Mikä bändi on sinulle nimenä tuttu, mutta et tiedä siltä yhtään biisiä, tai edes melodian pätkää yhdestäkään biisistään?
Itselleni yksi sellainen orkesteri on Styx. Toinen The Smiths, jota hehkutettiin kasari- ja ysäriluvulla maasta taivaisiin. Toisaalta: pikaisesti stalkattuna "How soon is now" olikin tuttu, en vain tiennyt, että se oli The Smithsin kappale. Ja kirsikkana kakun päällä: Styxin kappaleen "Boat on the river" olikin näköjään Riki Sorsa levyttänyt suomeksi, eli siltäkään ei ole voinut välttyä, vaikka luulinkin sitä näihin päiviin asti Rikin omaksi kappaleeksi.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni yksi sellainen orkesteri on Styx. Toinen The Smiths, jota hehkutettiin kasari- ja ysäriluvulla maasta taivaisiin. Toisaalta: pikaisesti stalkattuna "How soon is now" olikin tuttu, en vain tiennyt, että se oli The Smithsin kappale. Ja kirsikkana kakun päällä: Styxin kappaleen "Boat on the river" olikin näköjään Riki Sorsa levyttänyt suomeksi, eli siltäkään ei ole voinut välttyä, vaikka luulinkin sitä näihin päiviin asti Rikin omaksi kappaleeksi.
Reino Nordinin bändi, tyypin kohelluksien uutisoinneista on jäänyt mieleen että sillä on bändi, mutta siihen jää tiedot.
No olipa kysymys. Minulla lista olisi ääretön, joten en todellakaan ala kaikkia luettelemaan, koska nimiä on aivan älyttömästi.
En siis ole uutta musiikkia kuunnellut käytännössä lainkaan viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, mutta olen kuitenkin iltapaskoista ja ylen sivuilta päivän uutisotsikot vilassut päivittäin useita kertoja, joten väkisinkin olen artistien ja bändien nimiä nähnyt, joiden tuotannosta ei ole mitään hajua, eikä pienintäkään kiinnostusta edes ottaa selvää.
Jos nyt jotain esimerkkejä kuitenkin pitää heittää, niin äkkiä tuli mieleen vaikkapa Lady Gaga, Britney Spears, Oasis ulkomaisista ja kotimaisista lähes kaikki suomiräppärit, Klamydia, Haloo Helsinki, Antti Tuisku noin niin kuin esimerkiksi. Mutta siis lista on ääretön, koska jos musiikkia joskus harvoin kuuntelen, niin se tapahtuu valikoidusti youtubesta ja se musiikki on yleensä vähintään 40 vuotta vanhaa.
Radiosta kuuntelen vain puheohjelmia ja siis käytännössä vain Yle puhetta. Tosin suorana sitäkin kovin harvoin enää, vaan nykyään haen Areenasta täsmähakuna itseäni kiinnostavat puheohjelmat. Radio ei ole minulla koskaan taustalla päällä, vaan nautin kotona hiljaisuudesta.
Iron Maiden
Oasis
Green Day
noi tuli ainakin mieleen kuuluisimmista. Voi tieten olla niin, että onkin kuullut, mutta ei osaa yhdistää. Yhtään biisiä en osaisi nimetä.
Suurinta osaa näistä edellämainituista en tunne edes niminä :D