Jos et löydä uutta tuttavutta Instasta etkä FB, mitä ajattelet
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kovinkaan montaa ihmistä, joka olisi instassa. Itse en edes kunnolla tiedä, mikä se on. Facebookissakin on hyvin harva tuttavani. Minulle täysin normaalia, etteivät ihmiset ole somessa.
- ja luulempa, että sinä, etkä tuntemasi ihimiset ette kuulu syrjäytyneiden joukkoon... Mietin kyllä, että onkohan tämä myös jonkin verran riippuvainen siitä, minkä ikäisiä kukin on. Esimerkiksi vakka itse käytän tietokonetta lähes päivittäin, niin ei ole epäilystäkäänsiitä, etteilö kummilapseni olisi etävämpiä tietokoneen käyttäjiä kuin minä, vaikka aloitin tietokoneen kanssa "räpläämiseni" jo ennen kuin yksikään heistä oli syntynyt. Tai siinä, missä heistä osalle -ei kaikille- mutta osalle esim selfieiden otto ja omien kuvien jako on luotevaa ja mutkatonta omilla sosiaalisen media tileillään, niin itseltäni se ei luonnistu, eikä minulla ole siihen mitään halua. Vai yksinkertaistinko liikaa kun ajattelen asiaa vain ikäluokan mukaan.
Onhan tuo luonnollisesti jonkin verran ikäsidonnaista. Nykynuoret kasvavat some-maailmaan ja se on luonteva osa heidän elämäänsä. Aikuisemmat ovat kasvaneet toisenlaisessa maailmassa, joten some ei ole niin luonteva osa elämää. Toki kaikkea voi opetella ja somessa on tottakai kaikenikäisiä, mutta on se silti luontevampaa sellaiselle, joka ei käytännössä tiedä muunlaisesta maailmasta kuin sellaiselle, joka on elänyt valtaosan elämäänsä ennen somea (ja jopa ennen nettiä). Sama homma asiassa kuin asiassa.
Esim.yrittäjälle ilmainen mainospaikka, mutta itse pohtisin asiaa myös turvallisuus näkökulmasta.
Jos sijainti tiedot ym.kaikki päällä, kuka vaan voi tulla oven taakse.
Ihan turha sanoa että se olisi vain teinien ja nuorten tapa.
On 40-50v jotka ihan riippuvaisia. Kesken teatteri esityksen pitää päivityksiä laittaa.
Ajattelen, että henkilö saattaa olla
a) Älykäs, koulutettu
b) Luuseri, joiden mielestä kaikki sos. mediassa olevat ovat alempaa kastia
c) Iäkäs tai nuori
d) sos. mediasta kiinnostumaton (ei koe saavansa ja hyötyvänsä sos. median facebookeista ja vastaavista)
e) kiireinen
f) työnsä puolesta poissa facebookista jne
Meillä ainakin päiväkodissa on kielletty olemasta lasten vanhempien ja työkavereiden kavereita facebookissa.
Turvallisuus asia, ettei kukaan tietäisi ko.päiväkotia ja osaisi yhdistää lähinnä lapsia sinne.
- ja luulempa, että sinä, etkä tuntemasi ihimiset ette kuulu syrjäytyneiden joukkoon... Mietin kyllä, että onkohan tämä myös jonkin verran riippuvainen siitä, minkä ikäisiä kukin on. Esimerkiksi vakka itse käytän tietokonetta lähes päivittäin, niin ei ole epäilystäkäänsiitä, etteilö kummilapseni olisi etävämpiä tietokoneen käyttäjiä kuin minä, vaikka aloitin tietokoneen kanssa "räpläämiseni" jo ennen kuin yksikään heistä oli syntynyt. Tai siinä, missä heistä osalle -ei kaikille- mutta osalle esim selfieiden otto ja omien kuvien jako on luotevaa ja mutkatonta omilla sosiaalisen media tileillään, niin itseltäni se ei luonnistu, eikä minulla ole siihen mitään halua. Vai yksinkertaistinko liikaa kun ajattelen asiaa vain ikäluokan mukaan.