Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä Twistbe -kauppa

Vierailija
15.09.2017 |

Olen aiemmin ostanut Twistbe :n verkkokaupasta ja nyt kävin sitten ihan heidän normiliikkeessä ostoksilla. Ei helkkari mitä asiakaspalvelua! Yrittivät puoliväkisin myydä jotain reippaasti yli 100 euroa maksavaa ihonhoidon verkkokurssia. Ihan itse ovat kuulemma sen kyhänneet ja kestää jokusen viikon. Jäipä ahdistunut olo, ei tarvitse enää tuolta ostaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oon miettinyt mitä ihmettä ne siellä verkkovalmennuksessa / verkkokurssillaan opettavat kun bloggaajat saa hepuleita ihan tavallisista kosmetiikan aineosista.. Mutta huh, en kyllä maksa 100 euroa siitä ilosta että opetetaan ties mitä humpuukia maksaville asiakkaille.  Paljonkohan ne maksaa bloggaajille markkinoinnista, kun tuo twistbe näyttää nyt olevan kaikkialla. 

Vierailija
2/30 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ajattelin että nyt on kiva kauppa löytynyt, mutta ovatko nämä naiset jotain salaliittoteoriohin kallellaan olevia? Ainakin VB jakaa facebookissaan jonkun salaliittoihin perehtyneen naisen juttuja ja koronaan suhtautuminen on paikoin kriittistä. Lisäksi ovat osallistuneet Terveyssummittiin, jota ilmeisesti pidetään melko hömppänä tapahtumana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, on kyllä oma suosikkipaikkani hankkia kosmetiikkaa. Sain ihoni superhyvään kuntoon heidän henkilökohtaisen ihonhoidon konsultaation ohjeilla ja tuotteilla, lähti "ikuinen" punoitus ja pintakuivuus pois. Eikä edes mitään erityisemmin tyrkytetty, suosittelivat kyllä heidän ravitsemusneuvojan sisäisen ihonhoidon konsultaatiota, jos pelkästään ulkoinen hoito ei tuota tarpeeksi tulosta.

Luulen että ne bloggaajat suosii paikkaa siitä syystä, että ovat minun ja monen muun tavoin saaneet oikeasti näkyviä tuloksia ihonhoidosta. 

Vierailija
4/30 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, ajattelin että nyt on kiva kauppa löytynyt, mutta ovatko nämä naiset jotain salaliittoteoriohin kallellaan olevia? Ainakin VB jakaa facebookissaan jonkun salaliittoihin perehtyneen naisen juttuja ja koronaan suhtautuminen on paikoin kriittistä. Lisäksi ovat osallistuneet Terveyssummittiin, jota ilmeisesti pidetään melko hömppänä tapahtumana.

Käsittääksenii ovat lähinnä hyvin eko/luomuhenkisiä eli vierastavat synteettisiä aineosia. 

Ravitsemusneuvonnan puolella siellä suositellaan sellaisia lisäravinteita kyllä, joita esim. virallisen lääketieteen edustajt ei pidä tarpeellisena tai hyödyllisenä. 

Vierailija
5/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twistbe on osa affialiteverkostoa eli bloggaajat saavat komission, jos joku ostaa tuotteita tai verkkokurssin heidän suosituksesta.

Vierailija
6/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa, ja oli kyllä aika koronakriittistä tekstiä. Tokihan jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta myös minulla asiakkaana on oikeus viedä rahani johonkin ihan muuhun yritykseen.

Vierailija
7/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, on kyllä oma suosikkipaikkani hankkia kosmetiikkaa. Sain ihoni superhyvään kuntoon heidän henkilökohtaisen ihonhoidon konsultaation ohjeilla ja tuotteilla, lähti "ikuinen" punoitus ja pintakuivuus pois. Eikä edes mitään erityisemmin tyrkytetty, suosittelivat kyllä heidän ravitsemusneuvojan sisäisen ihonhoidon konsultaatiota, jos pelkästään ulkoinen hoito ei tuota tarpeeksi tulosta.

Luulen että ne bloggaajat suosii paikkaa siitä syystä, että ovat minun ja monen muun tavoin saaneet oikeasti näkyviä tuloksia ihonhoidosta. 

Ne bloggaajat suosivat paikkaa siksi, että he saavat rahallista korvausta aina kun joku ostaa kyseisestä liikkeestä tuotteita heidän bloginsa linkin kautta.

Vierailija
8/30 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista ja todella epämiellyttävää palvelua. Luvataan kaupanpäällisiä tms, mutta etpä niitä sitten saakaan kun esim tervetuloalennuskoodia et voi niiden kanssa yhdessä käyttää. Lisäksi näytteet maksavat 2€, ja 5€ postikuluja siihen lisäsi! Tilaukseen niitä ei voi liittää. Ja jotenkin niin ärsyttää kun kaikki bloggarit nyt mainostaa twistbetä. Muista nettikaupoist samoja tuotteita saa jopa -30% edullisemmin. Naisten pitäisi oikeasti ymmärtää mikä on asiakkaan harhaanjohtamista hienoilla palkinnoilla ja lupauksilla. Olen kahdesti sieltä tilannut ja siihen jäi.

Vierailija
9/30 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kokemuksia Twistbe verkkokaupasta. Itse olen tilannut ja jos on ollut huonoja tuotteita, en enää tilaa tai jätän suoran palautteen, jos laatu ei ole OK, ja kuvausteksti näin väittää. Lisäksi jokaisen iho on erilainen ja tarvitse erilaisia tuotteita, joten näitä ei voida laittaa verkkokaupan syyksi. Hinnat eivät mielestäni ole heillä yhtään hintavamia kuin yleensä kosmetiikassa, joidenkin tuotemerkkien laadussa sen sijaan olisi kehitettävää tai ne saisi poistaa myynnistä kokonaan. Makuasioita. Verkkokurssijutuista olen samaa mieltä, sellaisille en itse näe mitään käyttöä tai suoranaista hyötyä ja rahan vastinetta.

Vierailija
10/30 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä luonnonkosmetiikattaret ovat salaliittoteorioihin kallellaan, toiset enemmän, toiset vähemmän. Myös funktionaalinen lääketiede jne roska on kovassa hypessä, esim. Katja Kokko ihan avoimesti puhunut moisen hömpän puolesta.

Mutta voiko muuta olettaakkaan, kun amistaustalla (parhaimmillaan joku AMK esteonomi....) lähdetään analysoimaan asioita, joista ei tiedetä mitään ja joiden tarkasteluun ei ole mitään kompetenssia.

Tämä ei toki tarkoita etteikö heiltä voisi saada paikoitellen hyviä ihonhoitovinkkejä. Ihon pesu miedoilla, ei yleisiä allergeeneja sisältävillä aineilla on ihan hyvä idea, kuten myös riittävä vesi- ja öljykosteutus. Sen sijaan gua sha kamman sijaan voi naamaansa kammata vaikkapa pakastimessa viilentyneellä lusikalla, tai sitten ihan omin sormin - kasvohieronnan efekti on ihan sama työkalusta riippumatta.

Ylipäätään näiden sisällöntuottajien taitolaji on tieteen ja hömpän sujuva yhdistäminen niin, että tieteen lopun ja hömpän alun välinen rajaviiva hämärtyy. Kasvohieronta ja -jumppa tutkitusti vaikuttaa ihon lihaksistoon rentouttavasti joo, mutta siitä ei voi vetää johtopäätöstä että kasvohieronta nuorentaisi. Rentouttaa =/= nuorentaa.  Toinen esimerkki: antioksidantit sisäisesti nautittuna tukevat elimistön normaalia toimintaa, kyllä. Mutta antioksidantit ihon päälle siveltyinä? ON ERI ASIA SYÖDÄ JOTAIN VS SIVELLÄ JOTAIN IHOLLEEN. Tämä tosiasia unohtuu usein tutkimuksiin viitatessa...

Myös tutkijan esittämä spekulaatio esim. tutkimuksen "discussions"-osiossa EI OLE SAMA ASIA KUIN TUTKIMUKSEN TULOS (=results).  Ja tuloksetkin voivat olla epäselviä - joskus tilastollisista tunnusluvuista näkee, että vaikutus on niin pieni, ettei sillä ole tilastollista merkittävyyttä. Blogistit eivät kuitenkaan osaa näitä lukuja tulkita, joten ryntäävät julistamaan että "tutkimuksen tuloksena kaikki synteettiset ainesosat iholla ovat saatanasta!!!", tai muuta vastaavaa.

Kannattaa aina muistaa, että kaikkien blogistien jne sosiaalisen median kanavien sisällöntuottajien pääasiallinen tulonlähde on MAINOSTAMINEN ja heidän edustamiensa tuotteiden MYYNNIN EDISTÄMINEN. Joten kaikki tuote- ja palvelusuositukset kannattaa aina ottaa "with a grain of salt".

Vierailija
11/30 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä luonnonkosmetiikattaret ovat salaliittoteorioihin kallellaan, toiset enemmän, toiset vähemmän. Myös funktionaalinen lääketiede jne roska on kovassa hypessä, esim. Katja Kokko ihan avoimesti puhunut moisen hömpän puolesta.

Mutta voiko muuta olettaakkaan, kun amistaustalla (parhaimmillaan joku AMK esteonomi....) lähdetään analysoimaan asioita, joista ei tiedetä mitään ja joiden tarkasteluun ei ole mitään kompetenssia.

Tämä ei toki tarkoita etteikö heiltä voisi saada paikoitellen hyviä ihonhoitovinkkejä. Ihon pesu miedoilla, ei yleisiä allergeeneja sisältävillä aineilla on ihan hyvä idea, kuten myös riittävä vesi- ja öljykosteutus. Sen sijaan gua sha kamman sijaan voi naamaansa kammata vaikkapa pakastimessa viilentyneellä lusikalla, tai sitten ihan omin sormin - kasvohieronnan efekti on ihan sama työkalusta riippumatta.

Ylipäätään näiden sisällöntuottajien taitolaji on tieteen ja hömpän sujuva yhdistäminen niin, että tieteen lopun ja hömpän alun välinen rajaviiva hämärtyy. Kasvohieronta ja -jumppa tutkitusti vaikuttaa ihon lihaksistoon rentouttavasti joo, mutta siitä ei voi vetää johtopäätöstä että kasvohieronta nuorentaisi. Rentouttaa =/= nuorentaa.  Toinen esimerkki: antioksidantit sisäisesti nautittuna tukevat elimistön normaalia toimintaa, kyllä. Mutta antioksidantit ihon päälle siveltyinä? ON ERI ASIA SYÖDÄ JOTAIN VS SIVELLÄ JOTAIN IHOLLEEN. Tämä tosiasia unohtuu usein tutkimuksiin viitatessa...

Myös tutkijan esittämä spekulaatio esim. tutkimuksen "discussions"-osiossa EI OLE SAMA ASIA KUIN TUTKIMUKSEN TULOS (=results).  Ja tuloksetkin voivat olla epäselviä - joskus tilastollisista tunnusluvuista näkee, että vaikutus on niin pieni, ettei sillä ole tilastollista merkittävyyttä. Blogistit eivät kuitenkaan osaa näitä lukuja tulkita, joten ryntäävät julistamaan että "tutkimuksen tuloksena kaikki synteettiset ainesosat iholla ovat saatanasta!!!", tai muuta vastaavaa.

Kannattaa aina muistaa, että kaikkien blogistien jne sosiaalisen median kanavien sisällöntuottajien pääasiallinen tulonlähde on MAINOSTAMINEN ja heidän edustamiensa tuotteiden MYYNNIN EDISTÄMINEN. Joten kaikki tuote- ja palvelusuositukset kannattaa aina ottaa "with a grain of salt".

Eikö kaikenlainen ja kaikenlaisten tuotteiden myyminen ja myynninedistäminen perustu MAINOSTAMISEEN ja jos joku henkilö ostaa mainoksen sisällön, se on hänen valintansa, eikä mitään minulta pois. Kosmetiikkaa ja vieläpä erilaista kosmetiikkaa synteettistä ja "luonnonmukaista" ostavat lähes kaikki, tai väitätkö, että tätä hitonmoista hypetyslanseerausta tapahtuu vain ja ainoastaan luomupuolella?

Vierailija
12/30 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu törkeää! Eivät kestä yhtään kritiikkiä mistään ja lakaisevat kaiken maton alle. Perustajilla asennevamma. Lisäksi menevät henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
13/30 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset täällä. Alkuvuonna tilasin ja se jäi kyllä viimeiseksi kerraksi, sillä asiakaspalvelu oli huonoa ja olen monessa ulkomaalaisessa suuressakin nettikaupassa (esimerkiksi Notinossa) saanut ystävällisempää palvelua. Tilauksen tekeminen ei ensin onnistunut, mutta eivät tehneet elettäkään auttaakseen. Lisäksi tuotteiden hinnat ovat normaalisti tosi kalliit verrattuna muihin kauppoihin, ja bloggaajat näitä sen kun mainostavat. En olisi tuolloinkaan muuten tilannut, ellei pari suosikkiani olisi ollut alennuksessa.

Myös ihonhoidon verkkovalmennus ihmetyttää. En ole kyseistä valmennusta ostanut, mutta nettisivujen mukaan sen pitäisi olla puolueetonta tietoa. No, valmennuksessa toki suositaan vain luonnonkosmetiikkaa ja heidän nettikauppansa omia tuotteita, näin olen netistä lukenut. Eipä kovin puolueettomalle kuulosta... Itse käytän myös luonnonkosmetiikkaa, mutta myös synteettistä, sillä molemmissa on puolensa.

Vierailija
14/30 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TwistBe toimii epäeettisesti ja en todellakaan enää tilaa heiltä mitään. TwistBe boksin kevät versio oli myös kauhea pettymys.

Vierailija
15/30 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mennyt luotto näihin luonnonkosmetiikka yrityksiin juurikin sen takia että niissä piireissä on paljon tiede ja rokotevastaisuutta

Vierailija
16/30 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yritys hakee samaa asiakaskuntaa Kärkkäisen kanssa. Kosiskelee vaihtoehtohoitojen ja salaliittoteorioiden kannattajia.

Kannattaa kiertää kaukaa!

Vierailija
17/30 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää TwistBeltä kirjoitti:

Asiakaspalvelu törkeää! Eivät kestä yhtään kritiikkiä mistään ja lakaisevat kaiken maton alle. Perustajilla asennevamma. Lisäksi menevät henkilökohtaisuuksiin.

Veikkaan jotenkin, et niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Tänäpäivänä myös asiakkaat osaavat olla tosi vittumaisia.

Paljon on naisia, keillä ei oo mikään hyvin, silloin sanko on helppo kaataa kosmetiikkamyyjän niskaan.

Jos ihmiset tajuaisivat sen, että valtaosa iho-ongelmista tulee stressistä, alkoholista ja prosessoidusta ruuasta, niin se olis jo paljon.

Liikuntaa, ruokavalio kuntoon..

Monet asiat ratkeis elintapojen muutoksella.

Ihan samoin kuin rakastellessa, voit ostaa kaupasta liukastetta, jos on kiire tai ei viitti lämmitellä naista.

Tai sitten mies voi tyytyä siihen perinteiseen lämmittelyyn.

Se, että nainen kostuu luonnostaan, on sittenkin luomua.

Vierailija
18/30 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on mennyt luotto näihin luonnonkosmetiikka yrityksiin juurikin sen takia että niissä piireissä on paljon tiede ja rokotevastaisuutta

Jokainen ymmärtää, että erilaisia näkökantoja mahtuu rokotteisiin, varsinkin näinä aikoina. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin, ja valintoihin.

---

Mulla on taas tullut luottoa siihen, että ne tarjoavat vaihtoehtoa kemikaalicocktailille.

Ei sieltä pakko mitään kurssia oo ostaa, menee rauhalliseen aikaan ja kysyy vinkit ja ostaa ne purkit kun tarvii.

Paljoa ei häviä, kun vaihtaa kosmetiikan ekomoodiin.

Pisteet sille, että nää likat edes pyrkivät omalta osaltaan vaikuttamaan kestävämpään ja kemikaalittomampaan kehitykseen.

Ovat sentään myös äitejä !

Siitäkin pisteet !

Vierailija
19/30 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ymmärtää, että erilaisia näkökantoja mahtuu rokotteisiin, varsinkin näinä aikoina. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin, ja valintoihin.

---

Mulla on taas tullut luottoa siihen, että ne tarjoavat vaihtoehtoa kemikaalicocktailille.

Ei sieltä pakko mitään kurssia oo ostaa, menee rauhalliseen aikaan ja kysyy vinkit ja ostaa ne purkit kun tarvii.

Paljoa ei häviä, kun vaihtaa kosmetiikan ekomoodiin.

Pisteet sille, että nää likat edes pyrkivät omalta osaltaan vaikuttamaan kestävämpään ja kemikaalittomampaan kehitykseen.

Ovat sentään myös äitejä !

Siitäkin pisteet !

Tiede on tutkittua tietoa, mielipiteet taas perustuu täysin kuulopuheisiin. Paljon enemmän on tullut haittoja sairauksista kuin yhdestäkään niitä ehkäisevästä rokotteesta. On myös vanhempia jotka altistavat lapsia hengenvaaraan jättämällä perusrokotteita pois. Kannatan ehdottomasti ekologisuutta mutta jostain syystä tiedevastaisuus on niin vahvasti pesiytynyt näihin piireihin. Jotkin synteettiset ainesosat saattavat olla ekologisempia kuin se että kaikki raaka-aineet otetaan luonnosta, sillä niitäkin tuottaessa tarvitaan paljon maatilaa, vettä ja torjunta-aineita.

Vierailija
20/30 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin melko kriittisesti täällä esitettyihin väitteisiin ja syytöksiin. On varmasti totta, että piireihin, joissa korostetaan luonnonmukaisuutta, mahtuu yksilöitä, jotka ovat rokotevastaisia tai muutoin tiedevastaisia. On kuitenkin melko paksua väittää, että luonnonkosmetiikan alalle olisi pesiytynyt harvinaisen paljon salaliittoteoreetikkoja ym. Tällaisia henkilöitä löytyy kaikista ryhmittymistä enemmän tai vähemmän. Kuulostaa myös melko erikoiselta väitteeltä, että twistbellä leikittäisiin asiantuntijoita amispohjalta. Twistben perustajat on kuitenkin käyneet Lappeenrannan teknillisen yliopiston, jonka jälkeen, kun ei Suomesta löytynyt tarpeeksi kattavaa koulutusta kosmetiikan saralta, he opiskelivat ulkomailla muun muassa ihon biologiaa, solubiologiaa, raaka-ainetuntemusta sekä kosmetiikan valmistusta. Toisin sanoen ihan tieteelliseen tietoon perustuvia tieteenaloja, minkä vuoksi kuulostaa ihan absurdilta väitteeltä, että Twistbellä oltaisiin tiedevastaisia. En ole itse tilannut Twistbeltä koskaan mitään, mutta seuraan heitä somessa melko aktiivisesti, enkä ole koskaan havainnut heiltä minkäänlaista tiedevastaista mainontaa.

Ja mitä tulee mainontaan ja markkinointiin, suuri osa eri toimialojen verkkokaupoista harrastaa affiliaatio-markkinointia sekä monet tämän lisäksi myös tekevät vaikuttajayhteistöitä. Tässä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, ja suorastaan huvittaa, että Twistbe nostetaan tikun nokkaan tämän takia. Ihan kuin he toimisivat jotenkin poikkeuksellisesti, vaikka kyseinen markkinointimuoto on tämän päivän markkinoinnissa ihan peruskauraa :D kannattaa perehtyä yritykseen ihan itse, eikä perustaa näkemystään anonyymiin keskusteluketjuun.

Tulipa muuten itselleni äsken positiivisena yllätyksenä, kun Twistben sivuilla käväisin, että he on avainlippu merkitty yritys. Kaikille ei sitä meriittiä myönnetä. Jos tarve kosmetiikan ostamiselle tulee, niin annan mielelläni tukeni, ja rahani, Twistben kaltaiselle yritykselle. Ainakin mieluummin heille, kuin esimerkiksi Lorealin kaltaisille yrityksille, joiden ekologisesta vastuullisuudesta voidaan olla montaa mieltä.