Päivi Räsänen on jättämässä aloitteen. Keskioluet pois kaupoista.
Kohta joudutaan käymään sunnuntaisin kirkossa.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005369953.html
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Räsäsen ehdotus ei tule koskaan toteutumaan!
ei, mutta sanokaa minun sanoneen se saa aikaan sen , että asiat pysyy ennallaan. itse toivoisin väkevät kaikkiin kauppoihin jolloin kilppailu olisi reilu. (alkoholistit ostavat virosta joten ei voi perustella kansanterveydellä)
Räsänen haluaa asiassa viimeisen sanan ja oikeasssa olemisen tunteen itselleen. Häntä täytyy ärsyttää suunnattomasti, että asia jota hän vihaa ja jonka suhteen hän katsoo olevansa oikeassa, ei mene kieltoon HÄNEN HALUNSA mukaisesti. Niinpä hän tekee aloitteen. Hän katsoo olevansa niin oikeamielinen asiassa, että vastoin ihmisten tahtoa, hän haluaa saada voiton kaikista eri mieltä olevista ihmisistä, joka on enemmistö. Räsäsen kannattaisi mennä hoitoon. Asia on selvä päähänpinttymä tälle yhden asian poliitikolle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa asioita on kiellettävä ja rajoitettava. Tottakai! Lukuisat suomalaiset rakastavat sitä, että heillä on valmiit säännöt asioihin. Silloin ei tarvitse ajatella vaikeita asioita niin paljon. Tietää aina valmiiksi, että näin tehdään tässä tilanteessa, eikä millään muulla tavalla. Se on kiellettyä, sitä paitsi! Aikaa jää myös muullekin; saksalaisilta menee enemmän aikaa ajatteluun! Suomessa sen sijaan tietää jo valmiiksi, että kello 18:00 jälkeen ei saa enää pullollista olutta yhtään mistään kaupasta, jonka olisi halunnut juoda maun vuoksi ilman aikomusta känniin. Ulkomailla tälläiselle naureskeltaisiin, tietenkin! Ihmeteltäisiin, että miksi te suostutte kaikkeen, suomalaiset! Ettekö te kunnioita omaa päätäntävaltaanne yksinkertaisiin asioihin, vaan suostutte ajatusmalliin, jossa teidät katsotaan kykenemättömiksi päättämään asioista itse? Ei siis mitään arvostusta tulisi jossain Hollannissa tai Saksassa. Ihmiset saa niissä maissa päättää itse asioistaan. Vaikka siitä, ostaako pullollisen olutta, mihin aikaan ja mistä.
Mikä helvetin 18:00? Sehän on 21:00 jonka jälkeen ei enää saa alkoholia ostettua kaupasta.
Suomen kannattaisi lopettaa kaikki alkoholin myynti ja sijoittaa vastaavasti iso summa mielenterveyspalveluihin. Kaljankittaajat voisi laittaa terapiaan vaikka vastoin tahtoaan. Tietenkään tähän ei ole varaa eikä halua, mutta viisainta se olisi. Ei ihmisten paha olo mene alkoholilla ohitse, vaikka joisivat itämerellisen viinaa. Mielenterveys pitäisi saada ensin kuntoon, ja sittenpä loppuisi alkoholinkäyttökin.
Räsänen haluaa, että vanhuksilta ja meiltä muutoin liikuntarajoitteisilta häviää mahdollisuudet käydä ostamassa ruokaa. Koska just keskioluen ja siidereiden ansiostahan vielä on pieniä lähikauppoja. Mutta kaiketi se on sitten Räsäsen mielestä Jumalan tahto, jos me kuollaan nälkään. Alkoholistit pääsevät kyllä Alkoon ja vaikka Viroon ostamaan juomansa.
Keskiolut pois ruokakaupasta, Suomen lapset kiittää. Oman lapsuuteni tuhosi se, kun keskikalja ilmestyi ruokatavaroiden joukkoon ja tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Keskiolut pois ruokakaupasta, Suomen lapset kiittää. Oman lapsuuteni tuhosi se, kun keskikalja ilmestyi ruokatavaroiden joukkoon ja tilalle.
Kyllä se sinun alkoholisti-isäsi olisi hakenut sen kaljansa vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sinun alkoholisti-isäsi olisi hakenut sen kaljansa vaikka mistä.[/tuote
Juuri näin. Eiköhän se vika ole jossain muussa kuin siinä, että kalja tuli myyntiin kauppaan. Sukuvika ilmeisesti vastuun siirtäminen ulkopuolisiin tekijöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti. Ilman autoa ei päässyt kuin ruokakauppaan, kalja ajoi sitten muun ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kansalaisaloitteen, että Päivi poistetaan maapallolta. Ei varmaan menisi kauan aikaa kerätä 100 000 nimeä.
Jos tuo eukko on hengissä vielä silloin, kun pääsen vanhuuseläkkeelle, käyn lahtaamassa eukon itse. Vankilassa sentään saa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs vaan ruoka pois kaljakaupasta.
Suomen lapset kiittävät. Minun elämäni tuhosi se, kun ruoka ilmestyi kaljan "joukkoon" ja tilalle. Nyt minulla on keskivartalolihavuus ja ärtynyt suoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti. Ilman autoa ei päässyt kuin ruokakauppaan, kalja ajoi sitten muun ohi.
No sitten se olisi ajanut taksilla alkoon hakemaan kirkkaita.
Mä aattelin tehdä aloitteen jotta Päivi Räsänen saatais pois kaikesta.Lähetetään se vaikka Afganistaniin lähetystyöhön. Onko kannatusta?
Itse en olutta juo mutta tykkäisin että kaupoissa olis saatavilla laadukkaita kuivia pienpanimosiidereitä noiden esanssilitkujen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuuteeni ei tuo vaikuttanut mitenkään. Eikä lapseni lapsuuteen kun kumpikaan vanhempi ei harrastanut pämppäämistä.
Hyvä aloitus ideana, mutta valitettavasti "Räsäsmäistä" pisteiden keräilyä tai yrittää sitä. Iso pojat on jo päättäneet, että limuviinat tulee kauppoihin ja siihen ei Päivillä ole mitään sanomista.
Kyllä saksalaiset tuosta vain olisivat valmiit siirtämään viininsä ja oluensa alkoa vastaaavaan systeemiin. He eivät kuitenkaan käsittäisi, että heistä tulisi vähemmän vapaita. (sarkasmia)