Ystävä kutsui kylään uuteen kotiinsa, hetken päästä suuttui ja ajoi minut pois
Ystäväni on rakennuttanut hienon omakotitalon, josta löytyy tilaa ja kaikki nykyajan hienoudet. Kävin ystäväni luona tänään kylässä ja hän esitteli koko talon.
Hieno oli talo ja sitä kehuin ystävällenikin. Kodinhoitohuoneessa ollessamme kysyin että missä hänen mankelinsa on. Sanoi että ei tarvitse sitä. Nauroin hänelle koska luulin aluksi että hän vitsaili. Kun tajusin että hän oli tosissaan, niin tarjouduin antamaan hänelle lainaan vanhan mankelini (minulla on kaksi joista toinen ei ole käytössä) jotta hän voisi käyttää sitä sen aikaa että huomaa miten hyödyllinen mankeli oikeasti on, ja ostaa sitten omansa. Sanoin ensin että voin myydä edullisesti vahan mankelini mutta hän kieltäytyi ostamasta sitä jonka jälkeen ehdotin lainausta.
Ihan hyvää hyvyttäni siis tarjosin tätä mahdollisuutta ystävälleni niin arvatkaas mitä hän teki! Tiuskaisi että eiköhän tämä talon esittely ollut tässä ja sanoi että hänen täytyykin lähteä kauppaan! Ystävä käytännössä ajoi minut kotoaan surkean tekosyyn varjossa! Eikä hänestä ole kuulunut mitään tämän jälkeen. Eipä tee mieli ottaa yhteyttä häneen enää, taitaa olla entinen ystävä. Raivostuttaa suunnattomasti!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä noin ison ja hienon talon henkeen mielestäni mankeli kuuluu. Ja jos yhtään arvostaa puhtautta ja huoliteltua lopputulosta, on mankeli ehdoton. En olisi ajatellut että ystävä ehdotuksistani voisi loukkaantua, mitä hän ilmeisesti on?!
ap
Itse kuvittelin, että ne prässäyslaitteet on tätä päivää. Pusero ja lakana tulee kerta prässäyksellä. Ei tarvitse mantelia pyörittää. Hidas ja tulee vekkejä.
No kai sitä ystävää ärsytti, kun hän halusi esitellä uutta kotiaan ja sä löysit siitä kodista sen ainoa puutteen, mitä siellä oli, eli mankeli puuttui.
Eli teistä ystäväni käytös oli hyväksyttävää??
Ap
Maailma muuttuu. Nykyään ei ole enää pakko mankeloida tai marjastaa. Ei
Annan 4/5, koska repesin nauruun mankeli-kohdassa. :D Tällaisia lisää!
Vierailija kirjoitti:
Annan 4/5, koska repesin nauruun mankeli-kohdassa. :D Tällaisia lisää!
Sama täällä. Näen tässä mahdollisuuksia johonkin suurempaan. Lyökää pökköä pesään, mammat. Kyllä te osaatte.
Lakanat - tietenkin - vaihdetaan viikon välein ja ripustetaan sileinä kuivumaan.
Mankelointi on SO last season, kuten kirjoittamasi provokin.
Tästä tuli mieleen kotitalousopettaja 90-luvulla, joka yli-innokkaasti esitteli mankelin toimintaa. Näytti samalla innoissaan, millaisia kuukautissuojia hänen nuoruudessaan 40-50-luvulla käytettiin. Mankeli oli koulun kellarissa ja jostain laatikosta kaivoi nuo jättivaippaa muistuttavat suojat.
Et kertonut, minkä ikäinen ystäväsi on tai itse olet. Mutta varmasti ainakin lähellä mummoikää, sillä nuoret eivät enää edes tunne koko mankelia ja harva keski-ikäinenkään sitä käyttää. Olet sinäkin aika pönttö, kun uuteen hienoon taloon tarjoat jotain vanhaa romiskaa edes lainaan, puhumattakaan myynnistä.
Ekanakin AP on idiootti jolla on joku mankelifetissi. Kuka vittu hamstraa mankeleita.
Mitä varten edes mankeli on olemassa? Turha kapistus. En ole koskaan tavannut ketään 60 vuoden elämisen aikana kellä olisi mankelia.
Tää ketju alkaa kuulostaa Kalevauvan biisiltä. Sen nimi vois olla Mankelifetissi.
Entäpä jos ystäväsi pesettää lakanapyykkinsä pesulassa? Mekin teemme niin. Ei siis tarvita mitään mankelia ja on ihanat puhtaat siliät lakanat.
Huomattu että tuosta suututaan jos tuputtaa jotain mitä ei itse enää tarvi, vaikka ihminen olisi valittanut juuri ettei minulla ole .. opittu etten ikinä enää.
Olihan epäkohteliasta kun ensin pyytää kylään.
Lakanat koneesta narulle ja kuivuttuaan taitellaan läjään ja kaappiin. Miksi tehdä yksibkertaisesta asiasta hankala ja jotain turhaa mankelointia sotkea väliin?
Lapsuudenkodissani totuin mankeloituihin lakanoihin. Heti kun oli mahdollista, hankin mankelin. Sileät lakanat näyttää ja tuntuu hyvältä, eivätkä pölyä niin paljon. Mankelointi ei vie aikaa kuin muutaman minuutin koko perheemme lakanoille ja on kevyttä puuhastelua.
Suurin syy miksi mankelit katoavat, on tilan puute. Kodinhoitohuoneita ei ole kerrostaloissa.
Hermittaa jos mankelistani joudun joskus luopumaan.
Kukaan ei tarvitse mankelia.
Tuo ystäväsi on niiiiiin iloinen siitä että sai jonkun syyn jolla päästä sinusta kokonaan eroon. On tosi raskasta olla tekemisissä tyhmän ihmisen kanssa.
Minä en silitä käytännössä mitään muuta kuin lakanat. Haluaisin mankelin!
Sileät lakanat ovat arjen ilo!
Toinen mankelihullu.