Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkaisitko töitä työpaikassasi, jos saisit lottovoiton?

Vierailija
15.09.2017 |

Rupesin tänään miettimään, miten ihania työkavereita minulla on. Joten minä varmaan jatkaisin töissä normaalisti. 😊

Voittorahoilla ostaisin talon.

Mitenkäs te?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN!!!!!!!!!!!!

Vierailija
62/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sijoittaisin joka killingin. Jo pari-kolmesataa tonnia riittäisi, vähän reilu 5% tuotolla, kun jonkin verran sijoituksia on jo pohjalla. Vaihtaisin asumismuodon edullisemmaksi ja nauttisin vapaa-ajasta. Tekisin korkeintaan pientä työkeikkaa että saisin pari sataa kuussa harrasterahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki yläpeukuttaa sitä, että halutaan loisia rikkaina? Ja ne jotka viihtyy töissä, saa alapeukkuja? Outoa meininkiä taas, ei tosin yllättävää.

Vierailija
64/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voitto olisi vähintään 1,5 miljoonaa, niin lopettaisin työnteon. Tuo summa riittäisi 30 vuoden ajaksi sadan euron päiväkulutuksella ja vielä jäisi eläkevuosiksi noin tonni kuussa seuraavat 30 vuotta. Todellisuudessa summat olisivat enemmän, kun lasketaan korot päälle. Joskus voisin ihan huvikseni käydä vaikka jollakin työkkärin kurssilla ja tehdä muutaman päivän-pari viikkoa töitä ja niistä saadut rahat lahjoittaisin vähävaraisille suomalaisille. Kun nykyinen kulutus on vain n. 1300-1500€ kuukaudessa, niin todennäköisesti jäisi yli muulloinkin. Auttamishaluinen olen aina ollut, siksi halusin tuoda nämä asiat esille.

Vierailija
65/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päävoittoako tarkoitat?  Mahdollisesti jatkaisin siihen asti kunnes pääomatuloja alkaisi tulla sijoitettuani ne miljoonat tai ainakin ekat  pari miljoonaa. Entinen työnantaja saisi sitten  verolistoista lukea miten pääomatuloni ylittävät entisen työpaikkani vuotuisen liikevaihdon...siinä vaiheessa olisin jo muuttanut maasta ja makailisin jossain palmun alla.

Aika surkea firma jollei liikevaihto ole kuin alhaisissa sadoissa tonneissa. Osinkotuotothan ovat yleensä 2-4% osakkeissa ja niistä 2/3 lasketaan pääomatuloksi. Tosin kannattaa suosiolla vaan muuttaa viroon jotta voi maksaa veroja vain siitä osasta mitä nostaa ulos. Tai sitten ottaa sijoitusvakuutus mutta siitä hyvästä ne pankin parasiitit vaativat suolaiset palkkionsa ja sitten kehtaavat tyrkyttää vielä omia surkeita rahastojaan eli 2%+ pääomasta menee vuodessa erilaisiin palkkoihin. Varsinkin United Bankersia kannattaa välttää. 

Vierailija
66/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset hoitajat tekevät minimi-palkalla töitä. Attendo, Esperi care, yms. käyttävät hyväkseen näitä ulkomaalaisia hoitajia, jotka eivät ymmärrä suomen lainsäädäntöä.

Vierailija
67/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi. Vaikka työssäni ei sinällään ole mitään vikaa, niin saan kyllä aivan mainiosti ajan kulumaan kotonakin tai matkoilla.

Vierailija
68/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tuntuva lottovoitto, niin jäisin todellakin töistä pois. Ihanat on työkaverit ja duunikin ok, silti jäisin pois. Heihin voisi pitää muutenkin yhteyttä, kekkereitä tulisi heidän suuntaan. :)

Vierailija
69/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun ihan kunnon potin voittaisin, niin ensin pitäisin jonkun reilun mittaisen sapattivapaan, esim. vuosi. Sitten palaisin töihin, mutta tekisin lyhennettyä viikkoa niin, että maanantait ja perjantait olisi vapaata.

Olen valtion virkamies ja tykkään työstäni ja työkavereistani, mutta arki tuntuu tosi väsyttävältä.

Vierailija
70/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niin paljon voittaisin, että loppuelämä olisi turvattu, niin varmaan lopettaisin.

Päätös olisi kuitenkin kivulias prosessi. Mulla on ihania työkavereita, osan lasken ystäviksi, ja olen niin ujo ja erakko luonne, että mun sosiaaliset kontaktit on liki ainoostaan töissä.

Mutta, työni on myös stressaavaa ja ahdistaa mua usein niin, että syön tasasin väliajoin pidempiä jaksoja mielialalääkkeitä.

Joutuisin kovasti pohtimaan näiden kahden puolen välillä. Varmaan lopulta päätyisin et mielenterveys ja mielenrauha on tärkeämpi kuin sosiaaliset kontaktit.

Sama juttu. Stressaavaa ja pienipalkkainen työ saisi miettimään pari kertaa. Sosiaalinen elämä rajoittuu töihin, joten menetänkö loputkin ystävät jos lähden..

Saisit kyllä pian uusia "ystäviä".

Ei kyllä suomessa tule noita feikkiystäviä. Lisää vihamiehiä kyllä tuli ja kaikenlainen paskanpuhuminen selän takana lisääntyi.

Nykyisin sitten suurin osa ajasta ulkomailla.

t. lotto-voittaja

Vierailija
71/74 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lotota jos viihtyy nykyelämän tilanteessa.

Mielestäni on tyhmää lotota jos ei aijo niitä rahoja käyttää. Niinkuin tämä trio joka voitti suuresti eurojackpotissa. Jatketaan elämää ennallaan ja ei ees uutta autoa osteta tai naapurit huomaa että ollaan rikkaita.

Kyllä ihmisen pitäisi elää itseään ja läheisiään varten, eikä töitä ja puolituttuja.

Niinhän juuri se kannattaakin tehdä. Monen suomalaisen nuppi kun ei valitettavasti kestä sitä että kaveri tai tuttu rikastuu.

Sitten jonkun ajan päästä voi jättäytyä työelämästä "burn-outin" tai jonkun muun verukkeella. Seuraavaksi sitten muutto jonnekin ulkomaille missä saa helposti uusia ystäviä ja voi elellä leveästi ilman että katsotaan kieroon. Suomessa kaikille vaan tarinoita siitä miten nippanappa pärjää siellä uudessa maassa. 

t. lotto-voittaja

Vierailija
72/74 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!!

Vierailija
73/74 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi töissä. En menisi edes seuraavana päivänä töihin, vaan ensin olisin viikon "sairaslomalla" ja sitten irtisanoutuminen päälle. Työkaverit periaatteessa ihan ok, mutta kyllä työ ja kaikki siihen liittyvä on vaan pakkopullaa. Ei ole tekemisestä pulaa kotona, joten ei varmasti aika kävisi pitkäksi. Jäisi oikeasti aikaa harrastaa.

Tulisin toimeen, vaikka napsahtaisi 6 ja vara. Järkevä sijoittaminen ja kohtuullinen kuluttaminen avainsanoina. Ja todennäköisimmin muutto Etelä-Eurooppaan aurinkoon.

Pääasia, ettei tarvitsisi enää ikinä mennä töihin!!!!

Vierailija
74/74 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lopettaisin työt. Minulla ei olisi mitään vaikeuksia keksiä parempaa käyttöä ajalleni kuin toimistossa istuminen.