on kolme opintopistettä kuussa. Keskimäärin. Sijhen kyllä pääsee avoimessa yliopistossa.

Minusta varsin verkkainen tahti.

Ap

Vierailija
17/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää suorittaa 3 opintopistettä tukikuukautta kohden ja olla tutkintoon johtavaa koulutusta. Tukea voi hakea myös osaan opinnoista. Tunnen tosi huonosti, mitä mahdollisuuksia avoimessa yliopistossa on. Sen tiedän omasta kokemuksesta, että jos opintopisteitä tulee 15 ja suoritusaika puoli vuotta, sitä ei katsota päätoimiseksi opiskeluksi, ei tule tukea.

Vierailija
18/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää suorittaa 3 opintopistettä tukikuukautta kohden ja olla tutkintoon johtavaa koulutusta. Tukea voi hakea myös osaan opinnoista. Tunnen tosi huonosti, mitä mahdollisuuksia avoimessa yliopistossa on. Sen tiedän omasta kokemuksesta, että jos opintopisteitä tulee 15 ja suoritusaika puoli vuotta, sitä ei katsota päätoimiseksi opiskeluksi, ei tule tukea.

Jep, kuusi kertaa kolme on 18 eli 15 ei tietenkään riitä.

Opiskelin aineenopen 60 pistettä lukuvuodessa ja siellä oli oaljon aikuisopintotuella.

Ap

Vierailija
19/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustuen vaadittu tahti on kolme opintopistettä kuussa. Keskimäärin. Sijhen kyllä pääsee avoimessa yliopistossa.

Minusta varsin verkkainen tahti.

Ap

Joo, jos yliopisto mahdollistaa nopeamman suorittamisen. Se kannattaa etukäteen selvittää. Jos ottaa opinnot, jotka on 10 op ja aloitus syksyllä, seuraavan opintojaksoa aloitusaika voi joissain tapauksissa olla vasta maalis-huhtikuussa.

Vierailija
20/21 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiedettä pystyy näköjään ainakin tänä vuonna avoimessa opiskelemaan 67 pistettä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme