Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi ajatella: vanha harrastusryhmä järjestää tänä viikonloppuna jälleennäkemisen, eikä minua ole kutsuttu?

Vierailija
15.09.2017 |

Olin tässä harrastusporukassa mukana n. 8 vuotta ja ryhmä lakkasi toimimasta kymmenisen vuotta sitten. Nyt he ovat järjestämässä jälleennäkemistä, vähän niin kuin luokkakokousta tänä viikonloppuna. Ohjelmaan kuuluu tietenkin tämä vanha harrastus ja syömiset+juomiset ravintolassa.

Kuulin tästä välikäsien kautta ja olen jotenkin todella järkyttynyt. Tiedän, että porukka oli jo silloin hyvin sisäänpäinlämpeävä, kun liityin ryhmään muutettuani toiselta paikkakunnalta, mutta että ei edes kutsuta tapaamiseen! Tapaamiseen on kuitenkin kutsuttu muutama ihminen, jotka tulivat harrastukseen vasta viisi vuotta sen jälkeen, kun itse olin aloittanut.

Olisitteko loukkaantuneita tästä vai unohtaisitteko koko jutun?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain ole sopivaa seuraa heille. He eivät siis pidä sinusta. Ikävää tosin tajuta se vasta nyt.

Vierailija
22/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ylä ap kirjoittaa ettei luultavasti olisi mennyt vaikka olisi kutsuttu. Eiköhän tuo kerro kaiken tarpeellisen myös syistä miksi ei kutsuttu. Ap ja tuo porukka ei vain sopineet yhteen. Ei se maata kaada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsen ja ystävät ilmeisesti suuttuivat, kun en mennyt heidän järjestämäänsä illanviettoon kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Eipä ole enää ystäviä näkynyt.

Vierailija
24/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritit oman itsesi kustannuksella kuulua ryhmään, ja nyt olet katkera kun ei kelvannut vaikka käyttäydyit itsellesi luonteettomalla tavalla.

Jos tähtäimessäsi olisi ollut olla oma itsesi aina, saattaisit olla nyt surullinen kun autenttinen itseytesi ei vanhoja kavereita sen vertaa kiinnostanut että olisivat sinua kutsuneet, mutta samalla tietäisit, että ei sellainen seura ole sinukle hyväksi johon sinä et kelpaa.

Vierailija
25/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei uskalla paljastaa toisille itsestään mitään, ei ihmissuhteet syvennyt. En tiedä onko ap:n kohdalla kyse siitä.

Vierailija
26/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet etäinen tämän porukan kanssa, viimeisimmästä tapaamisesta on 10 vuotta, et olisi ollut edes menossa koko tapaamiseen, mutta sinut olisi pitänyt kuitenkin kutsua? Miksi? Mä olen tänään menossa vähän vastaavaan tapaamiseen, mutta kutsuttuina ovat vain ne, jotka ovat vuosien varrella pitäneet edes jollain tavalla yhteyttä toisiinsa. Miksi olisi kutsuttu niitä, jotka eivät ole pitäneet yhteyttä? Eikö se ole jo varsin hyvä merkki, että tällaista ihmistä ei tämä porukka kiinnosta?

Vierailija
27/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitäisi miellyttää sinua? jos sinua ei haluta kutsua eikä kutsuta, niin miksi ihmeessä pitäisi koko porukan kärsiä ja laittaa sinulle kutsu?

Hyvät naiset ja herrat, saanko esitellä koulukiusaajalogiikan :D Normaali sosiaalinen kohteliaisuus on liikaa vaadittu ja hirveää kärsimystä, kun pitää ottaa huomioon muutkin kuin oma bestis

Vierailija
28/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, kyllä itsekin pahottaisin mieleni tällaisesta. Etenkin jos olet kaverilistoilla roikkunut ja jollain tapaa ollut yhteyksissä ko. ihmisiin.

Sitten ehkä ymmärtäisin, jos toiset olisivat olleet tiiviisti yhteydessä toisiinsa, ja sinä et ollenkaan. Pitäisivät sinua varmaan omasta halustasi syrjään jättäytyneenä.

Vierailija
29/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jätettiin kutsumatta ammattikoulun luokkakokoukseen, mutta koska tuota tapaamista masinoi jo silloin kouluaikoina minulle kaikesta kateellinen  ihminen, niin vain naurahdin kun kuulin tapaamisesta :D Tiedä vaikka tuo kateuden perikuva olisi laittanut luokkakokouksen pystyyn  vain sen takia että saisi jättää minut kutsumatta ;)

Vierailija
30/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujärkytyksestä selvitty! Mietin yön pimeinä tunteina, että pitäisikö minun vain katkaista kaikki yhteydet näihin ihmisiin? Siis poistaa Facebookista ym. Koska eihän minulla ole heille mitään väliä, eikä varmasti ole koskaan ollutkaan. Ap

Vierailija
31/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkujärkytyksestä selvitty! Mietin yön pimeinä tunteina, että pitäisikö minun vain katkaista kaikki yhteydet näihin ihmisiin? Siis poistaa Facebookista ym. Koska eihän minulla ole heille mitään väliä, eikä varmasti ole koskaan ollutkaan. Ap

Mä olen itse edelleen niin mustavalkoinen ihminen, että tekisin tasan juuri tuon. Ja olenkin tehnyt, meni ystäväporukka sellaiseksi, että päätin poistua takavasemmalle. Olen kiitollinen muutamasta hyvästä ystävästä mutta en enää edes halua kuulua naisporukkaan, siitä ei seuraa kuin harmia.

Vierailija
32/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisi harrasteporukalle helpotus.

Vierailija
33/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiputtaisin nuo tyypit kaikilta somelistoilta pois. Parempi ilman tekokavereita kuin se, että aina kun näet heidän naamansa siellä, tulee tämä syrjintä mieleen.

Vierailija
34/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olisi harrasteporukalle helpotus.

En ymmärrä tätä kommenttia. Tietääkseni Facebookista voi poistaa haluamansa henkilöt milloin vain. Ei tarvitse odottaa, että se, josta et pidä poistaa sinut ensin. Ap

Vierailija
35/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju kertoo, miksei sua kutsuttu.

Olet rasittava takertuja. Iniset ja äniset.

Lopeta tuommoinen menneessä roikkuminen. Miten voi olla noin huono itsetunto, että tuntemattomat saa sut noin tolaltaan?

Viinipäissäs iniset palstalla. :D

Vierailija
36/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuollainen että olen mukana monenlaisissa porukoissa mutta en ystävysty kenenkään kanssa. En jaksa kiinnostua muista ja ylläpitää kaverisuhteita. Välillä saatan murehtia että mitä minussa on vikana kun minulla ei ole ystäviä, vaikka itse tiedän, että en ole hyvä ystävä enkä hyvää seuraa enkä yleensä edes kaipaa ystäviä. Senpä takia minua ei yleensä kutsuta illanistujaisiin kun en ole kenenkään tuttu, olen vain hangaround-kaveri. Toki tuntuu mukavalta jos kutsutaan vaikka yleeensä kieltäydyn kutsusta.

Vierailija
37/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin myös yhdestä harrastukseen liittyvästä porukasta pois, koska kaksi porukan jäsentä riitautui keskenään. En hylännyt riidan toista osapuolta vaikka toinen osapuoli teki kaikkensa saadakseen kaikki muut porukasta puolelleen (tiesin mistä riitaantuminen johtui ja se oli mielestäni kummaltakin osapuolelta typerää käytöstä, joten ajattelin ettei kuulu minulle enkä ala tuomaroimaan) ja tästä johtuen minuakaan ei enää kutsuttu mukaan yhteisiin illanviettoihin yms. Ei tuntunut kivalta, koska porukassa oli ihmisiä, joiden kanssa oli oikeasti mukava viettää aikaa, mutta heidänkin pisteensä laskivat silmissäni melkoisesti kun lähtivät mukaan siihen syrjimiseen.

Eli älä ap välitä, ei tuollaiseen porukkaan ole väliksikään kuulua, siellä on todennäköisesti joku prinsessa tai parikin, jotka kokee että SINÄ et pidä heistä riittävästi.

Vierailija
38/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kai, että ko. henkilöistä voisi olla tulevaisuudessa hyötyä verkostoitumismielessä ja muutenkin oli mukava seurata heidän elämänkulkua somessa, sillä vietimme aikoinaan niin paljon aikaa yhdessä. Mutta nyt kun tämä asia tuli ilmi, iski päähäni lapsellinen ajatus: miksi minä haluaisin olla joskus heille hyödyksi verkostoitumismielessä, koska sehän se suurin syy varmasti on, miksi he vieläkin roikkuvat somelistoillani? Ap

Vierailija
39/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vaihtoehtoa:

A) Unohdus tai väärinymmärrys. Sinut on vain unohdettu kutsua tai oletetaan, että joku on sinut jo kutsunut.

B) Sinusta ei pidetä. Olet tehnyt jotakin ikävää jollekin, olet epäsosiaalinen, olet hitaasti lämpiävä ja kylmä, et ole sopinut porukkaan mukaan, persoonasi herättää negatiivisia tunteita jne.

C) Harrastusporukka on jatkanut epävirallisesti tapailua harrastuksen loppumisen jälkeenkin, etkä ole ollut mukana näissä hetkissä. Ts. harrastusporukka on ollut aktiivisesti yhteyksissä poislukien sinä. Eivät ehkä edes muista, että olet ollut joskus aiemmin mukana.

Nimimerkillä "eräs nainen, jota ei koskaan kutsuta mukaan naisporukoihin".

Vierailija
40/44 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pahalta tuntuisi. Minulla on aina ollut aika vähän ystäviä, nytkään ei varmaan sellaista ihan parasta ystävää ole ollenkaan (paitsi oma mies). Olen mielestäni porukassa mukava ja sosiaalinen, mutta jostain syystä harvemmin kutsutaan minnekään. Nyt tuntui pahalta, kun kuulin että tämä pieni ystäväporukka, mikä minulla on ollut, on kuulemma jo pitkään kokoontuneet miehineen ja lapsineen yhteisille illanvietoille ja retkille, eikä minua ja miestä ole todellakaan kutsuttu, nytkin kuulin asiasta sattumalta.

Mutta ei voi mitään, onneksi on edes se oma mies... Jotenkin kaipaisin kuitenkin myös muita ystäviä, sellaisia että he muistaisivat minut ja pyytäisivät mukaan jos tekevät jotain.

Ehkä kaikki sitten johtuu siitä, että olen itse tosi huono järjestämään mitään yhteisiä menoja, kun pelkään ettei kukaan sitten kuitenkaan tulisi (kun niin on pari kertaa käynyt)

Minunkin ystäväni kokoontuvat selkäni takana, eikä minulla ole täten ollut oikeita "ystävätapaamisia" aika tarkalleen viiteen vuoteen. Kukaan ei koskaan puhu minulle näistä tapaamisista, mutta kuvat ym. jaetaan somessa. Kaikki johtuu siitä, että ryhmän kuningatar suuttui minulle, koska rikoin hänen tuolinsa kännissä ja laittoi välit poikki.

Kuulostaa siltä, että tässä tarinassa on toinen puoli, jonka näppärästi jätät kertomatta. Luultavasti porukka lopulta kyllästyi känniääliökäytökseesi, ja se hajonnut tuoli oli viimeinen niitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän