Jatkaisitko töitä työpaikassasi, jos saisit lottovoiton?
Rupesin tänään miettimään, miten ihania työkavereita minulla on. Joten minä varmaan jatkaisin töissä normaalisti. 😊
Voittorahoilla ostaisin talon.
Mitenkäs te?
Kommentit (74)
Sijoittaisin rahat ja nauttisin pääomatuloista. Töissä kävisin sen aikaa, että saisin seuraajan perehdytettyä. Jos siis päävoitosta puhutaan.
Irtisanoutuisivat välittömästi. Tämän tästä tuntuu että se on ainoa vaihtoehto ihan näin persaukisenakin.
Palkkaisin voittorahoilla itselleni sijaisen, joka kävisi puolestani kuntouttavassa työtoiminnassa.
En jatkaisi. Lähtisin varmaan opiskelemaan ja perustaisin ehkä oman yrityksen, voisin harrastemielessä tehdä jotain kivaa pari-kolme päivää viikossa.
Lähtisin enkä tulisi enää ikinä takaisin. Siksi lottoankin.
Jatkaisin ehdottomasti mutta tekisin duuniani sillä silmällä että joku uusi tulee sisään ottamaan homman. Eli rakentaisin hyvät työohjeet jokaista yksityiskohtaa varten, siivoaisin pois niitä ärsyttäviä komplekseja jotka ovat vaan aina jääneet jne.
Koska kuitenkin haluaisin tehdä rahalla jotain järkevää, luulen etten pystyisi täyspäivähommiin koska rahan fiksuun ohjaamiseen tarvitaan varmaankin useampi tunti työpäivästä.
Joten ajan mittaan sumplisin, mutta ehdottomasti tulisin maanantaina takaisin töihin vaikka muutama miljoona tilille pajahtaisikin.
Tykkään työstäni ja firmasta :)
Lähtisin samantien. Työ ei ole unelma-ammatti, sellaista mulla ei ole. Sinänsä siisti toimistotyö ja osin kivoja työkavereita mutta saisi joku työtön työpaikan. Alkaisin varmaan opiskelemaan harrastuksekseni ja tekemään kaikkea mihin ei nyt riitä aika eikä energia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka voittaisin eurojackpotissa vaikkapa 30-40 miljoonaa, niin jatkaisin töissä eläkeikään saakka, eli pari vuotta. Tämän päivän työelämässä on niin helppoa ja hauskaa että siellä käy ihan ilokseen.
Olet ainoa henkilö, jonka olen kuullut sanovan tämän päivän työn olevan helppoa. Kaikkien muiden mielestä ennen oli helppoa ja rentoa, etuuksia ja pitkiä taukoja. Nykyään kahvitauot leimataan ettet vahingossakaan ole yli 12 minuuttia tauolla tai joudut tekemään minuutit sisään päivän päätteeksi. Lounastauosta et saa palkkaa. Mitään muuta tuijoteta kuin tuottavuustilastoja ja montako sekuntia mistäkin työvaiheesta voisi vähentää. Jos olet 3 kertaa puolen vuoden aikana sairaslomalla, joudut pomon kuulusteluihin. Kesäloman saat huonolla tuurilla pitää vasta marraskuussa. Että näin nykyaikana. Onneksi enää reilu 40 vuotta "eläkeikään".
Kyllä. Jos siis voittaisin tarpeeksi paljon. Tykkään työstäni, nuorista ja työpaikkakin on jees, mutta oikeasti menen sinne vain elättääkseni itseni. Minulla ei olisi mitään ongelmia täyttää päiviäni mielekkäällä puuhastelulla. Voisihan sitä pyörittää harrastuksena vaikka pientä yritystä ja palkata sinne joku hoitelemaan sitä, että itsellä riittäisi aikaa myös nauttia elämästä. Vaikka joku kesäkahvila tmv.
Olen erityisopettaja.
Riippuu tietysti voittosummasta. Töitä en lopettaisi, koska pidän työstäni. Mutta tekisin jatkossa vain osa-aikatyötä.
En jatkaisi. Työni on henkisesti kuormittavaa, jatkuvien ongelmien selvittämistä aikataulujen ja asiakkaiden painaessa niskaan. Itse ala kiinnostaa ja olisi kiva vaikka alkaa tutkijaksi.
En todellakaan. Hirveesti töitä jatkuvalla vajaa miehityksellä, Perus duunia ei saa tehdä rauhassa kun lisäks pitää kehittää, palaveroida, pohtia päivän kulkua joidenkin eriväristen palkkioiden avulla, voi luoja..
Jos saisin vähintään miljoona euroa puhtaana käteen niin en enää jatkaisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan työtäni. Lopettaisin heti. En edes ilmoittaisi työpaikalleni lopettamisestani. Tuskin kukaan edes huomaisi, että en enää ilmestyisi paikalle. Olen vanhushoitaja, sijainen. Mitätön, luuseri. Määrä-aikainen, hierarkian alin ameeba, joka saa jokaisessa työvuorossa ne likaisimmat työt, joita vakihenkilöstö ei halua tehdä. Kiitos on pelkkää haukkumista, aliarviointia ja naureskelua. Kiva oli opiskella vanhushoitajaksi.[/quote
Samoin. Liikaa koulutetaan lähihoitajia,ulkomaalaisia palkataan pienellä palkalla töihin, he eivät kuulu liittoihin, he saavat työt, koska he suostuvat tekemään töitä orjapalkalla sekä huonoilla sopimuksilla. Hoito on sen mukaista. Suomalaiset hoitajat ovat työttöminä. Liitto ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka voittaisin eurojackpotissa vaikkapa 30-40 miljoonaa, niin jatkaisin töissä eläkeikään saakka, eli pari vuotta. Tämän päivän työelämässä on niin helppoa ja hauskaa että siellä käy ihan ilokseen.
Oletko niitä viimeisiä julkisen puolen patuja, jotka tulevat vain virka-ajan puitteissa tyhjentämään kaapin piilopulloa? Teitä ei enää monta ole.
Eipä ole työpaikkaa, jossa jatkaa.
Mutta jos tarpeeksi iso voitto tulisi niin lopettaisin työnhaun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ainoa henkilö, jonka olen kuullut sanovan tämän päivän työn olevan helppoa. Kaikkien muiden mielestä ennen oli helppoa ja rentoa, etuuksia ja pitkiä taukoja. Nykyään kahvitauot leimataan ettet vahingossakaan ole yli 12 minuuttia tauolla tai joudut tekemään minuutit sisään päivän päätteeksi. Lounastauosta et saa palkkaa. Mitään muuta tuijoteta kuin tuottavuustilastoja ja montako sekuntia mistäkin työvaiheesta voisi vähentää. Jos olet 3 kertaa puolen vuoden aikana sairaslomalla, joudut pomon kuulusteluihin. Kesäloman saat huonolla tuurilla pitää vasta marraskuussa. Että näin nykyaikana. Onneksi enää reilu 40 vuotta "eläkeikään".
Kesälomakuukaudet ovat toukokuusta syyskuuhun, joten ta ei voi pakottaa sinua kesälomalle marraskuussa, se on lainvastaista.
En. Liikaa töitä, liikaa paineita, palkkaan nähden. Joustaminen tempoilevaa ja epäjohdonmukaista, y työntekijöitä ei arvosteta.
Vaikka teen tärkeää työtä joka sinänsä olisi mielekästä.
Kunta-ala.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Hirveesti töitä jatkuvalla vajaa miehityksellä, Perus duunia ei saa tehdä rauhassa kun lisäks pitää kehittää, palaveroida, pohtia päivän kulkua joidenkin eriväristen palkkioiden avulla, voi luoja..
Ai säkin oot kunta-alalla.
Totta helvetissä lopettaisin työt. Siinä samalla syntyis yksi työpaikka jollekin sitä tarvitsevalle. Manalaan ei rahoja saa ja perinnönjaossa menis iso osa valtiolle. Tietysti sijoittaisin potin järkevästi, jotta tulevaisuus on lapsille turvattu vaikka hyvinvointijärjestelmä kaatuisi.